י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דרמה בפרשת הרב ברלנד: פורסמה הקלטה בה מודה הרב במעשים חמורים

"ערוץ 2" מפרסם הערב הקלטה בה נשמע הרב אליעזר ברלנד מודה לכאורה במעשים חמורים. פרקליטת הרב: "מדובר בסיפור בדים, פרי מדרשם של מתנגדיו של הרב, העושים כל מאמץ אפשרי על מנת לגרום למעצרו ולהכפשת שמו" • כל הפרטים

דרמה בפרשת הרב ברלנד: פורסמה הקלטה בה מודה הרב במעשים חמורים

כתב "ערוץ 2" משה נוסבאום פרסם הערב (שלישי) 'הקלטה מפלילה' נגד הרב אליעזר ברלנד, בה הוא נשמע מודה לכאורה במעשים חמורים.

על פי הדיווח, ההקלטות בוצעו לפני כארבע שנים על ידי שניים מחסידי הרב והרבנים הורו אז לשרוף את כל ההקלטות והחומרים המרשיעים נגד הרב, זאת משום ש"עם המשטרה לא משתפים פעולה", כך על פי הדיווח הערב. הנחיית הרבנים הועברה לאחר שהתברר שמתנהלת חקירה נגדו.

אלא שאתמול העביר האדם ששמר את ההקלטות את החומרים לידי חוקרי היאחב"ל, והערב, לאחר ששופטים שיחררו פעם אחר פעם את הרב למרות בקשות המעצר - ההקלטה, שהיא כאמור בת כמה שנים, ונוגעת ככל הנראה בסיפור שלא פורסם עד כה, דלפה.

למרות ההקלטה הדרמטית, על פי החוק, כתב האישום חייב להסתמך אך ורק על בקשת ההסגרה, כך שבכל מצב לא ניתן יהיה להאשים את הרב בנוגע לדברים שאמר בהקלטה.

פרקליטתו של הרב, עו"ד רחל תורן, הגיבה לפרסום ואמרה כי "מדובר בעוד סיפור בדים, פרי מדרשם של מתנגדיו של הרב, העושים כל מאמץ אפשרי על מנת לגרום למעצרו ולהכפשת שמו, ביניהם בני משפחה.

"לו היה בסיפור שמץ של אמת היתה אותה אישה מגישה תלונה במשטרה, וגם אז לא ניתן היה להוסיף זאת לאשמות נגדו בשל גדר צו ההסגרה. מדובר במעשיה נוספת שמטרתה להצדיק מעצר שווא בתיק שלא מצדיק מעצר של יום אחד".

מוקדם יותר היום נערך דיון בבית משפט המחוזי בלוד, בו המשטרה ביקשה לערער על החלטת בית משפט השלום בראשון לציון, לפיה הרב ישתחרר היום למעצר בית. המשטרה ביקשה להאריך שוב את מעצרו של הרב במספר ימים, אך השופטת נעתרה חלקית לבקשה והאריכה את מעצרו של הרב עד למחר בשעה 14:00, ומחר צפוי הרב להגיע לדיון נוסף בהארכת מעצרו.
הרב אליעזר ברלנד מעשים חמורים הקלטה הדלפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד