ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

יתד: עיניהם של הפלג הירושלמי כלות כמו יאיר לפיד

בבוקר שאחרי ההצבעה על חוק הליבה בקריאה ראשונה, בוחרים ביתד נאמן לתקוף את לפיד - ולכרוך אותו יחד עם מי שבחר שלא להשתתף בבחירות

יתד נאמן
יתד נאמן

במאמר המערכת של העיתון 'יתד נאמן' הבוקר (ג') מפרגנים לראש הממשלה על שהוא עומד בהסכמים, תוקפים את 'הפלג הירושלמי' שלא השתתפו בבחירות האחרונות ומשווים אותם ליאיר לפיד, שרואה "בעיניים כלות כיצד מצליחים נציגי היהדות הנאמנה לחולל את המהפך ולבטל חוק אחר חוק".

במאמר המערכת נכתב "לשבחו של ראש הממשלה נתניהו יאמר, כי הוא מקפיד למלא אחר ההסכמים הקואליציוניים ולתבוע מכל השותפים לקואליציה לכבד הסכמים אלו. אם יש בממשלה חברים שאינם שלמים עם ההסכמים הללו, זכותם הדמוקרטית היא להתפטר מהממשלה והכנסת. לא יכול לשבת בממשלה שר, שאת כל כהונתו הוא חייב לאותם הסכמים שאפשרו את הקמת הממשלה, ולהתנגד לקיומם.

"אבל חובה להזכיר כי יאיר לפיד אינו לבד. יש לו חברים ושותפים לאותו גל מחאות נגד החוקים הללו. שותפים עקביים, היוצאים בקול צעקה גדולה ומרה נגד השבת הגלגל לאחור וביטול חוקי הרשע של לפיד. לדידם, כל שינוי שכזה, משמעותו עוד הצלחה לנציגות החרדית, אותה נציגות שהם לא זכו להיות שותפים לבחירתה. כידוע, הבחירות לכנסת ה-20 היו מן הגורליות ביותר לכלל הציבור החרדי. לאחר שנה ושמונה חדשים של ממשלת רשע שביקשה לעקור את הכל, היה ברור כי אם חלילה תקום ממשלה במתכונת דומה, היא תמשיך את תהליך הפגיעה השיטתית בציבור החרדי. חברי הכנסת החרדיים יודעים לא רק אלו חוקים עברו בכנסת הקודמת, אלא גם אלו חוקים היו ב"קנה", מוכנים להפעלה, אם חלילה הממשלה ההיא לא הייתה נופלת טרם זמנה".

"ציבור היראים לדבר ד', התגייס בהמוניו לקול קריאתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, כדי לחולל מהפך. לחזק את הנציגות החרדית, בתפילה ותקווה כי היא תחולל את השינוי המבורך".

כאן תוקפים בעיתון את 'הפלג הירושלמי' - "אבל היו מי ש"שמו רגליים". מי שרצו לראות בהיחלשותה של הנציגות החרדית, מטעמים אנוכיים, אישיים. הם ידעו לא פחות מכולם מהי משמעות הבחירות, ומה יכולות להיות ההשלכות לכישלון חלילה, לעתיד הציבור החרדי, במיוחד לעתידם של היותר-חלשים בחברה החרדית, שלא היו מסוגלים לעמוד מול גל הגזירות הללו. מי שעתיד כלל הציבור, על כל גווניו, עמד לנגד עיניו, הבין עד כמה חשובה התמיכה וההשתתפות בבחירות הללו.

"אבל היו כאלו שראו רק את האינטרסים הצרים שלהם, עמדו "במקרה הטוב" מנגד, ובמקרה הפחות טוב, ניסו לפגוע, להחליש, בידיעה כי כל תכלית קיומם, טמון בהישגיו של יאיר לפיד. המוטו שליווה את התנהלותם היה בבחינת "תמות נפשי עם פלשתים". שווה היה להם להרוס את הכל, ובלבד שיוכלו לשמר את הטריטוריה המזערית שלהם, חסרת המשמעות ונעדרת ההשפעה".

כאן משווה כותב המאמר את הפלג הירושלמי ליאיר לפיד וכותב "ישנם בהם, כמו יאיר לפיד, שרואים בעיניים כלות כיצד מצליחים נציגי היהדות הנאמנה לחולל את המהפך ולבטל חוק אחר חוק, למען כלל הציבור החרדי על כל גווניו, על כל מגזריו, גם למען אלו שהיו רוצים לראות בכישלון. התקווה היחידה שלהם כי מערכת המשפט תטרפד לפחות חלק מההישגים הללו, חלילה, כי לדידם ככל שיותר רע לציבור, כך יותר טוב להם. ועל אלו אפשר רק לומר: "אמור לי מי שותפיך – ואומר לך מי אתה".
מאמר מערכת הפלג הירושלמי יאיר לפיד בחירות ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד