י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עורכי הדין של המלמד החשוד בהתעללות: "דורשים בדיקת פסיכיאטר"

הפרשה החמורה שנחשפה השבוע עם מעצרם של חמישה אנשי צוות בחיידר בתל אביב, וגביית העדויות מעשרות הורים וילדים: עורכי דינו של הנאשם המרכזי טוענים כי הוא זקוק לבדיקה נפשית • חותנו אומר לתקשורת: "מגיע לו לשבת בכלא"

עו"ד יהודה פריד וטל גבאי המייצגים את החשוד בעבירות אלימות ומעשים חמורים
עו"ד יהודה פריד וטל גבאי המייצגים את החשוד בעבירות אלימות ומעשים חמורים

בשעות בוקר אמש (ג') המאוחרות הגיעו לבית משפט השלום בתל אביב חמישה חשודים, מלמדים בתלמוד תורה בתל אביב, לדיון בהארכת מעצרם. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה עשר ימים, אך השופטת רונית פוזננסקי-כץ האריכה את מעצרם בשבוע, עד ליום רביעי הבא בשעה 12:00 בצהרים.

בהמשך לפרשה החמורה שדווחה ב'בחדרי חרדים', טוען עורך הדין כי מרשו זקוק לבדיקה פסיכיאטרית. "ביקשתי לערוך בדיקה פסיכיאטרית למרשי, לאור הטענות החמורות של המשטרה", אומר עו"ד יהודה פריד, פרקליטו של המלמד מתלמוד תורה מתל אביב החשוד בעבירות חמורות.

השופטת התייחסה לבקשת עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, עו"ד גיל דחוח ועו"ד דוד שוב, לאסור את פרסום שמות החשודים. "שעה שהונחה בפניי תשתית ראייתית רחבת היקף בדבר אירועים שנמשכו על פני שנים כנגד שורה ארוכה של נערים בגילאים שונים וכאשר החשד הסביר מבוסס דיו, הרי שאינני מוצאת כי מדובר במקרה בו הנזק עולה על האינטרס הציבורי".

עוד ציינה השופטת כי חשיפת שמותיהם של החשודים עשויה לשמש ולקדם את החקירה, אך "אינני סבורה כי פרסום שם המוסד בו לימדו החשודים יכול לספק צורך זה". על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עורכי הדין התנגדו לפרסום שמות החשודים והשופטת עיכבה את פרסום השמות ב-24 שעות.

עו"ד יהודה פריד אמר במהלך הדיון - "היינו בפרשות מאוד גדולות שבאו עם ארגזים על ארגזים ובסוף התברר כי לא קיימים אם בכלל". לגבי התיאורים הקשים של נציג המשטרה רס"ב גדי אביטן אמר "צריך להפריד בין התיאורים לבין השכל".

עורך הדין גיל דחוח שמייצג חשוד אחר התייחס לבקשה להארכת מעצר של 15 ימים, ואמר כי "יש לא מעט תיקים בבית הדין למשמעת או בבית משפט פלילי, אף אחד מהם - גם שלא עובר חמש שנים, לא מתבקש המעצר שלו מאחר שעדות הנערים נמסרת. רק מיום אחד יש 30 נחקרים, זה רק מראה שיהיו עוד רבים נוספים ואין שום חשש לשיבוש".

על פי חשיפת חדשות 10 אתמול, החשוד התעלל גם בבני משפחתו, הרעיב אותם ומנע מהם קשר לעולם החיצון. חותנו של החשוד סיפר לחדשות 10 על ההתעללות שחוותה אשתו וילדיו שהורחקו ממנו: "הוא לא נתן לה אוכל, הבית היה ריק, הבנתי שהמקרר היה נעול. הוא לא נתן לה לראות אותנו", הוא הוסיף ואמר כי הוא מקווה שחתנו ייתן את הדין ויישב בכלא.
המלמדים המתעללים חיידר תל אביב מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד