י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תביעה מפתיעה נגד הרב יעקב הורביץ, שנאבק בתקיפת ילדים

הרב יעקב הורביץ, מחלוצי הלוחמים בתוקפי ילדים בארצות הברית, הופתע לגלות שהוא נתבע בבית המשפט הישראלי

הרב יעקב הורוביץ
הרב יעקב הורוביץ

התוקף תובע את הרב: הרב יעקב הורביץ, מחלוצי הלוחמים בתקיפת ילדים בארצות הברית, הופתע לקבל זימון לבית משפט ישראלי בשל תביעה שהוגשה נגדו, על ידי תושב שכונת הר נוף בירושלים שהורשע, לפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, בתקיפת ילדים.

הסיפור הקפקאי החל כאשר יונה וינברג, חרדי מניו יורק, הורשע, כך כאמור לפי דיווחי התקשורת האמריקנית, בבית משפט בארה"ב, בשל תקיפת קטינים. הוא נשלח לכלא ל-13 חודשים. לאחר ששוחרר מהכלא, וינברג עלה לארץ עם משפחתו והשתקע בשכונת הר נוף בירושלים.

אין זה המקרה הראשון שבו מורשעים בעבירות מסוג זה עולים ארצה. בארצות הברית החוק מחייב עבריינים עם פוטנציאל מסוכנות גבוה, להרשם בנקודת המשטרה המקומית ולדווח על מקום הימצאם, גם לאחר ריצוי מאסרם.

ההליך הזה נועד לאפשר למשטרה המקומית לפקח על מעשיו של העבריין וכך גם מאפשר לשכניו של העבריין, נקיטת אמצעים להגנה על ילדיהם. בארץ לעומת זאת החוק פרוץ, מה שמעודד עבריינים להגר ארצה.

הרב יעקב הורביץ, פעיל בולט בתחום ההגנה על ילדים, ואחד החלוצים בתחום, הוציא לאור ספרים ומרצה בתחום – צייץ בטוויטר הודעה ובה הסב את תשומת לב שכניו החדשים והישראליים של וינברג לעובדה שבשכנותם השתקע אסיר משוחרר, שהורשע בעבירה המוגדרת בחוק האמריקני כ"בעלת סיכון גבוה לציבור".

בתגובה הגיש וינברג תביעה בבית המשפט הישראלי נגד הרב הורביץ, ובו טען שהרב פוגע בשלומו ושלום משפחתו של וינברג.

"התפלאתי לקבל את כתב התביעה לביתי", אומר הרב, "תמהתי מדוע בית המשפט הישראלי לא דחה את התביעה על הסף" אומר הרב הורביץ, "תביעות מסוג זה עשויות להקשות על היכולת להזהיר את הציבור מסכנות מסוג זה.

"מה שלא פחות מטריד", הוא מוסיף, "שלא בפעם הראשונה, ישראל הופכת לארץ מקלט לאנשים החשודים או המורשעים בעבירות מסוג זה, זו עובדה העלולה להיות לעיתים הרת אסון לשכניהם".

"יש לפעול לכך שמההיבט המשפטי לא יוטרדו פעילים בתחום על ידי תביעות מסוג זה", אומר הרב הורביץ, "כך גם הגיע הזמן ששלטונות ההגירה הישראליים, יבחנו ביתר קפדנות את הרקע של העולים, בעלי עבר פלילי מסוג זה ולמנוע מהם להגיע ארצה.

"כך גם, טוב היה לו ישראל הייתה מאמצת את הנוהל האמריקני של פיקוח מוגבר על אסירים משוחררים, גם לאחר ריצוי עונש המאסר שהושת עליהם", הוא אומר.
בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד