י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יו"ר הקואליציה הודיע: נתנגד לכל חוקי יש עתיד והמחנה הציוני

האופוזיציה "תקעה" אתמול את דיוני ועדת הכספים עד שעת לילה מאוחרת כדי לעכב את אישור חוק הנוגעת לתקציב הדו שנתי, עד שליו"ר הוועדה גפני לא נותרה ברירה והוא נעל את הישיבה ב-2 בלילה • הבוקר מגיעה הנקמה של הקואליציה - צפו

מליאת הכנסת, צילום: פלאש90
מליאת הכנסת, צילום: פלאש90

תג מחיר על הפיליבסטר - יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן הודיע היום (ד') לראשי סיעות 'יש עתיד' ו'המחנה הציוני' כי הקואליציה תתנגד לכל הצעות החוק שלהם, ללא קשר להחלטת ועדת שרים - וזאת בשל התנהלות נציגי הסיעות בוועדת הכספים אמש בניגוד למוסכם ולמקובל.



לדברי ביטן, "הקואליציה עד היום הייתה עניינית בכל הצעות החוק ללא קשר אופוזיציה קואליציה. במקום שהאופוזיציה תנהג באופן דומה - היא שוברת את כל המוסכמות ועושה צחוק מעבודת ועדת הכספים, במקום לדון ברצינות בנושאים שעל הפרק".

בנוסף, בכוונת ח״כ ביטן להודיע ליו״ר הכנסת כי אין בכוונת הקואליציה להגיע לדיון ועדת ההסכמות ביום ראשון.

כזכור, אמש נערך דיון בוועדת הכספים על הצעת החוק שתאפשר תקציב דו שנתי לשנת 2017-2018. בעקבות הפיליבסטר (דיון ממושך שנועד "לתקוע" את ההחלטה, ע.ו.) הממושך של חברי האופוזיציה נעל יו"ר הועדה ח"כ משה גפני את דיוני הועדה בשעה 02:00 בלילה, והודיע כי לא יאפשר את הפיליבסטר. גפני הודיע כי יהיה אפשר להגיש הסתייגויות עד היום בשעה 16:00, ומחר יום חמישי תתקיים הצבעה עליהם.

בעקבות ההחלטה, הרצוג יצא במתקפה חריפה על יו"ר הקואליציה: "יו״ר הקואליציה ח״כ ביטן מתנהג כמו בריון. האיומים הריקים שלו הם ניסיון עלוב להלך אימים על חברי כנסת שמובילים מאבק ראוי וצודק בחוק שדורס את מעמדה של הכנסת ואת כוחם של ועדת הכספים ושליחי הציבור.

"המאבק שהובילו אמש ח"כ סתיו שפיר, יעל כהן פארן, יוסי יונה ומיקי לוי הוא מאבק על היסוד הדמוקרטי שהולך ונשחק בישראל פשוט כי נתניהו מעדיף שלטון יחיד, כמעט מלוכני, בו אין דין ואין דיין - רק הישרדות . אנחנו לא ניתן לכנסת להפוך לחותמת הגומי של הגחמות של נתניהו ובריוניו"
ועדת הכספים פיליבסטר קואליציה אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד