כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

כך "נקם" השב"ס באסיר הרב יאשיהו פינטו

הרב פינטו עשה לשב"ס תרגיל בערב חג הפסח, ואלה בתגובה המתינו לשעת הכושר כדי לגבות ממנו את השעות האבודות. שבוע שעבר היא הגיעה

הרב פינטו בצאתו מהכלא לחופשה, צילום: תומר נויברג, פלאש90
הרב פינטו בצאתו מהכלא לחופשה, צילום: תומר נויברג, פלאש90

בשבוע שעבר יצא הרב יאשיהו פינטו, המרצה עונש מאסר בכלא מעשיהו לחופשה קצרה, לאחר שבקשתו לחופשה נדחתה פעמיים מאז החופשה האחרונה אליה יצא - בערב ליל הסדר.

על אף שמקובל כי החופשה מהכלא נמשכת 48 שעות, חופשתו של הרב פינטו התקצרה ל-16 שעות בלבד. הסיבה - "התרגיל" אותו עשה הרב לשירות בתי הסוהר ועליו דיווחנו ב'בחדרי חרדים' בחופשה הקודמת, אז נמנע ממנו לחזור לכלא טרם החג בגלל לוח הזמנים הקצר.

בשב"ס החליטו לנכות לו מהחופשה הנוכחית את 32 השעות שבילה בליל הסדר, אז יצא לחופשה לרגל חתונת אחיו, ונותר כל השבת בביתו בגלל חג הפסח. גורם בכיר בשב"ס אמר לוואלה כי - "הוא עשה לנו תרגיל ואנחנו לימדנו אותו שיעור בחשבון - כמה זה 48 פחות 32".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית המשפט המחוזי בלוד אישר לרב יאשיהו פינטו המרצה שנת מאסר להשתתף בחתונת אחיו, זאת למרות שהוא לא עומד בקריטריונים. החתונה התקיימה בערב ליל הסדר בשעה חמש אחר הצהריים, אך משמעות הדבר היא שהרב פינטו לא שב לכלא לפני החג.

על פי הדיווח של משה נוסבאום בערוץ 2, בשב"ס העריכו כי הרב פינטו היתל ברשויות ותכנן את החתונה בערב החג על מנת לא לשוב לכלא בתום האירוע. כך הרב בילה יחד עם משפחתו מספר ימים במקום מספר שעות - כפי שאמור להתבצע בפועל במקרה של חתונה משפחתית.

כזכור, הרב פינטו הורשע במתן שוחד לקצין המשטרה אפרים ברכה ז"ל, והוא נכלא במתקן רפואי בחודש האחרון בשל הצורך בהשגחה קבועה. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר על הרב פינטו עונש של שנת מאסר אחת, לאחר דחיות רבות שנגרמו עקב מצבו הבריאותי, שבסופן הודה הרב בעבירות המיוחסות לו כחלק מעסקת טיעון.
הרב יאשיהו פינטו הרב והניצב שירות בתי הסוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד