י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבה האחרון של חאלב וזקן רבני הספרדים באמריקה: רבי יום טוב ידיד זצ"ל

לאחר תשעים ושלוש שנים של הרבצת תורה וחסד הלך הבוקר לעולמו רבה האחרון של חאלב הגאון הרב יום טוב ידיד, בשיבה טובה • 'בחדרי חרדים' משרטט פרופיל מרתק על דרכו של הרב בתורה, על הקשר המיוחד עם הראשון לציון ועל בניו הגאונים

הגאון חכם יום טוב ידיד זצ"ל יומיים טרם פטירתו. באדיבות המצלם: א.ס
הגאון חכם יום טוב ידיד זצ"ל יומיים טרם פטירתו. באדיבות המצלם: א.ס

ברוך דיין האמת - בארה"ב נפטר הלילה (ו') הרב הישיש הגאון חכם יום טוב ידיד זצ"ל, זקן החכמים הספרדים בארצות הברית ורבה האחרון של חאלב, כשהוא בן 93 בפטירתו.

מאז עלותו לניו יורק בשנות ה-80 נודע הרב בהתמדתו הרבה, כאשר הסתגר במשך למעלה מ-30 שנה בבית המדרש אחיעזר שבניו יורק בלימוד רצוף מידי יום משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה. הרב סירב ליטול על שכמו משרות ציבוריות, והגר"ע יוסף זצ"ל - שהכירו רק דרך ספריו, נהג משך שנים רבות לשלוח לו את ספריו לבקש את הערותיו.

הרב יום טוב זצ"ל נודע כמתמיד עצום וכתלמיד חכם. קשר מיוחד היה לו עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. רבה הישיש של חאלב, שנפגש לפני למעלה משמונה שנים עם הרב יצחק וראה כיצד הוא לא יכול היה להתנתק מהספרים, קרא לבנו רבי יצחק ידיד וציווה עליו לדאוג לאחזקתה המלאה של ישיבת חזון עובדיה, כדי שראש הישיבה יוכל להמשיך ולשקוד על תלמודו.

מאז נהג הגר"י יוסף לפקוד את ביתה של משפחת ידיד ארבע פעמים בשנה, כאשר בכל פעם הביא לרבי יום טוב הישיש מנחת שי - ספר הלכתי חדש, על מנת שרבי יום טוב יציין עליו את הגהותיו.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף התבטא עם פטירתו כי "עולם היהדות הספרדי איבד את אחד מאחרוני רבניו המיוחדים, שריד לדור דעה וממשיך השושלת המפוארת של תור הזהב של יהדות ספרד".

ספרי 'מאיר טוב' שחיבר על כל התורה נביאים וכתובים בהוצאת 'אהבת שלום' קנו שביתה בבתים רבים והם נלמדים בכל מקום, בספרים אלה הבא לידי ביטוי גאונותו הרבה ובקיאותו בכל מכמני התורה.

בניו וחתניו ממשיכים בדרכו בהרבצת תורה בקרב בני העדה - הגאון רבי מאיר ידיד רבה של קהילת "שערי ציון", הגאון רב יצחק ידיד שנודע כמחזיק תורה גדול ומרבני "שערי ציון", חתנו חכם ליאון גינדי מרבני וחשובי קהילת החלאבים בניו יורק, בנו מר יעקב ידיד חבר נשיאות ושומר 'כתר ארם צובא' ההיסטורי.

הלווייתו תתקיים בשעה 10 וחצי בבוקר (שעון ניו יורק), ותצא מישיבת "מגן דוד" בברוקלין בניו יורק. הרב השאיר אחריו תלמידים רבים. הלוויה צפויה להגיע לישראל ביום שישי.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי יום טוב ידיד חלאב סוריה הרב יצחק יוסף הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד