כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

גפני על המריבה עם כחלון: "שילמתי מחיר אישי, אבל היה שווה"

יו"ר דגל התורה העומד בראש ועדת הכספים מעניק הבוקר ראיון לוחמני לסיכום הפרק הנוכחי במאבק על גזירות לפיד - ביטול חוק הליבה • מספר על המטרות שיורטו, עוקץ את המבקרים, שוטח את גרסתו ליריבות עם האוצר ועונה - מה הלאה?

גפני על המריבה עם כחלון: "שילמתי מחיר אישי, אבל היה שווה"
מרים אלסטר, פלאש 90

הבוקר (ו') מתפרסם ראיון מרכזי עם חבר הכנסת ויו"ר דגל התורה משה גפני, העומד בראש וועדת הכספים, בביטאון דגל התורה יתד נאמן. בראיון, שנקבע לרגל ההצבעה על ביטול חוק הליבה של לפיד, מתייחס גפני לשורת נושאים ארוכה - מביטול גזירות לפיד ועד יריבותו עם כחלון.

"הצלחנו בתוך זמן קצר להעביר שורה של דברים חיוניים, כמו חוק המקוואות, החוק למניעת התערבות בחינוך וחלק מהבטחת הכנסת. זו עבודה לא קלה, כיוון שחקיקה כזו לוקחת בדרך כלל זמן רב. אבל כאן הדברים נעשו בקצב רצחני" אמר גפני בראיון לאריה זיסמן מיתד נאמן.

גפני מציין כי על כל סעיף בהסכם הקואליציוני הוא הגיש גם הצעות חוק פרטיות, דוגמת חוק המקוואות, חוק הליבה וכן העדפה מתקנת לציבור החרדי. "אם לא הייתי מגיש הצעת חוק פרטית בעניין הליבה (עליו היתה חתומה גם ש"ס א.י), זה היה מתעכב עוד זמן". ההצעות אושרו במליאה בשתי הצבעות, בהליך שמאפשר להצמיד חוק לחוק אחר. לאחר מכן בוועדת החינוך אוחדו שתי ההצעות לאחת.

- לשם מה היה צריך לפרסם את הדברים בהבלטה, באופן שרק יכול להכעיס את המתנגדים לנו ולאתגר אותם לשנות שוב את החוק, כאשר תהיה בידם ההזדמנות?

גפני מסכים עם מסקנת הדברים, ואומר שאכן לא היה צורך בכותרות כה גדולות. עם זאת הוא מדגיש שמגיע לציבור לדעת את האמת כפי שהיא, בעיקר לאחר שבקדנציה הקודמת עשו הכל כדי לפגוע בו. "הבהרנו בבחירות שנעשה הכל בקדנציה הנוכחית להחזיר את מה שהיה בעבר ולעצור את הגזירות. מגיע לציבור לדעת שאכן פעלנו בשליחותו".

גפני מנסה להימנע מלהתייחס לכל אותם מותחי ביקורת מתוך אינטרסים זרים לחלוטין, שלדבריו אינם מבינים דבר וחצי דבר ממה שהושג וממה שהיה על הפרק. "זה מזכיר לי את הסיפור על הגבאי, שעומד בראש חודש על בימת בית הכנסת ומכריז 'יעלה ויבוא'. מולו ניצבים יריביו שמחפשים כל הזמן רק להציק לו, וצועקים חזרה: 'לא יעלה ולא יבוא'... זה בדיוק מה שקורה כאן והקוראים מספיק חכמים להבין מה עומד מאחורי הדברים הללו".

"כך או כך", אומר גפני, "האמירות הפומביות "מחקנו את לפיד וגזירותיו", מיותרות לחלוטין ואינן מוסיפות דבר".

- האם בעתיד לפיד יוכל לשוב ולהעביר את החוקים הללו?

גפני: "תיאורטית אתה צודק. מעשית זה לא שייך. לפיד וחבריו חשבו שהם ישנו את הציבור החרדי עם שלל הגזירות, אבל התברר להם שמשימתם לא צלחה. אם הם ינסו שוב להחזיר את הגזירות, ילעגו להם כולם, ביודעם שבקדנציה אחרת, אנו שוב ניכנס לקואליציה ושוב נבטל. לפיכך זה לא יחזור שוב" מבהיר.

יו"ר ועדת הכספים מספר גם כי אחד מראשי אלו שפעלו בקדנציה הקודמת לבצע את הגזירות, נפגש עמו השבוע במבואות האחוריים של הכנסת והזכיר לו את שיחתם בתחילת הקדנציה הקודמת. "הוא אמר לי שהוא זוכר שהזהרתי אותו שהוא יתחרט אם יבצע גזירות נגד החרדים. עכשיו הוא אומר לי שאכן צדקתי. אין אפשרות לקחת ציבור ולפגוע בו בצורה כזו אכזרית ופראית כפי שהיה בקדנציה הקודמת".

- מה היעד הבא?

גפני: "יש עוד סעיפים בהסכם הקואליציוני, נושא הכרה בלימודים בישיבות לגבי שכר ומשרות, תיגבור לימודי יהדות ועוד. יש עדיין יעדים נוספים ונשתדל לעמוד בהם". גפני מתייחס גם לדיווחים המגמתיים נגדו בעניין מריבותיו עם שר האוצר כחלון ועם פקידי האוצר. "זה לא אישי. אני לא רב איתו ולא עם פקידיו. אני פשוט לא מוותר על הזכויות שמגיעות לציבור החרדי. יש הסכם ואי אפשר להתפשר כפי שהתפשרנו בקצבאות ילדים. ולכן נוח לאנשים להציג את זה כמריבה, אבל זה לא כך. זו עמידה על עקרונות בעניין התקציב לישיבות ושאר הזכויות שמגיעות לציבור".

לדבריו, גורמים שונים ניסו כאמור להציג זאת כמריבה. "שילמתי מחיר פוליטי ותדמיתי על כך, אבל זה היה שווה. בסופו של דבר קיבלנו מה שהיה מגיע. אבל אני שוב מדגיש: זו לא מריבה. אני לא קורע את החבל, וגם אם יש לי דעות חלוקות, אני אומר אותן עם בדיחה ובצורה מכובדת".
משה גפני חוק הליבה יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד