ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הרב קנייבסקי: עדיף להציל שלושים בנות מעשרה נערים

בפני הגר"ח קנייבסקי הובאה שאלה מפי רכז פעילות לקירוב רחוקים - האם עדיף לקרב 30 בנות או עשרה נערים, זאת מאחר ויש לו תקציב לפתיחת מדרשיה אחת. הגר"ח השיב: עדיף לקרב את הבנות מאחר ובמצבן הנוכחי הן מכשילות את הרבים

הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר

רכז פעילות לקירוב רחוקים שאל השבוע את הגאון רבי יצחק זילברשטיין האם עדיף לקרב 30 בנות או עשרה נערים ולקרבם ליהדות, זאת מאחר ויש לו תקציב לפתיחת מדרשיה בשכונה שתושביה עדיין אינם שומרים תורה ומצוות, ופניו ניצבת דילמה: לפתוח את המדרשיה לעשרה צעירים מתחזקים, או לפתוח מדרשיה לשלושים נערות מתחזקות.

הגר"י זילברשטיין השיב שלכאורה אילו היו שניהם שווים במספר, דהיינו הצלת עשרה נערים, מול הצלת עשר נערות, היה צריך להציל את הנערים, וכמבואר בגמרא בהוריות 'האיש קודם לאשה להחיות
ולהשיב אבידה, כי הוא חייב במצוות, משא"כ אשה', ואולי הוא הדין בהצלתם הרוחנית.

בעלון "דברי שי"ח" מובא כי הרב זילברשטיין שאל את השאלה את גיסו הגר"ח קנייבסקי שענה שעדיף להציל את הנערות ולא משום שהן מרובות אלא בגלל שבמצבן הנוכחי הן תקלה לרבים שנכשלים בהן.

בנוסף מובא בעלון סיפור על נער בר מצווה שהגיע להתברך מפי הגר"ח, ונשאל באיזה מסכת הוא לומד כעת. משהשיב שהוא לומד קידושין בפרש האיש מקדש נשאל על ידי הרב קנייבסקי "מי משוחח הכי הרבה"?.

הנער השיב כי במסכת מובא כי עשרה קבים ירדו לעולם, תשעה נטלו נשים. הגר"ח שיבחו "יפה מאוד ידעת" ושאלו, האם אתה מבחין אכן באחיותך שהן מדברות יותר? בתוך כדי דיבור הוסיף ש'העיקר עליך לדעת כי אתה צריך למעט בדיבור וכי אינך אשה'.
הרב חיים קנייבסקי הרב זילברשטיין נערות נערים קירוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד