ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כל מה שרציתם לדעת על כתב האישום הצפוי לרב ברלנד הבוקר

בשעות הקרובות תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד הרב אליעזר ברלנד מנהיג 'שובו בנים' לאחר שבית המשפט התיר להאריך את מעצרו רק עד מוצ"ש • כתב 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים מבית המשפט - האישומים, גרסת עורכי הדין וטענות התלמידים

חסידי הרב ברלנד מחוץ לאולם בית המשפט השבוע. צילום: פלאש90
חסידי הרב ברלנד מחוץ לאולם בית המשפט השבוע. צילום: פלאש90

בסביבות השעה 11 בבוקר (ו') יוגש כתב אישום חמור בחשד לתקיפה ועבירות חמורות נגד מנהיג 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, שהוסגר בשבועות האחרונים לארץ. מאז הוסגר מנסה המשטרה להאריך את מעצרו, זאת חרף התנגדותם של עורכי דינו ומחאות תלמידי הרב - המקפידים להגיע לכל דיון בעניינו ברחבי הארץ.



ל'בחדרי חרדים' נודע כי כתב האישום יוגש כבר היום בעקבות הארכת המעצר רק לשלושה ימים. בעקבות הגשת כתב האישום, הטיפול בתיק עובר לידי הפרקליטות בירושלים, והדיונים ייערכו בבית משפט השלום בבירה, מה שמעלה את החשש להפרות סדר.

התביעה תבקש בדיון, שיחל כאמור ככל הנראה בסביבות השעה 11:00, להאריך את מעצרו של הרב עד תום ההליכים. הדרישה הדרמטית הזו מלחיצה את החסידים, על אף שההערכה היא כי בסוגיה זו לא יפסוק היום בית המשפט את דברו, וההארכה תהיה הארכת ימים בלבד. מה שברור הוא, שבעקבות הגשת כתב האישום, הסיכויים שהרב ישתחרר לפני שבת אפסיים.

ירושלים היא המעוז המרכזי של קהילת "שובו בנים". בעקבות כך, אלפים מחסידי הרב צפויים להגיע לדיון ובמשטרה נערכים בכוחות מתוגברים, תוך ידיעה כי לדיון מחר יגיע קהל רב יותר משאר הדיונים במהלך השבוע. יחד עם זאת יש לציין כי הרב פרסם ביממה האחרונה מכתב לחסידיו וקרא להם לנהוג כראוי, באיפוק וריסון וללא אלימות.

מההסגרה ועד לכתב האישום: פרשת הרב ברלנד
הרב אליעזר ברלנד כבר נמצא יותר משבוע במעצר, כאשר בכל פעם השופטים משחררים אותו ולאחר מכן המשטרה מגישה ערעור. הרב נמצא במעצר מאז הוסגר לישראל מדרום אפריקה. ביום רביעי הוגשה הצהרת תובע וכאמור- הבוקר יוגש כתב אישום נגד הרב בחשד למעשים חמורים ולתקיפה בנסיבות מחמירות.

אתמול נערך בבית משפט המחוזי בלוד דיון, שמיני במספר. עם מעצרו של הרב הוא הובא לדיון בפני שופט בית משפט השלום בכלא בצורה חריגה, שם הוארך מעצרו ביומיים, אולם הוא לא נחקר היות ואושפז בבית החולים אסף הרופא.

ביום חמישי בבוקר נערך דיון בבית המשפט המחוזי בלוד, שלא קיבל את בקשת המשטרה היות ומספר שעות לאחר מכן היה צפוי דיון נוסף. בית משפט השלום בראשון לציון החליט לשחרר את הרב למעצר בית. המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ולמחרת ערערה לבית המשפט המחוזי בלוד ומעצר הרב הוארך עד ליום שני.

ביום שני החליט בית משפט השלום בראשון לציון לשחרר את הרב למעצר בית, והמשטרה, שוב, ביקשה עיכוב ביצוע. למחרת ערערה המשטרה וקיבלה 24 שעות נוספות של מעצר. ביום רביעי שוב נערך דיון בבית משפט השלום בראשון לציון ובימ"ש השלום החליט בפעם השלישית לשחרר את הרב למעצר בית. המשטרה שוב ביקשה עיכוב ביצוע, וביום חמישי ערערה לבית המשפט ומעצרו של הרב הוארך בארבעה ימים.

כאמור, אם עד עתה התנהלו הדיונים באיזור המרכז - בית משפט השלום בראשון לציון ובית משפט המחוזי בלוד, החל מהגשת כתב האישום יתנהלו כל הדיונים בירושלים, לשם צפויים להגיע אלפים מחסידי הרב.

החקירה נגד הרב החלה במשטרת מחוז ירושלים ובהמשך עברה ליאחב"ל - 433. הבקשה להסגרת הרב לישראל נוהלה על ידי המחלקה הבינלאומית של פרקליטות המדינה, עד חזרתו של הרב ארצה. בקשות הארכות המעצר הוגשו על ידי חוקרי היאחב"ל כאשר התיק כולו מלווה על ידי פרקליטות המדינה.

ביום רביעי ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בארבעה ימים אך בית המשפט לא קיבל את הבקשה. היום המשטרה ערערה, והשופטת מיכל ברנד קיבלה את הערר כך שנותרו שלושה ימים בלבד בהם ניתן להגיש כתב אישום כשהרב עודנו במעצר בכלא איילון. כאמור, הבוקר יוגש כתב אישום נגד הרב והמתח בבירה יגיע לשיאו.

המשטרה ככל הנראה תבקש הארכת מעצר עד תום ההליכים, אך כפי המסתמן, בית המשפט יאריך את מעצרו בימים ספורים בלבד, עד לדיון נוסף בנוגע להארכת מעצר עד תום ההליכים.



הרב אליעזר ברלנד שובו בנים פרשת הרב ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד