ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חיים ישראל בשיר עם הקשר לחב"ד • להאזנה

בקהילת דנייפרופטרובסק נוצר הקליק בין חיים ישראל לחב"ד החיבור הוליד שיר ראשון מתוך פרק התהלים השנתי בחב"ד גם חביר המקהלה יהיו חסידי חב"ד בני השולחים בדנייפרופטרובסק

חיים ישראל בשיר עם הקשר לחב"ד • להאזנה



בימים אלה עם סיום כנס השלוחים העולמי הגדול,הקליט הזמר חיים ישראל בשיתוף קהילת דנייפרופטרובסק שבאוקראינה בראשותו של הרב שמואל קמינצקי.

שיר חבדי טהור למהדרין שישתתפו ילדים מוכשרים מהקהילה,ראובן קמינצקי בנו של הרב, ובניהם של משפחת השלוחים הוותיקה בדנייפרו מנדי ויחיאל וובר.

בימים אלו ישראל שוהה בדנייפרופטרובסק אצל הרב שמואל ואומר ."אני הסתובבתי בכל העולם ואני מעריץ את חסידות חב"ד ובמיוחד את העיר הזאת שבה כדל הרבי ,הבטחתי שאני יחבר שיר לכבוד חסידות חב"ד, ולפני שלושה חודשים חיברתי את השיר בדנייפרופטרובסק אחרי שחזרתי כולי נרגש מקיברו של בעל התניא רבי שנאור זלמן, כשהתארחתי בשבת אצל הרב שמואל קמינצקי הייתי נרגש לשמוע את פעילותו הענפה ואת מסירות הנפש כאשר נשלח על ידי הרבי מנחם מנדל שניאורסון שאביו היה רב הקהילה,אלפי יהודים שגרו שם לא ידעו אפילו שמע ישראל, שלא נדבר על התנאים הגרועים האחרים . כגון כשרות, מקווה, ועוד, היום המצב שונה מאוד. אלפים של עמך ישראל קורבו ליהדות.

את השראת השיר ואת מילותיו המרגשות כתב והלחין ישראל יחד עם חבר נוסף תושב הקהילה בעל רגש לסיפורים ששמעו באותה שבת אצל הרב שמואל קמינצקי. כידוע שבימים אלה ממש ממשיכים לעבוד במרץ על שבעת בנינים כדוגמת שבעת קני מנורה לרווחת הקהילה ולהפצת היהדות בכל רחבי הגלובוס מלבד התרומות הרבות של הקהילה ברחבי העולם וזהו בדיוק פזמון השיר המרגש.


"בנינו לך מנורה החזירנו לירושלים הבנויה ושלח לנו משיח במהרה ותקרב לנו את יום הישועה "
מילים חיים ישראל הרב שמואל קמינצקי לחן חיים ישראל בקרוב השיר

לבנתיים קבלו טעימה מהשיר















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד