י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מהפך נוסף: מעצר הרב ברלנד הוארך ביממה

לדברי נציג המשטרה בערעור על ההחלטה מאתמול לשחרר את הרב למעצר בית: "הייתה פה הימלטות בסדר גודל דרמטי. מוטיבציה ויכולות גדולות וכספיות"

הרב בבית המשפט אתמול. צילום: קובי הר צבי
הרב בבית המשפט אתמול. צילום: קובי הר צבי

פרשה 1136: בבית משפט המחוזי בלוד, נערך היום (ג) דיון בו המשטרה ביקשה לערער על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון, לפיה מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד ישתחרר למעצר בית. גם היום הגיעו סמוך לבית המשפט מאות מחסידיו של הרב.

בסיום הדיון, הפכה שופטת בית המשפט המחוזי דבורה עטר את ההחלטה והכריעה להשאיר את הרב ברלנד יממה נוספת במעצר. השופטת ציינה קודם הכרעתה כי יש פעולות חקירה שבוצעו, שלא היו בפני השופט קובו.

"לאור חומר החקירה עתה שלא היה בפני בית משפט קמא, פעולות החקירה המבוצעות, מצאתי כי יש לאפשר חקירה בעוד המשיב שוהה במעצר, אולם תוך סד זמנים שיאפשר פיקוח אחר הליכי החקירה", כתבה השופטת והחליטה להאריך את המעצר עד למחר בשעה 14:00, זאת במידה ולא יתקבל חומר חקירה נוסף. היא הדגישה כי על חומר החקירה הקיים, היא לא תאריך שוב את המעצר.

במהלך הדיון, אמר נציג הפרקליטות כי בדיון אתמול המשטרה התכוונה להגיש הצהרת תובע, אך מאחר והגיע מידע נוסף, המשטרה עיכבה את הצהרת התובע.

לשאלת השופטת, ציינה המשטרה כי מדובר בפעולת חקירה שמתרחשת כעת. לטענת עו"ד רחל תורן, אם זו פעולה שמתבצעת כעת, "למה הרב לא יכול לשהות בינתיים במעצר בית?"

"הייתה פה הימלטות בסדר גודל דרמטי. מוטיבציה ויכולות גדולות וכספיות, השארת 50 אלף יורו בהולנד ונוסע לדרום אפריקה" אמר נציג הפרקליטות, כשהוא מזכיר את הדרכון הדיפלומטי של הרב, והבהיר כי "כבר הודפסה הצהרת תובע, אך בעקבות המידע החדש היה מחובתנו לעצור את זה ולהמשיך לחקור".


עו"ד אריאל סלטו מצוות ההגנה של הרב, משיב לשאלות 'בחדרי חרדים'

עו"ד רחל תורן התנגדה לערר, ואמרה כי השופט קובו לא טעה וקיבל החלטה נכונה. "אתמול דובר בהארכת מעצר שלישית. אם מאריכים, זה רק במקרים יוצאי דופן. כבר חמש פעמים היו בבית המשפט ונדחו. השופטת נתנה אורכה נוספת והיא הסתיימה. המשטרה טוענת כי כל השופטים טועים".

לדבריה, "אתמול בשעות הערב הגיעו בלשי משטרה לבית בחולון, ולא מצאו בו שום פגם. החשד הוא על עבירות ברף הנמוך ביותר שבוצעו לפני 4 שנים ו-9 שנים. מדובר באדם ללא רישום פלילי קרוב לגיל 80. מי מבקש מעצר לאדם כזה? צו ההסגרה לטעמי הוא איננו חוקי, יש בו דברים שגויים לחלוטין. הרב לא נמלט. כתוב שהעבירות הם 10 שנות מאסר, כאשר המבצעים קיבלו 3 חודשי עבודות שירות.

"העימותים בוצעו לבקשת הרב, הוא ביקש גם מכונת אמת. הרב הגיע לארץ כדי לסיים את הדבר הזה. העונש המקסימלי שיקבל הרב, במקרה הגרוע ביותר, מספר חודשי עבודות שירות". תורן הלינה עוד ואמרה, כי בסיום הדיון בבית משפט השלום, עוד לפני שהתייעצו עם המפקדים שלהם, הודיעו נציגי המשטרה מיד על הגשת ערר. מבחינתם לא משנה מה תהיה החלטת בית המשפט, המשטרה מערערת.

אם וכאשר הרב ישתחרר מחר, הוא ישהה במעצר בית עד ליום חמישי הבא, בבית אחד מתלמידיו בחולון, זאת בערבות של 700 אלף ש"ח.

הידיעה עודכנה בשעה 14:48
הרב אליעזר ברלנד חסידים הארכת מעצר ערעור משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד