א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אלפים צפויים להגיע לדיון הרב ברלנד בי-ם; המשטרה בכוננות שיא

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מחר תגיש הפרקליטות כתב אישום חמור כנגד הרב ברלנד • בכך מגיעה הפרשייה לשיאה - לדיון שיתקיים בירושלים צפויים להגיע אלפים ובמשטרה נערכים לכל תרחיש • "בחדרי" עם סיכום מיוחד של השבוע הדרמטי

חסידי הרב מחוץ לבית המשפט, השבוע (אבי דישי, פלאש 90)
חסידי הרב מחוץ לבית המשפט, השבוע (אבי דישי, פלאש 90)

כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים" מוקדם יותר היום, בעקבות הארכת המעצר רק בשלושה ימים, מזדרזים בפרקליטות וכבר מחר (שישי) יוגש כתב אישום חמור כנגד הרב אליעזר ברלנד. בעקבות הגשת כתב האישום, הטיפול בתיק עובר לידי הפרקליטות בירושלים, והדיונים ייערכו בבית משפט השלום בבירה, מה שמעלה את החשש להפרות סדר.

התביעה תבקש בדיון מחר, שיחל ככל הנראה בסביבות השעה 11:00, לצד הגשת כתב האישום, להאריך את מעצרו של הרב עד תום ההליכים. הדרישה הדרמטית הזו מלחיצה את החסידים, על אף שההערכה היא כי בסוגיה זו לא יפסוק מחר בית המשפט את דברו, וההארכה תהיה הארכת ימים בלבד. מה שברור הוא, שבעקבות ההגשה של כתב האישום, הסיכויים שהרב ישתחרר לפני שבת, אפסיים.

ירושלים היא המעוז המרכזי של קהילת "שובו בנים". בעקבות כך, אלפים מחסידי הרב צפויים להגיע לדיון ובמשטרה נערכים בכוחות מתוגברים, תוך ידיעה כי לדיון מחר יגיע קהל רב יותר מלדיונים במהלך השבוע. יחד עם זאת יש לציין כי הרב פרסם ביממה האחרונה מכתב לחסידיו וקרא להם לנהוג כראוי, באיפוק וריסון וללא אלימות.



עם זאת, במשטרה לא לוקחים סיכונים מיותרים, כשהם מודעים לרגשות ולאווירת המתח בקרב חסידי הרב, וכאמור, צפויים לאבטח את הדיון בסביבת בית המשפט אשר ממוקם בין כיכר ספרא למגרש הרוסים, ולהגיע למקום בכוחות מתוגברים. בכוונתם להפעיל יד קשה כנגד אלו שיפרו את הסדר.

כל מה שאתם צריכים לדעת על דיוני הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד כבר נמצא יותר משבוע במעצר, כאשר בכל פעם השופטים משחררים אותו ולאחר מכן המשטרה מגישה ערעור.

הרב נמצא במעצר כבר למעלה משבוע, מאז הוסגר לישראל מדרום אפריקה. אתמול הוגשה הצהרת תובע וכבר מחר יוגש כתב אישום נגד הרב בחשד למעשים חמורים ולתקיפה בנסיבות מחמירות.

כאמור, היום נערך בבית משפט המחוזי בלוד דיון שמיני במספר. עם מעצרו של הרב הוא הובא לדיון בפני שופט בית משפט השלום לכלא, שם הוארך מעצרו ביומיים, אולם הוא לא נחקר היות ואושפז בבית החולים אסף הרופא.

ביום חמישי בבוקר נערך דיון בבית המשפט המחוזי בלוד, שלא קיבל את בקשת המשטרה היות ומספר שעות לאחר מכן היה צפוי דיון נוסף. בית משפט השלום בראשון לציון החליט לשחרר את הרב למעצר בית. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ולמחרת ערערה לבית המשפט המחוזי בלוד ומעצר הרב הוארך עד ליום שני.

ביום שני החליט בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר את הרב למעצר בית, והמשטרה, שוב, ביקשה עיכוב ביצוע. למחרת ערערה המשטרה וקיבלה 24 שעות נוספות.

ביום רביעי שוב נערך דיון בבית משפט השלום בראשון לציון והוחלט שוב לשחרר את הרב למעצר בית. המשטרה, שוב, ביקשה עיכוב ביצוע, והיום ערערה לבית המשפט ומעצרו של הרב הוארך בארבעה ימים.

כאמור, אם עד היום התנהלו הדיונים באיזור המרכז - בית משפט השלום בראשון לציון ובית משפט המחוזי בלוד, החל מהגשת כתב האישום יתנהלו כל הדיונים בירושלים, לשם צפויים להגיע אלפים מחסידי הרב.

החקירה נגד הרב החלה במשטרת מחוז ירושלים ובהמשך עברה ליאחב"ל - 433. הבקשה להסגרת הרב לישראל נוהלה על ידי המחלקה הבינלאומית של פרקליטות המדינה, עד חזרתו של הרב ארצה. בקשות הארכות המעצר הוגשו על ידי חוקרי היאחב"ל כאשר התיק כולו מלווה על ידי פרקליטות המדינה.

אתמול ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בארבעה ימים אך בית המשפט לא קיבל את הבקשה. היום המשטרה ערערה, והשופטת מיכל ברנד קיבלה את הערר כך שנותרו שלושה ימים בלבד בהם ניתן להגיש כתב אישום כשהרב עודנו במעצר בכלא איילון.

כאמור, מחר יוגש כתב אישום נגד הרב והמתח בבירה יגיע לשיאו. המשטרה ככל הנראה תבקש הארכת מעצר עד תום ההליכים, אך כפי המסתמן, בית המשפט יאריך את מעצרו בימים ספורים בלבד, עד לדיון נוסף בנוגע להארכת מעצר עד תום ההליכים.
הרב אליעזר ברלנד כתב אישום בית משפט השלום בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד