כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מסתמן: מחר יוגש כתב אישום נגד הרב ברלנד; מעצרו הוארך

ניצחון נוסף למשטרה: בית המשפט החליט לקבל את ערעור המשטרה ולהאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד בארבעה ימים. על פי המסתמן, כבר מחר יוגש ככל הנראה כתב אישום חמור נגד הרב • כל הפרטים

מסתמן: מחר יוגש כתב אישום נגד הרב ברלנד; מעצרו הוארך
אלי שלזינגר

בית המשפט החליט לפני זמן קצר (חמישי) לקבל את ערעור המשטרה ולהאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד בארבעה ימים. על פי המסתמן, כבר מחר יוגש כתב אישום נגד הרב.

כזכור, אמש החליט בית המשפט השלום לשחרר את הרב ברלנד למעצר בית, אך המשטרה הגישה ערעור ובית המשפט המחוזי בלוד החליט כאמור להיענות לבקשה והשאיר את הרב במעצר, כשכבר מחר יוגש ככל הנראה כתב אישום נגד הרב.

במהלך הדיון היום סירבה הפרקליטות לקבל את עמדת ההגנה על כך שבעבירות בהן חשוד הרב, מדובר ברף הנמוך של החומרה, זאת מאחר ומדובר בחמישה מקרים וכן במקרה בה מעורבת קטינה. כמו כן ציין הפרקליט את מעמדו של הרב והשפעתו על המתלוננות.

"גילו המבוגר" הודה הפרקליט, "הוא גורם מפחית מסוכנות, אולם יחד עם זאת המעשים החמורים בוצעו עת היה מבוגר". כמו כן ציין את העובדה כי בעת מעצרו של הרב בהולנד הופקדו 50 אלף יורו כערבות להתייצבותו, אך למרות זאת הרב נמלט.

הפרקליט הזכיר את שרשרת המפקחים שנועדו לשמור על הרב בעת חלופת המעצר, שנדחו אתמול בזה אחר זה בבית משפט השלום בראשל"צ, כדי להוכיח כי מדובר בקבוצה עבריינית ומפרת חוק, ועל כן ביקש להאריך את המעצר כאמור עד להגשת כתב האישום.

בזמן הדיון שהו גם היום מחוץ לאולם מאות מחסידי ותלמידי הרב, כשהם קוראים את 'התיקון הכללי' בקול רם. בין הנוכחים גם בניו של צבי צוקר, נכדיו של הרב.



עו"ד רחל תורן, פרקליטת הרב, התנגדה כמובן להארכת המעצר וטענה כי לרב אין עבר פלילי, גילו קרוב ל-80 והוא חולה לב. הפרקליטה שללה את הטענה כי באחד המקרים מדובר בקטינה וטוענת שלא היה דבר כזה.

"אנחנו כבר פעם שמינית בבית המשפט, זו תופעה חסרת תקדים ובלתי מובנת. האבטחה המוגברת והבלתי פרופורציונאלית, זה עולה למשלם המיסים המון כסף", אמר תורן. השופטת הגיבה: "בזמן הדיון אתמול לא היה ניתן לכתוב את זה בלי הפרעה, זה היה לגיטימי".

עורכת הדין הביאה תקדימים בהם אנשים הוסגרו לישראל ושוחררו לחלוטין ממעצר, אך השופטת ציינה כי הכל תלוי בנסיבות.

כאמור, בסופו של דבר הוחלט להאריך את מעצרו של הרב וככל הנראה כבר מחר יוגש כתב אישום.

פרקליטת הרב, עו"ד רחל תורן, מסרה בתגובה להחלטה: "אנו מכבדים את החלטת ביהמ"ש, אך יחד עם זאת מביעים תמיהה על הפינג פונג ועל הטלטלות של ההחלטות השיפוטיות כאשר מחד שלושה שופטים בחמש החלטות בערכאות שונות מחליטים על שחרורו של הרב למעצר בית ובא שופט אחר והופך את הקערה על פיה.

"ביהמ"ש בהחלטתו היום התעלם לחלוטין מהעובדה שהרב שב ארצה מרצונו החופשי ושבכל השנים האחרונות הוא הביע את רצונו המלא לשוב ארצה. לולא נתן את הסכמתו לא ניתן היה להביאו כעת ארצה, אם בכלל. מעולם לא ביקשו מעצר ובוודאי שלא מעצר עד תום ההליכים בתיק שבו האשמות הינן מעשים חמורים ברף התחתון. מעשים שנעשו לכאורה, על פי החשד, לפני 9 ו-4 שנים. צר לי על כספי ציבור שמבוזבזים על כוחות אבטחה עצומים לצורך תיק שגם אם יסתיים בהרשעה, חס וחלילה, העונש הצפוי הינו בין מאסר על תנאי לעבודות שירות".
הרב אליעזר ברלנד הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד