ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

האויב שבפנים: הרוצחים החרדים נחשפים

מי שמסוגלים לעכב פרויקט בניה ולהרוס את חייהם של מאות משפחות בגלל סיפורי מעשיות על קברי קדמונים הם שופכי דם מרושעים, למה אנחנו שותקים?

צילום אילוסטרציה: ליאור מזרחי, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: ליאור מזרחי, פלאש 90

החיים האלה יפים בעיקר בזכות הדינמיות שלהם. הכל משתנה ובקצב מהיר במיוחד. רק לפני שבוע הצהרתי פה ב'בחדרי חרדים' שטרם מצאתי את העוול הנורא שסוחרי העוולות מחפשים במגזר החרדי, לא לפני שקבעתי פה אחד כי יתכן ואין בנמצא דבר כזה, והנה כעת אני שמח לבשר - מצאתי.

מבלי לדבר על חגיגות סדרתיות ולעגניות שהעיתונאים החרדיים בשיתוף פעולה עם 'אנשי חסד' מפיקים אחת לכמה שבועות, במה שנראה כמו נסיון מכוון לעורר גיחוך ומבוכה כלפי מקצוע כל כך רציני וחשוב כמו עיתונות ותקשורת. גם לא החרדים בטיסות הם שהולכים להיות בטיפול היום. (רמז: אנחנו צריכים לדבר) אלא סיפור באמת שערורייתי ומכעיס, שאילו רק כדי לטלטל את אמות הסיפים בעניין הזה, שווה להתעסק בתחום שכבר ירד לכל רמה נמוכה אפשרית.

מוכנים? יאללה. בשבת שוחחתי עם אברך, נשוי פלוס 3, שלא פגשתי הרבה זמן. בפעם האחרונה שדיברנו סיפר לי שהוא ורעייתו רכשו דירה בבית שמש, אך הפרוייקט נתקע בעקבות עצמות מתים שנמצאו במקום. העיכוב שואב מהם דמים מרובים, אנרגיות יקרות במיוחד ועוגמת נפש שמאיימת על הבית האמיתי שהם מקימים - המשפחה, ושיש להם תינוקת אחת.

נו, פטרתי אותו בנימה אופטימית. "זה יסתדר בסוף. הרבנים ימצאו פתרון הלכתי, אל תדאג. לא ישאירו אתכם בלי קורת גג. אף רב לא יסכים לדבר כזה". והוספתי בחביבות "תהיה חזק". זה היה לפני כמה שנים.

אך כאמור, בשבת פגשתי אותו שוב. מה שלומך? איך המשפחה? גדלה אני רואה. "כן" ענה. "כבר יש לי שלושה בלי עין הרע, כן ירבו". "העיקר שיהיה לך הרבה נחת מהם", עניתי והתעניינתי מתוך נימוס "ומה עם הדירה שקנית?"

האברך סלסל בפאותיו ואמר בייאוש, "אה, אני כבר לא מתעסק בזה. הרמתי ידיים, זה איים להטביע אותי הסיפור והחלטתי פשוט לקבל את הגזרה, כבר קברנו שם 350 אלף שקל והשלמנו עם זה. אם יבואו יום אחד להודיע לנו שיש דירה, נעשה סעודת הודיה".

האדישות הזאת הקפיאה אותי במקום. גופי רעד מזעם. הוא אברך זהב. אני מכיר אותו. אברך זהב שנשדד על ידינו, החרדים, הצמרת החרדית, הרבנים, אנשי העסקים והנדל"ן, והעיתונאים ששתקו ושותקים עד עכשיו. שוד לאור יום בסכום של יותר משליש מיליון שקלים!

הוא משלם גמ"חים כפי שהוא כינה את זה "מהלחם של הילדים שלי כפשוטו".

"מה הסיפור" שאלתי? "למה עוד לא בנו?"

הוא התנצל שהוא לא כל כך מעודכן כבר במה שקורה שם, כי כאמור זה עלה לו בבריאות, אבל עד כמה שהוא יודע, חרדים, מבשרנו ומדמנו, מנהלים מסע ציד נגד הבנקים ומהלכים עליהם איימים שלא יתנו ליווי לפרויקט בגלל העצמות שנמצאו שם. בדיוק השבוע הוא שמע שמזרחי טפחות שכבר נעתר ללוות את הפרויקט ספג ונדליזם בדמות ניפוץ דלתות הסניף בירושלים שאישר את הליווי. מה שמן הסתם תקע את הפרוייקט שוב בפעם המי סופר כמה למי יודע כמה זמן.

והאברך היקר שלנו, אדיש. לא רק הוא. עוד 540 משפחות כאלה. פשוט אדישות.

אין עוד ציבור בעולם שאפשר לשדוד מהם, מכל אחד! 350 אלף ש"ח. ש ל ו ש מ א ו ת ח מ י ש י ם א ל ף ש ק ל ! והם יגיבו בעדינות כזאת ובהכנעה שיכולה לעורר פליאה עצומה וחלחלה גם בקרב אנשים ציניים כמוני.

אם יאיר לפיד היה עושה את זה, מועצת גדולי התורה היתה מתכנסת שבעה פעמים בשבוע, כל יום, ודורשת מכל הח"כים החרדים להודיע לנתניהו כי באם העניין הזה לא מסתדר, אין ממשלה! אין כלום! אבל לחרדים? לחרדים מותר לעשות הכל.

חשוב להדגיש, לא מדובר באברכים שהלכו לבצע עסקאות מפוקפקות בשוק לא ברור. מדובר באברכים צעירים שהלכו לרכוש בית אצל אחד האנשים שנחשב עד לפרוייקט הזה לאיש הכי נאמן במגזר.

אין לי מושג עצמות של מי קבורים שם באזור, אני רק יודע שהרבה מאוד דם יהודי שפוך שם במקום. צער הרס וחורבן.

עורו! עסקונה חרדית כל כך פעילה ומיוחצנת. קומו פוליטיקאים חרדים שנלחמים כמו אריות נגד האויב מבחוץ, התייצבו נא כאן. אל מול האוייב שמבפנים.
בניה קברים דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד