כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ה'עדה' יוצאת למלחמה במאכערים שלוקחים תקציבים מהמדינה

ב"עדה החרדית" מורידים את הכפפות במאבק במאכערים: לקראת שנת הלימודים הקרובה, מתחילים ב'עדה החרדית' להילחם בתעשיית המאכערים והעסקנים שמקבלים כספים מהמדינה על חשבון מוסדות החינוך ש'על טהרת הקודש' • כל הפרטים

מוסד חכמת לב . צילום: בחדרי חרדים
מוסד חכמת לב . צילום: בחדרי חרדים

ב"עדה החרדית" מורידים את הכפפות במאבק במאכערים: לקראת שנת הלימודים הקרובה, מתחילים ב'עדה החרדית' להילחם בתעשיית המאכערים והעסקנים שמקבלים כספים מהמדינה על חשבון מוסדות החינוך ש'על טהרת הקודש'.

בכירים ב'עדה' אומרים כי התופעה החמורה תיפסק בקרוב וכי כבר בתקופה הקרובה יחלו להקים מאגר של כל שמות התלמידים במוסדות 'על טהרת הקודש', לקראת שנת הלימודים הבאה, כך יווצר תיאום עם משרד החינוך כדי לוודא כי שמות תלמידי ותלמידות מוסדות החינוך לא יתוקצבו.

ב'עדה' זועמים במיוחד לנוכח מעשיהם של "טיפוסים שונים" אשר גרמו כבר לניסיונות התערבות של מפקחי משרד החינוך במוסדות 'על טהרת הקודש', אשר עד כה נהנו מעצמאות מוחלטת מאחר והם אינם מקבלים תקציבים מהמדינה כלל.

כתוצאה ממעשיהם של העסקנים, מאשימים ב'עדה', הגיעו מפקחים של משרד החינוך למוסד 'שעל טהרת הקודש' שהיה אמור להיות מחוץ לשליטת אנשי המשרד לנוכח אי תקצובו ולמרבה התדהמה התברר כי אותם מפקחים הסתובבו במקום במשך תקופה ארוכה, חילקו הוראות ולפי החשד גם התערבו בתכנים החינוכיים שנלמדו במקום.

מספר פעמים ניסו גורמים ב'עדה' להלחם בתופעה ולעדכן את הגורמים במשרד החינוך אודות תלמידי המוסדות ש'על טהרת הקודש', אבל אותם מאכערים באו בתלונות כלפי 'העדה' על כך שמדובר ב'מסירה'.

כאמור, כעת מתכוונים ב'עדה' להשוות בין שמות התלמידים במוסדות שאינם מתוקצבים, כך שאותם עסקנים לא יוכלו לקבל את התקצוב על אותם תלמידים מהממשלה. התוכנית של 'העדה' כוללת גם בדיקה תקופתית אשר תוודא לחלוטין כי המעשים הללו אינם נשנים על עצמם שוב.

תופעת העסקנים והמאכערים שעשו כסף על חשבון אנשי העדה פעלה בצורה פשוטה: עסקנים ומאכערים גנבו את שמותיהם של תלמידי ותלמידות בתי הספר ומוסדות החינוך ש'על טהרת הקודש' הנמנים על העדה החרדית ופנו אל משרד החינוך בבקשה לתקצוב מלא על אותם תלמידים.

בכירים ב'העדה' שהציגו כיצד פעלה השיטה טוענים כי מעשיהם של העסקנים גרמו לכך שכל מטרתם של אנשי 'העדה' להחזיק את מוסדותיהם 'על טהרת הקודש' וללא התערבות, נעקרה מהשורש בעקבות גניבת שמות התלמידים בידי אותם מאכערים שגרמו בעקיפין לכך שמפקחים מטעם משרד החינוך הכתיבו הוראות במוסדות החינוך שכל מהותם היא עצמאות וניתוק מוחלט מזרועות השלטון.

לדברי גורמים ב"עדה", המלחמה בתופעה תהיה מקיפה ויסודית ביותר. מודעות שכבר פורסמו והופצו בין מנהלי המוסדות קוראים לאנשי החינוך וראשי המוסדות להגיש את רשימות התלמידים המתחנכים במוסדותיהם ברשימות מסודרות למזכירות הבד"ץ, כך שיוכלו להגישם למשרדים הרלוונטיים ובכך "למנוע את גניבת השמות ולקיחת כספים על תלמידים ותלמידות הלומדים במוסדות עטה"ק וחונים על דגל העדה החרדית וקרן הצלה" נכתב במודעה הרשמית.

ב'העדה' מסבירים כי הסיבה למועד שליחת המכתבים, זמן כה רב לפני תחילת שנת הלימודים הבאה, היא במטרה למנוע את הטענות כי חשיפת המקרים הללו היא הלשנה ומסירה לשלטונות. "כעת" מסבירים בהעדה "המודעות יתפרסמו מוקדם מאוד כדי להעביר את המסר ולגרום לאותם עסקנים שלא לחזור על מעשיהם.

"באם העסקנים לא ישעו לדרישות העדה, הרי שהם יוכלו לבוא בטענות רק אל עצמם", אומרים גורמי החינוך ויוזמי התוכנית החדשה בעדה החרדית.
חכמת לב העדה החרדית מאכערים טהרת הקודש משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד