ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מאחורי הקלעים: דגל יוצאת למלחמה, פרוש והשרץ ובגידת ליברמן

הסיפורים הפיקנטיים של השבוע: דרעי זוכה לרגע של נחת עם התנצלותה של ח"כ אורלי לוי, הדרבי החיפאי בין האדומים ל'ירוקים' החדשים של 'דגל', לפיד מעורר שוב את זעמו של פרוש וישראל ביתנו שוב נעלמת ללא אישור בהצבעה על חוק חרדי

מאחורי הקלעים: דגל יוצאת למלחמה, פרוש והשרץ ובגידת ליברמן

המאבק בעיר האדומה חיפה מחמיר: עד היום בדגל התורה ניסו בכל דרך להגיע לפשרה בנושא הסגנות לנציגם הנמרץ בעיר מיכי אלפר, אך ראש העיר יונה יהב דחה בבוז כל ניסיון של הידברות. עכשיו זה רשמי - בדגל התורה הכריזו מלחמה על יונה יהב, וזה הולך להיות כואב.

פגשתי השבוע את אלפר בדיון בועדת המשנה לועדת הפנים על זיהום האויר במפרץ חיפה, דיון במהלכו נשמע נחרץ ולוחמני ונשאר תוקפני גם לאחר מכן.

לדברי אלפר, "אנחנו הולכים להחליף את יונה יהב. בשבוע האחרון פנו אלי מספר מועמדים איכותיים מאוד לראשות העיר שחרדים לעתידה של חיפה והיחס לאזרחיה. מתגבש קונצנזוס בקרב תושבי חיפה, חרדים וחילונים, כי היחס המפלה בין השכונות וההתייחסות הזולה לחיי אדם לא תוכל להימשך. אם העירייה הייתה מתנהגת כלפי המפעלים בנושא זיהום האויר במפרץ חיפה כמו שהיא פועלת כלפי אזרחי העיר שפותחים חלון או מוציאים מרפסת בלי פריבילגיה - המצב היה נראה אחרת".

בדגל התורה התקבלה החלטה להפעיל את חברי הכנסת לטיפול נחרץ בפגעי זיהום האויר בחיפה. נכון שגפני, מקלב ואשר כבר רשמו הישגים בהעברת חוקים ירוקים, אבל בקרוב זה הולך להשתנות לחלוטין לדגל התורה, השבת והסביבה הירוקה. אם לפני שבוע גפני הציג שאילתה במליאת הכנסת בנושא מפרץ חיפה, הרי שהשבוע יעקב אשר הוביל מחאה חריפה בדיון על זיהום האויר בחיפה ואורי מקלב מתכנן דיון בקרוב בועדת המדע בנושא.

שאלתי את מקלב מה קרה שדגל התורה מתגייסת באכפתיות רבה כל כך למען האויר הנקי בחיפה, והוא השיב כי "אנחנו חושבים שיש מודעות רבה לנושא. מטבע הדברים כשאתה לא סומך על ראש העיר, אז בניגוד לרגיל שאתה יוצא מנקודת הנחה כללית בדברים שעולים לסדר היום בערים שונות שהכל פועל כראוי, כשיש משבר אמון עם ראש העיר ואתה רואה שהסכם זה לא הסכם ומילה זה לא מילה, והדברים שאמר לא תמיד התיישרו עם האמת, תפקידך לבדוק את העניינים באופן יסודי ועמוק יותר. אנחנו הוליכם לעקוב אחרי הנושא של זיהום האויר בחיפה מקרוב", הוא מצהיר.

מניסיון עם הח"כים הנמרצים של דגל, המאבק הולך להכאיב קשות למר יהב. השבוע הייתה הפגנה בעיר בהשתתפות כאלף תושבים מהמגזר הכללי שמחו על תפקוד של ראש העיר בנושא. אין ספק כי במידה וכל שבוע יתקיים דיון בנושא חיפה בכנסת - המהלך יחלחל גם לתושבי חיפה החוששים לחייהם, כפשוטו.

אי אפשר לבטוח באיווט
ביום שני רשמו החרדים הישג נוסף ומשמעותי בריסוק והשמדת גזרות ממשלת לפיד. חוק הליבה שעליו עמל רבות סגן שר החינוך מאיר פרוש - אושר בקריאה ראשונה, אך היה מי שגרם לחגיגה להשתבש קצת: יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב אמר לבחדרי חרדים כי חברי הסיעה לא מתכוננים להשתתף בהצבעה, בטענות משונות כי מדובר בנושא של דת ומדינה ולפי ההסכם הקואליציוני איתם הנושא אמור לעלות לדיון קודם בפני פורום מיוחד שהוקצה לכך.

לאחר כשעה, כינס השר יריב לוין דיון בנושא, וקבע כי לא מדובר בנושא של דת ומדינה, מה גם שמדובר בהתחייבות שניתנה לחרדים בהסכם הקואליציוני ובעקבות כך הסיכום על דיון בפורום מוקדם - לא רלוונטי כאן.

הגיעה שעת ההצבעה וח"כי ישראל ביתנו התחננו בפני יו"ר הקואליציה שישחרר אותם כי זה פוגע להם בקהל המצביעים, "יש עתיד נלחמים איתנו על הקולות במגזר הרוסי", ביקשו בדמעות. לבסוף הם הבריזו ללא רשות והחוק עבר בלעדיהם. החרדים זעמו והודיעו כי יהיה לכך תג מחיר.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן אמר לי לאחר מכן כי ראש הממשלה נתניהו ישוחח על כך עם השר ליברמן. לדבריו, "זה לא יכול להמשיך כך, בכל חוק שקשור לחרדים יש עם ישראל ביתנו בעיות". ביטן הוסיף וצמצם את הפשע של ליברמן וסיעתו, כשחשף לי כי בישראל ביתנו הבטיחו לו כי במידה ולא יהיה רוב לחוק בלעדיהם - הם כן יצביעו.

גם יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, מתח ביקורת על התנהלות ישראל ביתנו. "זה לא היה הגון מצד ישראל ביתנו שבחוקים הראשונים שהם צריכים להצביע, שהם קשים להם אידיאולוגית, הם מתחמקים מהמחוייבות הקואליציונית. זה מתכון לצרות בקואליציה. אני אדרוש בירור בהנהלת הקואליציה", אמר לי.

"טובל ושרץ בידו"
בצהרי ראשון פרסמתי ב'בחדרי חרדים' את סרטון ההסתה החדש של 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד ובו נטען כי ביטול חוק הליבה של פירון יגרום לחילונים לסחוב על גבם מיליון ילדים חרדים. מאוחר יותר שוחחתי עם סגן שר החינוך מאיר פרוש והצגתי בפניו את הסרטון המדובר.

פרוש הזדעזע מההסתה הבוטה, וביום שני בלילה, כאשר הציג את החוק המתוקן במליאה, תקף בחריפות את לפיד על הסרטון ופירק אותו לגורמים. "בכל המחוז החרדי יש רק 420 אלף ילד, והחוק המדובר מתייחס בקושי ל-50 אלף מתוכם", זעם.

שעה קלה לאחר מכן עלה לנאום ח"כ מיקי לוי שהאשים את פרוש "אתה שקרן, באף מקום לא טענו למיליון תלמידים והמספר המדויק הוא 40 אלף. עמדת פה על הדוכן הזה ושיקרת. אתה סגן שר החינוך משקר כי בשום מקום לא דיברנו על מיליון".

פרוש לא היסס ובנאום הסיכום, הגיב ללוי: "אחרי שהוכרזתי פה כשקרן אני חייב לומר שבסרטון של יש עתיד קיים המשפט הבא", אמר והקריא שוב את דברי ההסתה שפורסמו על ידי יש עתיד. "אני בטוח שאלה שעוקבים אחר הדיון במליאת הכנסת יודעים שמה שאמרתי זה אמת ואני מצפה שתתקן את דבריך".

בתגובה מפתיעה, נעמד יאיר לפיד והצהיר על אתר: "זו הייתה טעות שלנו, הוא (מיקי לוי ע.ו.) לא ראה את זה".

אלא שכאן לא נגמר הסיפור ונכון לשעת כתיבת השורות הסרטון עדיין לא הוסר מדף הפייסבוק של יאיר לפיד. פניתי שוב לפרוש הערב והראיתי לו את הוידאו, לאחר התדהמה הראשונית חרץ את פסוקו: "יאיר לפיד הוא טובל ושרץ בידו..."

שנאמר, כל מילה.

האשימה את דרעי - והתנצלה
לפני כחודש במהלך דיון שיזם ח"כ יעקב אשר בועדת הכספים בנושא המחסור החמור במשפחתונים, הסבירו נציגי האוצר כי הכסף המדובר בסך 40 מיליון שקל שהיה מיועד למשפחתונים נלקח על ידי שר הכלכלה לשעבר אריה דרעי מהמשרד כשעזב והקים את משרד הפריפריה, במסגרת 300 מיליון השקלים שהובטחו לו.

בעקבות כך, ספג דרעי מתקפה מח"כ אורלי לוי, שהאשימה כי הוא לוקח את הכסף של הילדים עבור הפריפריה. דרעי הזועם שהואשם על לא עוול בכפו הוציא מכתב לועדת הכספים שהדברים לא נכונים והכסף שניתן לפריפריה הגיע בכלל מתקציב כללי ולא על החשבון הילדים.

היום נערך דיון במליאת הכנסת בהצעה דחופה שהגיש ח"כ יעקב אשר בנושא מימון המחסור החמור במשפחתונים, ובמהלכו עלתה ח"כ אורלי לוי והתנצלה בפני השר דרעי על אמירתה שהוא לקח את הכסף לילדים, ואף הצהירה כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה ותברר היכן נמצא הכסף שמיועד למשפחתונים.
חיפה מיכי אלפר אריה דרעי יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד