ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דייג אוהב דגים? לא בכינרת!

דייגי טבריה בתדהמה: החל מה-1 בינואר ייאסר הדיג בכנרת למשך שנתיים במטרה לשמור על הדגה, להשיב את האיזון האקולוגי, ולשמור על איכות המים באגם • הדייגים מתכוונים לעתור לבג"ץ

דגים בכינרת? מהיום, לא!
דגים בכינרת? מהיום, לא!

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מודיע היום (א) על אי חידוש רישיונות דיג בכנרת באופן מוחלט למשך שנתיים.

החל מיום 1 בינואר 2011 ועד ליום 31 בדצמבר 2012 תיאסר פעילות דיג בלתי מורשת מכל סוג שהוא בכנרת באופן מוחלט בכל הכנרת, בנהר הירדן בקטע הנשפך לכנרת, ובכל נחלים הנשפכים לכנרת. כל מי שידוג בכנרת במהלך תקופת ההשבתה, יהא צפוי לעונשים הקבועים בחוק, לרבות קנס מינהלי של 1,000 ₪ ותפיסת ציוד הדיג והספינה, בגין דיג ללא רישיון. במקביל לפעולות אכיפה מוגברות, יעשו פעולות אכלוס יזום של דגים באגם ומחקר.

ההכרזה על השבתת הדיג בכנרת באה בהמשך להחלטת הממשלה מחודש אפריל. בתקופת ההשבתה יוקפאו רישיונות הדיג האישיים ורישיונות לספינות לעסוק בדיג בכנרת ובעליהן לא יחויבו בתשלום האגרה השנתית. ההחלטה על ההשבתה התקבלה לאור נתונים שנאספו על ידי אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מהם עלה כי כמות הדגה בכנרת ירדה בעשור האחרון, ובייחוד בשנתיים האחרונות, בעשרות אחוזים מדי שנה עד לרמה קריטית. הנתונים עוררו חשש ממשי לאסון אקולוגי שיתרחש בעקבות אובדן משאב הדגה בכינרת והפיכתו לאגם ללא דגים.

עפ"י משרד החקלאות, איסור הדיג מחויב המציאות לנוכח האינטרס הציבורי לשמור על כמות דגה בת-קיימא בכנרת, לטובת שמירה על האיזון האקולוגי, וכן על מנת לאפשר פרנסה סבירה לדייגים בשנים הבאות. התוכנית עולה בקנה אחד עם המלצות ועדת שטחי הדיג של ארגון ה- OECD לניהול שטחי דייג ברי קיימא.

מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, חיים אנג'וני, אמר: "החלטה זו תיטיב עם הדייגים האמיתיים, שעוסקים במקצוע לפרנסתם, כיוון שבזכותה תאושש אוכלוסיית הדגים בכנרת, ותאפשר להם פרנסה גם בשנים הבאות".

כדי למזער את הנזק לדייגים בתקופת ההשבתה, מגבש בימים אלה משרד החקלאות ופיתוח הכפר תכנית לתמיכה בדייגים, אשר עיקר פרנסתם מהענף. דייגים אשר ניהלו ספרים כחוק, יזכו לתמיכה ביחס להכנסתם. לקראת תום תקופת ההשבתה יסייע משרד החקלאות ופיתוח הכפר לדייגי הכנרת לחזור לפעילות דיג סדירה, ויתמוך ברכישת ציוד ושדרוג סירות הדיג.

בארגון דייגי טבריה קיבלו את ההודעה בתדהמה, הודיעו כי יתנגדו למהלך ובכוונתם לעתור בנושא לבג"ץ.
כנרת דייג דגים משרד החקלאות חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד