י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ראב"ד 'העדה' על הבחירות בארה"ב: "העיקר איך מתנהג ליהודים"

ראב"ד ה'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך, ענה לשאלות בשידור חי מדינר בלייקווד: "איך לבחור נשיא?"

הרב שטרנבוך הבוקר בביתו בירושלים
הרב שטרנבוך הבוקר בביתו בירושלים

הגאון רבי משה שטרנבוך - ראב"ד העדה החרדית, השיב לשאלות בעניין הבחירות לנשיאות ארה"ב, במסגרת שו"ת בשידור חי, לטובת קרן צדקה שערכה דינר בלייקווד שבניו ג'רסי.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים', ראב"ד העדה החרדית ישב לפנות בוקר בביתו בהר נוף בירושלים, ונשאל על שאלות שהועברו בשידור חי - היישר מלייקווד.

הרב נשאל אודות ההצבעה לדונלד טראמפ: "האם מותר להצביע בבחירות לארה"ב עבור אדם שדעותיו האישיות בענייני נישואין וכדומה, נוגדת לדעת תורה?".

הרב ענה: "אין זה מעניין אותנו איך הוא מתנהג בחייו הפרטיים, ובין כך - גם כל הגויים בחזקת אותו דבר, מעניין אותנו רק איך הוא מתנהג ליהודים".

עוד נשאל אם מותר ליהודי לעשות שימוש בשמו הלועזי? הרב ענה: "זו אמנם מעלה להשתמש בשם יהודי וכמו שנאמר בגמ' על מעלת "לא שינו את שמם", אבל אין איסור בדבר".

עוד נשאל אם מותר לצלם או להסריט מישהו ברחוב נגד רצונו. הרב ענה כי "אין בזה איסור גזל אבל אין לעשות כן משום שאסור לצער יהודי".

שאלה מענינת נוספת נשאל הרב אם אודות הפולמוס ההלכתי בעניין תולעי אנסקיס שנחלקו בו הפוסקים, מה יש לעשות הלכה למעשה? הרב ענה כי "זה ספיקא דאורייתא ויש להחמיר, ואמנם מי שמיקל בזה אינו עבריין כי ישנם פוסקים שמקילים, אבל לכתחילה יש להחמיר"

עוד נשאל, אם אב שמבייש את בנו ומכלימו אם על הבן לשתוק. והרב הכריע כי, "יש מצוות כיבוד אב ואם לשתוק, זה ניסיון משמים, בגמ' מבואר על גוי שהכלימו אביו והוא שתק וזכה לשכר רב".

עוד נשאל בעניני חינוך, איך לחנך לאמונה, אם בצורה פשוטה או בצורה שכלתנית ומעמיקה עם הוכחות. הרב המליץ כי "עדיפה אמונה פשוטה. החסיד יעב"ץ כבר הביא שהרבה מאלו שאמונם היתה בנויה רק על הוכחות פילוסופיות לא עמדו בניסיון והמירו דתם בשעת גזירה".

לסיום נשאל אם קהילה חייבת למנות לעצמה רב. והרב ענה: "וודאי חייבים. ישנם שיטות ראשונים שקהילה שאינם ממנים רב לעצמם, עוברים על לאו ש"לא תהיה עדת ה' כצאן בלי רועה", וכך גם מבואר ברמב"ם".
בחירות העדה החרדית הרב ברוך שטרנבוך שאלות תשובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד