ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

החרדים מתייצבים לצד הדתיים ומוותרים על גן ברמות

נציגי הציבור החרדי בשכונת רמות החליטו לוותר על הקצאת מבנה גן שנלקח מהציבור הדתי ומתייצבים לצדם. במכתב לראש העיר, שהגיע לידי "בחדרי חרדים", כותב יו"ר המנהל הקהילתי, נפתלי לורנץ, לברקת: "מתקשים להבין את הסיבה המביאה לפגוע כך בתלמידים רכים אלו ובמשפחותיהם"

ראש העיר ניר ברקת. מנסה לסכסך? (פלאש 90)
ראש העיר ניר ברקת. מנסה לסכסך? (פלאש 90)

ניסיון לסכסך? ראש עיריית ירושלים ניר ברקת החליט להעניק לתושביה החרדים של שכונת רמות ג' בעיר מבנה ששימש גן ילדים ממלכתי דתי, אך נציגי השכונה החרדים הודיעו לברקת כי הם לא מוכנים לקבל את המבנה.

במכתב ששיגר יו"ר המנהל הקהילתי 'מעלה רמות', נפתלי לורנץ, והגיע לידי 'בחדרי חרדים', מבקש לורנץ מברקת להחזיר את המבנה לתושבים הדתיים.

במכתב כותב לורנץ לברקת כי "למרות שישנם גני ילדים, מבני חינוך ושטחים שייעודם למוסדות חינוך אחרים בשכונה שניתן למצוא בהם פתרונות לכלל האוכלוסיות, לצערנו ככל שידוע לנו לא די שעיריית ירושלים אינה פועלת לאכלס בהם את תושבי השכונה, אלא עוד שנעשים פעולות רבות שכל מטרתם למען המבנים ישמשו כל דבר אחר מלבד את תלמידי השכונה".

עוד כותב לורנץ, "ממידע שהגיע אלינו עולה כי ישנה כוונה להעתיק את כיתת גן ילדים ממ"ד שברחוב אידלסון רמות ג', אל מיקום אחר בשכונה המרוחק מאזור זה. על פי המידע המצוי בידינו בגן הילדים האמור לומדים תלמידים המתגוררים בשכונת רמות ג'. אנו מתקשים להבין את הסיבה המביאה לפגוע כך בתלמידים רכים אלו ובמשפחותיהם. לפיכך, אנו מבקשים להביע בפניך את התנגדותנו הנחרצת לכוונה זו ומבקשים להשאיר את גן הילדים כקדמת דנא".

לדברי גורמים בשכונה, ראש העיר ברקת מנסה לסכסך בין הציבור החרדי והדתי בשכונה במסווה של נתינת מבנה לגן חרדי בשכונה זאת בעוד ברקת מוביל פה תרגיל נגד החרדים כאשר הוא מסרב לתת לחרדים גנים בשכונת רמות ב' בעיר, שבה קיימת מצוקה קשה וראש העיר בוחר להביא תושבים מחוץ לשכונה - רק שהחרדים לא יקבלו, ועכשיו מנסה לסכסך בין הציבור החרדי לדתי בשכונה.

לורנץ מוסיף עוד במכתבו "ככלל כפי שהעלינו לא פעם – אנו סבורים כי הכנסת שיקולים "זרים" באכלוס גני ילדים ומבני חינוך שאינם על טהרת הדאגה לטובת ילדי השכונה, חוטאת לילדנו, חוטאת למשפחותינו וחוטאת למצפון הישר של כל אחת ואחד מאיתנו".

"על פי המתפרסם הכוונה להעביר את גן הילדים לטובת ילדי הזרם החרדי. אמנם אכן קיים מחסור אקוטי בכיתות לגני ילדים ברמות ג' אך לא מתקבל על הדעת לפגוע בתלמידים תושבי השכונה ומשפחותיהם, בהשלכתם אל מחוץ לשכונה וללא פתרון הולם, בעבור מציאת פתרון לתלמידים אחרים. מה גם שבשכונת רמות רבתי קיימת כבר שנים רבות מחסור חמור במבני חינוך, ולמרות שישנם גני ילדים, מבני חינוך ושטחים שייעודם למוסדות חינוך אחרים בשכונה שניתן למצוא בהם פתרונות לכלל האוכלוסיות, לצערנו ככל שידוע לנו לא די שעיריית ירושלים אינה פועלת לאכלס בהם את תושבי השכונה, אלא עוד שנעשים פעולות רבות שכל מטרתם למען המבנים ישמשו כל דבר אחר מלבד את תלמידי השכונה".

לסיום מתייצב לורנץ לצידם של הדתיים לאומיים וכותב "אנו נחושים לעמוד לצדם של הורים אלו ולהיאבק עמם כתף אל כתף עד לביטול הנ"ל. אנו שבים ומבקשים להשמיש את כיתות גני הילדים החדשים שברמות ב' שאכלוסם צפוי להיות בתחילת שנת הלימודים תשע"ז, עבור שני כיתות גני "בית יעקב" חדשים בשכונה, ולא לייבא ו/או להמציא מן הגורן ומן היקב צרכים שונים ומשונים שאינם של ילדי הגנים תושבי השכונה .ככל שישנם שיקולים שנעלמו מאיתנו, אנו נשמח להצפת הדברים בפנינו יחד עם הורי התלמידים".

בשיחה עם "בחדרי חרדים" אמר לורנץ: "אינני מבין את הנסיון למתג את הנושא "חרדים או דתיים", הנושא היחיד הוא, שעיריית ירושלים שוב פועלת מתוך אינטרסים לייבא מוסדות אזוריים על חשבון תושבי השכונה. הדבר מוכיח כי אנו פועלים לטובת כלל התושבים מתוך תפיסה שהתושבים - ילדיהם ומשפחותיהם, קודמים לאינטרסים זרים ופסולים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הדברים אינם נכונים. צרכי כלל הציבורים נלקחים בחשבון והמגעים עם נציגי השכונות מתקיימים באופן שוטף ורציף. יש לדחות הטענות על אפלייה כלפי ציבור מסויים שכן בשטח נעשים מאמצים רבים להגיע להסכמות רחבות ככל שניתן, שלא אחד על חשבון השני".



ניר ברקת שכונת רמות חרדים דתיים נפתלי לורנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד