י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חסיד ברסלב? היזהר מפטפוטי סרק וכנס להגרלה

אירועי השבועות האחרונים מאז הוסגר מנהיג שובו בנים לישראל, והפולמוס המתעורר בקהילות ברסלב הובילו ליוזמה חדשה - לשתוק

חסידי הרב ברלנד.  צילום: אבי דישי, פלאש 90
חסידי הרב ברלנד. צילום: אבי דישי, פלאש 90

הטלטלה הקשה שפוקדת את חסידות ברסלב בתקופה האחרונה בעקבות הסגרת הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים - ברסלב' לישראל הביאה ליוזמה אצל אנשים בחסידות: "כעת הזמן הוא לשתוק, ומי שישתוק אף ייכנס מידי שבוע להגרלה על 1000 שקל".

במודעה תחת הכותרת - "והמשכיל בעת ההיא ידום" כותבים קבוצת חסידי ברסלב שעומדים מאחורי המיזם כי אחת מנקודות החן בהן נתייחדה ברסלב הם הדיבור על האמונה, ודיבורים של התחזקות וקדושה.

"והנה אוי ואבוי מה היה לנו" כותבים במודעה, "בתקופה האחרונה הצליחה לחדור לתוכנו רוח אחרת, רוח זרה שאינה מתאימה כלל וכלל לאקלים הטבעי של חסידי ברסלב, לפתע פתאום המקום הקדוש היכן שמתכנסים אנ"ש הפך למקום של בית וועד לפוליטיקה, פטפוטי סרק, גלגולי שיחות ודברים בטלים".

בהמשך כותבים כי - "אברכים שכל רוחות שבעולם לא יכל להסיטם ממקומם, ש'חדשות מרעישות' מכל סוג שהוא לא עוררו בהם חשק ועניין נגררים בלי משים לשיחות, שאילו היו שומעים מה מדברים בוודאי היו נחרדים ומזועזעים.

"ובמקום שנעסוק יחד בבירור עצותיו של רבינו בהליכה עם תורותיו ובמקום שנצהל האחד לקראת רעהו עם דיבור של הרבי, שיחה חיזוק, ריקוד הארת פנים כל מפגש מוליד עוד דיבור של לשון הרע. אחים יקרים לא על צד זה ולא על צד זה באנו, אין מאיתנו יודע מאומה מכל צדדי הפרשיות השונות הדעות חלוקות והלבבות הפרודים.

"לאור המציאות המפחידה התעוררו כמה מאנשי שלומנו ומטרה אחת להם להחזיר את האוויר הטוב והזך שהיה שרוי בין חסידי ברסלב, והוחלט לקיים הגרלה שבועית על אלף שקל על כל יום של הימנעות מוחלטת מדיבור".



ברסלב לשון הרע המשכיל בעת ההיא הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד