ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

אושר בטרומית ללא מתנגדים הענקת סל תמיכה לנשים ששהו במעון לנשים מוכות

הצעת החוק שעברה בטרומית בתמיכה של 45 וללא מתנגדים כלל, תועבר לוועדת העבודה והרווחה • המעבר בין החיים המוגנים במקלט לחיים עצמאיים בקהילה הוא לעתים קרובות מעבר מאיים ומשברי, אשר טומן בחובו סכנה של חזרה אל מעגל האלימות

אושר בטרומית ללא מתנגדים הענקת סל תמיכה לנשים ששהו במעון לנשים מוכות

אחד הדברים החשובים והמשמעותיים ביותר בחלק של מעון לנשים מוכות, הוא מתן הדגש על היציאה של האישה משם. על פי רוב הן מגיעות ברגע קריטי, כשמדובר בעניין של חיים ומוות, לעתים, רק תיק צד ביד ושקית פשוטה שנדחפו אליה כמה פריטים דחופים – לעתים כמו משחק שהילד מאוד קשור אליו. לאחר תקופת התאוששות והתחלה של החלמה במקום המסתור, הן יוצאות לחיים חדשים, מלוות כמובן בסיוע צמוד, שכן אין הדבר פשוט כלל – להתחיל חיים חדשים במקום בלתי מוכר, ולהתרגל לעובדה שאת אחראית בלעדית לחייך, ולעתים לחייהם של עוד חמשה ילדים.
אתמול, רביעי, אושר בקריאה טרומית, סל תמיכה לנשים ששהו במעון לנשים מוכות.
את הצעת החוק יזמה ח"כ זהבה גלאון, לפיה מוצע להעניק לאישה שיצאה ממקלט לנשים מוכות סל תמיכה הכולל זכויות שונות, וזאת נוסף על המענק הניתן כיום מכוח החוק. סל התמיכה יכלול, לפי המוצע, סבסוד הכשרה מקצועית וליווי תעסוקתי, מענק עבודה בהתאם לחוק להגדלת ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה), התשס"ח–2007, קדימות בקבלת ילדים למעונות יום וסבסוד שהיית ילד במעון, ליווי פרטני על ידי עובד סוציאלי וזכאות למגורים בדירת מעבר. כן מוצע לקבוע כי אין בהוראות החוק כדי לגרוע מכל זכות הנתונה ליוצאת מקלט לנשים מוכות לפי כל דין.

בדברי ההסבר נכתב: "בישראל פועלים היום ארבעה עשר מקלטים לנשים מוכות, במימון ובפיקוח של משרד הרווחה והשירותים החברתיים. מדי שנה מסיימות את שהותן באותם מקלטים בין 650 ל-700 נשים, מתוכן 400-450 פונות יחד עם ילדיהן לחיים עצמאיים בנפרד מבן הזוג או הגורם האלים.

הניסיון המצטבר מלמד שנשים אלו זקוקות לתקופה ארוכה נוספת של עזרה וליווי אחרי שהותן במקלט. המעבר בין החיים המוגנים במקלט לחיים עצמאיים בקהילה הוא לעתים קרובות מעבר מאיים ומשברי, אשר טומן בחובו סכנה של חזרה אל מעגל האלימות. רובן המכריע של הנשים המסיימות את שהותן במקלט סובלות מהיעדר תמיכה ומשאבים כלכליים ורבות זקוקות להדרכה בכישורי חיים בסיסיים. כיוון שכך, לרובן גם קושי להשתלב במסגרות להכשרה מקצועית ובשוק העבודה. נשים אלה זקוקות למערכת ליווי ותמיכה שתבטיח את אי חזרתן למעגל האלימות ואת השתלבותן בשוק העבודה."

ח"כ גלאון: פעלנו ביחד כדי שנשים לא תחזורנה לבית הגבר המכה. יש הרבה מאוד נשים שזקוקות למעטפת תומכת, לעזרה וסיוע כשהן יוצאות מהמקלט.

45 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.
נשים מוכות סל תמיכה זהבה גלאון ועדת העבודה והרווחה מעון לנשים מוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד