י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רוכש דירה? מהיום יהיו לך חיים קלים יותר

לפי הצעת חוק חדשה, קבלן יחוייב למסור ללקוח את תוכניות הדירה המלאות - מה שיקל עליו לערוך שינויים ושיפוצים

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90



מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק אשר תחייב את הקבלנים למסור את תכניות הבניה המלאות ללקוחות. החוק הוצע ביוזמת חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב.

לדברי ח"כ מקלב "זהו חוק צרכני ממעלה ראשונה, בעלי דירות משלמים אלפי שקלים לחינם במקרים של נזילה או תקלה בדירה, רק מכיוון שתוכניות הדירה לא ברשותם".

ע"פ המצב היום, רוכשי הדירות לא מקבלים את תכניות הדירה המלאות הכוללות תכניות חשמל, אינסטלציה ואדריכלות, כך שכאשר באים לשפץ או להרחיב את הדירה נאלצים בעלי הנכס להוציא תכניות חדשות.

כך גם, במקרים של נזילות צנרת או כל תקלה אחרת, בעלי הדירות נתקלים בחוסר אונים, למחלוקות עם המהנדסים על גודל העבודה, להתייקרות העבודה תוך כדי הביצוע - מכיוון שמראש לא היה ידוע היקף העבודה ולסכסוכי שכנים מיותרים, מה שגורם לעוגמת נפש והוצאות מיותרות.

ע"פ הצעת החוק לתיקון חוק המכר, הקבלנים בעת מסירת הדירה יחויבו לצרף את כל התוכניות הרלוונטיות ע"ג דיסק, או כל אמצעי דיגיטלי אחר, מה שיחסוך כאמור כסף רב וטרחה מיותרת.

בדברי ההסבר הוסיף ח"כ מקלב, כי הצעה זו לא תייקר לקבלן את העבודה מכיוון שהתכניות ממילא נמצאות אצלו לשם הגשתן בכל מוסדות התכנון.

ההצעה הוגשה לאחר פניות רבות שהגיעו ללשכתו של ח"כ מקלב, וכאמור אושרה במליאת הכנסת בקריאה טרומית ללא מתנגדים, והועברה להמשך הליכי חקיקה.
חוק המכר קבלנים משה כחלון אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד