כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הוגשה הצהרת תובע נגד הרב ברלנד • כתב "בחדרי חרדים" מדווח מהדיון

הדיון בעניין הרב ברלנד נמשך, ולמרות הצהרת התובע שהגישה המשטרה ובקשתה להארכת מעצר, השופט מבקש חלופות מעצר בתנאי שהמפקחים לא יהיו מחסידי הרב. מאות חסידי הרב מחו מחוץ לאולם. צפו בתיעוד • כתב "בחדרי" בדיווח חי

הוגשה הצהרת תובע נגד הרב ברלנד • כתב "בחדרי חרדים" מדווח מהדיון
אלי שלזינגר

דיווח חי מהדיון • בשעה זו (רביעי) נערך דיון בבית המשפט בעניינו של הרב אליעזר ברלנד. נציגי המשטרה הפתיעו והגישו הצהרת תובע לפני כתב אישום, בו יואשם הרב במעשים חמורים ובתקיפה בנסיבות מחמירות.

על פי נציגי המשטרה בדיון, שנערך בפני השופט עמי קובו, מדובר בחשד למעשים חמורים בארבע נשים. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של הרב בארבעה ימים לצורך הגשת כתב אישום.

(הרב ברלנד בדיון, היום)

פרקליטת הרב, עו"ד רחל תורן, שאלה את נציגי המשטרה במהלך הדיון: "אתם מבקשים להאריך מעצר בארבעה ימים על מנת להגיש כתב אישום, שכולל שישי ושבת? עד עכשיו לא היה לכם זמן להכין אותו?".

לדברי נציגת המשטרה, יש חומר ראיות חדש מעבר למה שהוגש בבקשת ההסגרה מדרום אפריקה לישראל. לדבריה, החומרים לא היו אצל הפרקליטות ולכן יקח לפרקליטות כמה ימים להגיש את כתב האישום.

בדיון עלה כי רק שתי מתלוננות עומתו עם הרב וכי מיום ראשון הרב כלל לא נחקר. פרקליטת הרב עקצה את נציגי המשטרה ושאלה האם הבסיס לחומרי הראיות בוסס על ידי צבי צוקר ויום טוב חשין. נציגת המשטרה לא התייחסה. פרקליטת הרב ביקשה כמובן לדחות את בקשת הארכת המעצר, כאשר נציגת המשטרה מנגד טוענת כי עדיין יש חשש שהרב יימלט.

במהלך הדיון שאל השופט את פרקליטת: "איך אנחנו יודעים שהוא לא יעזוב את הארץ?". עורכת הדין השיבה כי מאז הוגשה בקשת ההסגרה, הרב היה רק בהולנד ודרום אפריקה וכי הוא לא חזר בתקופה הזאת בעקבות עניינים הקשורים למאבק בתוך הקהילה. "כל התקופה שהרב שהה שם היו הליכי משפט. בחודשים האחרונים הוא היה עצור. היה עיכוב ביצוע של ההסגרה ומה שהניע את חזרתו ארצה היה וויתור בכתב והסכמתו לחזור ארצה" אמרה עורכת הדין.

(חסידי הרב מוחים מחוץ לאולם בית המשפט)

"'שמעתי כשהייתי במרוקו שאני דרוש לחקירה ולא רציתי להתמודד עם החקירה'. זה משהו שאמר הרב לחוקרים לפני מספר ימים". לטענת העו"ד, אדם לא צריך להתנדב לבוא לחקירה - "אולי הוא אזרח לא משתף פעולה, אך לא עבריין".

פרקליטת הרב העוד ביקשה שחרור לחלופת מעצר והביאה תקדימים בעניין. "במידה ויוטל עונש, אני מבקשת שתקופת המעצר בדרום אפריקה, תקוזז מתקופת ריצוי מאסר".

נציגי המשטרה מנגד טענו כי לשלושת המפקחים שאמורים לשמור על הרב במעצר בית יש עבר פלילי או שנחקרו במשטרה. השופט בתגובה: "מי שמשקר בביהמ"ש לא יכול להיות מפקח".

נציגת המשטרה טענה בדיון כי "לא מדובר באזרח מן השורה. הוא העמיד 50 אלף אירו, לאחר מכן הוא שכר מסוק כדי לעבור למדינה אחרת. שלוש דקות לאחר שביקשנו ערבות, תוך 10 דקות קיבלתי טלפון ממשטרת ראשון לציון והודיעו שהופקדה ערבות. אם הם צריכים לזייף דרכון, הם יעשו את זה. יש כאן חשש כבד להימלטות. ההליך עדיין לא מוצה".

בשלב מסוים דרש השופט מכל הנוכחים לצאת מאולם הדיונים, כאשר רק נציגי המשטרה, פרקליטת הרב והרב נותרו באולם.

מחוץ לבית המשפט עמדו מאות מחסידי הרב ובשלב מסוים התפתחה במקום מהומה. הרב ברלנד ביקש שכל הקהל שעומד מחוץ לבית המשפט יתפזר מיידית, זאת בעקבות בקשת השופט.

הדרישה כעת היא שהמפקחים על הרב יהיו אנשים שאין לו מרות רוחנית עליהם.
הרב אליעזר ברלנד הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד