ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אבטחה חריגה: חוקרת בכירה בתיק הרב ברלנד אויימה

קצינת המשטרה, החוקרת בתיק של מנהיג 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, התלוננה בבית המשפט על איומים קשים שהושמעו נגדה ונגד חברתה, על ידי חסידי הרב • לוותה באבטחה כבדה ואמרה: "נשים נמלטו מפחד לכל מיני חורים בארץ. אני חוזרת הביתה בחשש. קשה לי לחיות עם זה בלילה"

צילום: אבי דישי, פלאש 90
צילום: אבי דישי, פלאש 90

איומים על החוקרת. במהלך הדיון שנערך בעניינו של הרב אליעזר ברלנד בבית משפט השלום בראשון לציון, הצהירה היום (ד'), אחת החוקרות בתיק, כי תלמידי הרב איימו עליה. עוד הוסיפה כי היא חוששת לחייה.

החוקרת תמר ליטמן דיווחה לשופט עמי קובו, כי אמנם יצאה הצהרה מהרב שלא להרביץ לשוטרות, אך האיום עדיין קיים. במהלך כל הדיונים בעניינו של הרב שדווחו בהרחבה ב'בחדרי חרדים', נוכחו באולם בית המשפט לפחות 25 אנשי כוחות הביטחון ועוד עשרות במסדרונות ומחוץ לאולם בית המשפט - בשל החשש מאלימות.

לדבריה של החוקרת, אחד החסידים איים עליה כי "בא לי לתת לה לאטמה (סטירה. א.ש.) לפרצוף".

"נשים נמלטו לכל מיני חורים בשל פחד מהרב" אמרה, "אני לא רואה מתינות" הוסיפה. "אני הולכת היום לבית שלי בחשש, הפרצוף שלי ושלה (החוקרת ריבי דרור-כהן א.ש) לצערי מזוהה באופן כזה, שאנחנו חוששות. זה אמיתי לחלוטין והאבטחה ברצינות".

עוד הוסיפה ואמרה לשופט, "לא הגעתי מעולם בכזה הרכב (מאובטח. א.ש.) לבית המשפט, לא אני ולא ריבי. להגיד מסרים ושעומד כאן החשוד, אני לא אגיד או כן או לא", וסיימה: "לי קשה לחיות עם זה בלילה".

כאשר החוקרת יצאה מאולם בית המשפט, היא אובטחה על ידי למעלה משישה אנשי יאחב"ל שליוו אותה.

בתגובה לדברים החמורים של החוקרת, אומרת ל'בחדרי חרדים' עו"ד רחל תורן שמייצגת את הרב ברלנד, כי מדובר ב"חשש מופרך". לדבריה, "התנהגות קהל האלפים של חסידי הרב מחוץ לבית המשפט, בדרך ארץ ויראת שמים, היא התשובה הטובה ביותר לדאגה זו".


הרב ברלנד בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

כפי שדווח ב'בחדרי' בשעות הצהרים עת החל הדיון בעניינו של הרב, המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד הרב ברלנד זאת לקראת הגשת כתב אישום.

חמש שעות לאחר שהחל הדיון עם הפסקות ביניים, השופט עמי קובו החליט לשחרר את הרב למעצר בית עם התחייבות עצמית של 700,000 ₪, כאשר כל אחד מהמפקחים יחתום על ערבות צד ג' בסך 300,000 ₪ ובנוסף ערבות כספית או ערבות בנקאית בסך 800,000 ₪.

לאחר החלטת השופט, המשטרה הבהירה כי היא רוצה לערער על ההחלטה מחר בבית משפט המחוזי בלוד. בעקבות כך השופט עיכב את ביצוע השחרור בפועל עד למחר (ה') בשעה 18:00 בערב.
הרב אליעזר ברלנד איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד