כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מה שאסור ליאיר לפיד // טור

יו"ר "יש עתיד" לא יכול לכפות. אסור לו וזה לא עובד • אך האם מה שאסור ללפיד, מותר לנציגים החרדים בכנסת ובעיריות? טור בעקבות ביטול חוק הליבה

צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש90
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, פלאש90

כפייה אינה דרך. כפייה מייצרת אנטגוניזם.

אסור ליאיר לפיד להכניס לימודי ליבה בכוח למגזר החרדי, אסור לו לגייס בכוח חרדים לצה"ל. אסור לאדם חילוני לכפות את השקפת עולמו על חייו של אדם שומר תורה ומצוות, בטח ובטח אם אינו פוגע באחר.

אנו חיים בעידן דמוקרטי בו אדם צריך לרצות ולהתחבר למה שהוא עושה כדי שהוא יעשה זאת כראוי. זה לא עובד אחרת.

אך אם כפייה אינה דרך, אסור גם לנציגי המגזר החרדי ולבעלי עמדות הכוח בעיריות השונות לכפות על מניעת לימודי ליבה לתושבים החרדים בעירם, ולתקוע מקלות בגלגלי כל יוזמה כזו שמנסה להתרומם.

יש חרדים שמעוניינים בדברים אחרים מאלה שרוצים העסקנים למיניהם, תארו לכם.

מאות הורים כבר הביעו דעתם בעצומה שנפתחה לפני יומיים, והם רק מדגם קטן מייצג של רבים מבני המגזר שהיו שמחים יותר לו בניהם היו לומדים ליבה בבית הספר היסודי. חלק מן האבות החתומים על העצומה משלמים עד היום מחיר (כלכלי ממש במקרה הזה...) בעקבות כך שהם לא למדו מקצועות חול בילדותם.

חלק מן ההורים החתומים על העצומה לא מעוניינים כלל בלימודי ליבה, אך הם מבינים שעלינו לתת מקום לאלה שכן רוצים זאת, שיש לכל הורה חרדי זכות למוסדות המתאימים לו.

בוקר טוב עולם, לא כל החרדים חושבים אותו דבר ורוצים אותו דבר.

הגיע הזמן להבין ולהפנים שהמגזר החרדי אינו מקשה אחת הומוגנית, הוא כולל מגוון דעות. כל דעה מגובה בהשקפה והלכה יהודית. לכל גוון יש זכות קיום, לכל רב וגדול בישראל יש את היכולת להתוות דרך משלו, לכל יהודי יש את הזכות לבחור איך לקיים את רצון ה'.

כבר בזמן הגמרא היו חלוקות הדעות בנוגע לעניין: "אמר רבי נהוראי, מניח אני כל אומנות שבעולם ואיני מלמד את בני אלא תורה", אך "רבי יהודה אומר, כל שאינו מלמד את בנו אומנות מלמדו ליסטות".

ואלו ואלו דברי אלוקים חיים.

אז אם גם אתם בעד שהורים חרדים יוכלו לבחור לילדיהם את תכנית הלימודים שהם חפצים בה, מרצונם האישי, ומדעתם התורנית, אתם מוזמנים לחתום ולהצטרף לעצומה.
יאיר לפיד ביטול חוק הליבה לימודי ליבה כפיית ליבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד