י"ט אייר התשפ"ד
27.05.2024

הכנסת הצביעה הלילה: שלילת קצבאות ופיצויים ממחבלים

"לא יעלה על הדעת שאזרחי המדינה יממנו מכיסם את קצבאותיהם של הפועלים באלימות וטרור כנגדם" נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק של ח"כ יעקב פרי, שעלתה אמש להצבעה בקריאה טרומית • אז מה זה אומר? כל הפרטים על חוק המחבלים החדש

מליאת הכנסת, צילום: פלאש90
מליאת הכנסת, צילום: פלאש90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעתה חוק שתשלול זכאות לקצבאות ופיצויים ממחבלים, שהגיש חבר הכנסת יעקב פרי וקבוצת חברי הכנסת. 57 תמכו בהצעה, 13 התנגדו ואחד נמנע, וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

בחוק מוצע כי תופחת זכאותו לקצבה של מחבל החבר בקופת גמל שהורשע בפשע שבוצע ממניע לאומני או בזיקה לפעילות טרור, כך שקצבתו תחושב על בסיס הסכום שנצבר ממרכיב תגמולי העובד בלבד. כן מוצע לשלול את הזכאות לקצבת נכות ושאירים מקופת גמל בגין אירוע מזכה שאירע כתוצאה מביצוע פשע ביטחון.

בנוסף, מוצע כי מחבל שביצע פשע ביטחון בעודו מקבל קצבת זקנה פנסיונית, לא יהא זכאי לקבל את הקצבה במשך הזמן שהוא במאסר, וכן כי הוא לא יהא זכאי לתשלום קצבת הזקנה במקרה של הארכת תוחלת החיים מעבר לתוחלת החיים שלפיה נקבעת גובה הקצבה. עוד מוצע לשלול את הזכאות לפיצויי פיטורים לאדם כאמור או לשאיריו, תוך השבת הכספים למעסיק, ובהיעדרו – חילוט הכספים לטובת נפגעי פעולות האיבה.

בדברי ההסבר נכתב: "מדינת ישראל הינה תחת איום טרור מתמשך וחווה בעת האחרונה ביתר שאת גל טרור רצחני. בספר החוקים של מדינת ישראל קיימים כיום חוקים שונים השוללים זכויות וקצבאות ביטוח לאומי לאדם אשר מבצע פשע על רקע לאומני או בזיקה לטרור וזאת מתוך הבנה כי לא יעלה על הדעת שאזרחי המדינה יממנו מכיסם את קצבאותיהם של הפועלים באלימות וטרור כנגדם".

ח"כ יעקב פרי אמר במליאה: "אין ספק שהידיעה של מחבלים שמשפחותיהם יקבלו כספים מהרשות הפלשתינית, מעודדת אותם לצאת לרצוח ישראלים. הגיע העת לשלול את הזכויות שמעניקים חוקי העבודה של ישראל. הציבור הישראלי אינו מוכן ואינו צריך לממן מכיסו מחבלים היוצאים לרצוח אזרחים ישראלים".

ח"כ אוסמה סעדי התנגד לחוק - "מי שרוצה להסתכל הוא לא יסתכל על פנסיה או על כמה אלפי שנים בביטוח לאומי. חשבתם שאם תתנו תעודות זהות לתושבי מזרח ירושלים שזה שטח הכבוש הם יגידו תודה אבל זה התנפץ לכם. אתם ממשיכים בהטלת עונשים קולקטיבים. אתם רוצים לשלול פנסיות לעובדים שעבדו 20 שנה. למה הרוצח של ראש הממשלה ממשיך לקבל את הזכויות?".
מליאת הכנסת מחבלים קצבאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד