כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הישג: בחורי הישיבות איימו בבג"צ, והאפליה בתחבורה ציבורית תבוטל

האפליה הקשה בין הסטודנטים לבני הישיבות, לפיה רק הסטודנטים נהנים מהנחה בתחבורה הציבורית - הביאה את 'ארגון בני הישיבות' לאיים בפניה לבית המשפט העליון, חרף המורכבות ההלכתית • ואז הגיע גפני, ומצא את הפתרון - כל הפרטים

הישג: בחורי הישיבות איימו בבג"צ, והאפליה בתחבורה ציבורית תבוטל
אורי לנץ, פלאש 90

הישג משמעותי לארגון בני הישיבות - האפליה בתחבורה ציבורית תבוטל בקרוב, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. משרד התחבורה נתן אור ירוק למהלך וכרגע מתנהלים דיונים מול האוצר.

על פי הודעת הארגון, בימים האחרונים נפגש ח"כ גפני עם הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה, וסיכם איתם על השגת תקציב מהאוצר למתן הנחת סטודנט גם לבחורי ישיבות. במשרד התחבורה ברכו על המהלך, והודיעו כי הם שמחים על כל מהלך שיגרום לתגבור השימוש תחבורה ציבורית.

באב"י (איגוד בחורי הישיבות א.י.) אומרים עוד כי כרגע ישנם דיונים בין הח"כים החרדים לאוצר לגבי העלות המשוערת של המהלך, כאשר גפני טוען בצדק כי העלות נמוכה בהרבה מתחזיותיו של האוצר, מכיוון שבחורי ישיבות גדולות ישנים בפנימיות ואינם חוזרים לביתם כל יום.

לצורך כך פנה גפני לוועדת המחקר של הכנסת, על מנת שיבדקו את כמות הנסיעות השנתית של בחורי ישיבות. דו"ח ועדת המחקר צפוי לצאת בימים הקרובים, והוא יוגש לאוצר כדי שיאשר על פי זה את העלות המשוערת של המהלך.

כזכור, בתחילת השבוע נחשף ב'בחדרי חרדים' כי בימים אלו מתקיימים דיונים מרתוניים בין נציגי בחורי הישיבות לבין משפטנים שונים סביב האפשרות, הנראית לאחרונה יותר ויותר ריאלית, שאיגוד בחורי הישיבות יגיש עתירה לבג"ץ כנגד אפליית בחורי ישיבות בתחבורה הציבורית. באב"י אומרים כי כעת, לאור ההתקדמות הדרמטית הרי שהם ישהו את פעילותם בנושא הפניה לבג"ץ.

המהלך נעשה לאחר שהנציגים פנו מספר פעמים לשר האוצר משה כחלון בניסיון להיפגש עמו בנושא, אולם על אף פניותיהם החוזרות ונשנות טרם קיבלו תגובה. באב"י רואים בחומרה את הזלזול של שר האוצר ולשכתו בגוף שמייצג את החלק החשוב ביותר במגזר החרדי, לומדי תורה.
אפליה בתחבורה ציבורית ארגון בני הישיבות עתירה לבגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד