י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הסיפור האמיתי: מדוע עשרות בנות במודיעין עילית עדיין ללא סמינר

הסיפור המלא סביב מצוקת קבלת הבנות לסמינרים במודיעין עילית נחשף לראשונה. עשרות בנות - ספרדיות ואשכנזיות - נקלעו לתסבוכת פוליטית סביב הקמת סמינר חדש בעיר • "בחדרי חרדים" בדק ומביא את הפרטים המלאים

סמינר לבנות במודיעין עילית. אילוסטרציה (קובי הר צבי)
סמינר לבנות במודיעין עילית. אילוסטרציה (קובי הר צבי)

עשרות בנות במודיעין עילית עומדות בפני שוקת שבורה ועדיין לא שובצו בסמינרים בעיר. כך עולה מדיווחי הורים ועדויות מורות בבתי ספר יסודיים בעיר שהגיעו ל'בחדרי חרדים', כשברקע שורר נתק בעיר בין שלוש הגופים האמונים על פתרון הבעיה - הנהלת הסמינרים, אנשי העירייה ורבני העיר.

על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', מדובר בכשל מערכתי של היערכות כושלת למספר תלמידות גבוה וריבוי טבעי בעיר. הכל החל כאשר בעירייה ובהנהלות הסמינרים הבינו כי אין מספיק מקום עבור כל תלמידות העיר בשנת הלימודים הבאה ולאחר דין ודברים הוחלט שלא להרחיב את הסמינרים הקיימים אלא לפתוח סמינר חדש בעיר עם שתי כיתות חדשות.

והזוכה הוא - סניף סמינר 'הישן' מירושלים מיסודו של הרב לוין ובניהולו של ישראל תיק, מנהל מחלקת החינוך בביתר עילית בעבר וגיסו של ראש העיר יעקב גוטרמן.

כאמור, הסמינר החדש אמור היה להשיק שתי כיתות סמינר חדשות, כך שיהיה אכן מקום לכל הבנות בעיר. אלא שבסופו של דבר, במהלך ההרשמה התקבלו כ-40 בנות לכיתה אחת בלבד והכיתה הנוספת לא נפתחה, מה שגרם לכך שעשרות בנות נותרו בחוץ.

בעירייה מגיבים ואומרים, "כל הבנות שובצו, ואין בת בלי סמינר, אם יש תעבירו לנו את שמותיהן". אלא שמבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בהיתממות במקרה הטוב, או בתרגיל במקרה הרע, שכן יתכן וברשימות העירייה אכן כולן שובצו, אולם בפועל ההודעות לא הגיעו אל הסמינרים. כך שגם אם העירייה מודיעה לתלמידה כי היא משובצת לסמינר מסוים, אין זה אומר כי היא אכן התקבלה בפועל.

למרות שהפעם לא מדובר בנושא עדתי והבנות שייתקלו בבעיה לא יהיו דווקא ספרדיות, אך על פי ניסיון העבר ניתן להעריך כי דווקא הבנות החלשות יותר הן אלו שיעברו את הקשיים והמצוקות - שכן לבנות "טובות" - אלו שעומדות במבחנים וקריטריונים, יש ביקוש בקרב הסמינרים ואלו התקבלו כבר בשלב הרישום הישיר לסמינר.

עוד נודע ל"בחדרי" כי בעוד בשנים עברו השיבוץ בעיר נעשה בידי הרבנים, שקיבלו כולם הוראות מרב העיר הרב קסלר, בשנה זו, רב העיר, על כל פנים בשלב זה, אינו מעורב בשיבוצים. התקווה הגדולה של ההורים וכלל המעורבים היא שרב העיר יתערב, שכן על פי גורמים בעיר "אם הרב קסלר יכריע בעניין יהיה סדר תוך 24 שעות".

בנוגע למספרים המדויקים יש עדיין מחלוקת. הערב דיווח העיתונאי ישורון תורג'מן ב"קול ברמה", כי מדובר על למעלה מ-50 בנות שעדיין לא שובצו. גורמים אחרים מדברים על כ-40 בנות. כך או כך, נראה שלא יהיה מנוס והעירייה תצטרך להכניס את היד לכיס בכדי להביא לסיום הפרשה.
מצוקת הסמינרים לבנות מודיעין עילית ישראל תיק יעקב גוטרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד