ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

צפו: רוצחו של מיכאל מרק הי"ד חוסל הלילה

כחודש לאחר הפיגוע הרצחני בעתניאל, אותרו מבצעיו - אחר מהם נהרג בחילופי אש, והשאר נעצרו; צפו בוידאו מהלילה

הודעת חמאס הבוקר על רצח המחבל
הודעת חמאס הבוקר על רצח המחבל

הלילה (ד') אותר מבצע הפיגוע בעתניאל שבו נרצח הרב מיכאל (מיכי) מרק הי"ד מעותניאל. המחבל נהרג בחילופי אש עם כוחות הביטחון. חברי חוליה נוספים המזוהים עם חמאס נעצרו.



הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה בשבועות האחרונים חוליית חמאס שביצעה את פיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל מרק הי"ד ונפצעו בתו ובנו לפני כחודש סמוך לישוב עותניאל.

בתום מצוד ממושך אותר מקום מסתורו של מבצע הפיגוע מחמד פקיה בכפר צוריף, אך הוא נהרג בחילופי אש במהלך ניסיון מעצרו. במסגרת פעילות המעצרים מול חברי התשתית נעצר מחמד עא מג'יד עמאירה שביצע את הפיגוע יחד עם מחמד פקיה, ומחבלים נוספים שסייעו לשניים לבצע את הפיגוע הרצחני.

מחמד ג'בארה פקיה, כבן 29, במוצאו תושב דורא אשר התגורר בחברון, נכלא בעבר בשל פעילותו בארגון ג'האד האסלאמי במסגרתו תכנן פיגועים יחד עם נוספים. במהלך מאסרו עבר לשורות ארגון החמאס. מחמד עא מגי'ד עמאירה, תושב דורא, כבן 38, פעיל מנגנון הביטחון הלאומי של הרש'''פ. מחמד עמאירה נעצר כבר בתאריך 4/7/16 לחקירה, הודה כי שימש נהג במהלך הפיגוע בעוד פקיה ביצע בפועל את הירי הקטלני.

במסגרת החקירה בשב"כ הוסגרו הנשק והרכב באמצעותם בוצע הפיגוע.

אחיו של מחמד פקיה, צהיב, נעצר והודה בחקירתו כי סייע למחמד פקיה להסתתר ולהחביא אמצעי לחימה אשר היה ברשותו של מחמד פקיה. במקביל נעצר בן דודם של האחים, מעאז פקיה, אשר מסר בחקירתו כי סייע בהלנתו של מחמד פקיה בימים לאחר הפיגוע. כמו כן, נעצרו לחקירה קרובי משפחה נוספים אשר סייעו למחמד פקיה להסתתר לאחר ביצוע הפיגוע.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, אמר בתגובה לחשיפת החוליה - ״קיבלנו את הידיעה על תפיסתם של המחבלים ברגשות מעורבים. מחד הערכה עצומה לצה"ל על הנחישות העבודה העיקשת ועל הצלחתם להגיע אל הרוצחים. מאידך, אנחנו לא רגועים יותר ודבר זה איננו מונע לצערנו את הרצח הבא. ביצת הטרור ממשיכה לדמם כל עוד לא מפעילים אמצעים נוספים קשים מול הרוצחים עוזריהם וקרוביהם מחד ומאידך מגבירים ומרימים את ההתיישבות. בדקות אלה אני בדרכי למשפחה לבשר להם על תפיסתם של הרוצחים".
מעצר מחבל מיכאל מרק פיגוע עתניאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד