ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

לונדון: כתובות אנטישמיות ברחובות שכונת סטמפורד היל

תושבי השכונה החרדית סטמפורד היל בלונדון נדהמו לגלות כתובות אנטישמיות מהחמורות ביותר מרוססות על קירות השכונה. מיכאל שר, מארגון השומרים בסטמפורד היל, סיפר: "הכתובות שנכתבו היו מגעילות. באחד המקומות הופיע כתובת תמיכה בפליטים המוסלמים"

סטמפורד היל, לונדון (גוגל מפות)
סטמפורד היל, לונדון (גוגל מפות)

תושבי השכונה החרדית סטמפורד היל בלונדון נדהמו לגלות אתמול (שני) כתובות אנטישמיות מהחמורות ביותר מרוססות על קירות השכונה.

מיכאל שר, מארגון השומרים בסטמפורד היל, סיפר: "הכתובות שנכתבו היו מגעילות. באחד המקומות הופיע כתובת תמיכה בפליטים המוסלמים".

שר מיהר להדגיש כי הוא אינו מאשים את תושביה הלא יהודיים של השכונה, שמרביתם חיים בשלום עם הציבור החרדי. יצויין כי שכונת סטמפורד היל בלונדון היא השכונה הגדולה ביותר בה מתגוררים חרדים, ומרבית תושבי השכונה משתייכים לחסידות סאטמר וחסידויות נוספות.

לפני שנה פרצה לפנות בוקר כנופיית צעירים לבית הכנסת "אהבת תורה" וחוללה פוגרום. עדי ראיה סיפרו אז כי כעשרים צעירים וצעירות עם מבט של רצח בעניים חדרו לבית הכנסת, השתוללו קרעו סידורים, שברו כיסאות וחפצים נוספים והשליכו אותם על המתפללים, תוך שהם משמיעים קריאות אנטישמיות.

לפני כשנה אירגן תושב המקום, ג'ושוע בונהיל, הפגנה המונית בה קראו "יהודים החוצה" "ולשחרר את סטמפורד היל". בונהיל קיבל את אישור המשטרה לקיום ההפגנה ואלפים מתומכיו הבטיחו את השתתפותם.

ההפגנה נמנעה ברגע האחרון בשל פוסט שפרסם בונהיל בפייסבוק בו הוא מבטיח שהשיא של המפגן יהיה שריפת התלמוד. המשטרה נכנסה לפעולה ועצרה את בונהיל ואת ההפגנה המתוכננת.

יצויין כי שכונת סטמפורד היל שבה מתגוררים כעשרים ושישה אלף יהודים, מוקפת בשכנים מוסלמים. מקרי האנטישמיות בשכונה הפכו לשכיחות ביותר בשנים האחרונות ולטענת התושבים היהודים המשטרה מעלימה עין כדי לא להצית את האש. הגוף היחידי שפועל לאבטחת תושבי השכונה הוא ארגון השומרים שמפיל את חיתתו על גנבים ופושעים.
סטמפורד היל לונדון אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד