י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

משפט הרב ברלנד נפתח: כתב אישום ומעצר עד להחלטה אחרת

הדיון התשיעי בעניינו של מנהיג קהילת שובו בנים רשם כמה התפתחויות משמעותיות: הפרקליטות הגישה כתב אישום הכולל חמישה אישומים, ומעצר הרב הוארך עד להחלטה אחרת • חסידיו לא אומרים נואש ומתכוונים לשהות גם השבת סמוך לכלא איילון

משפט הרב ברלנד נפתח: כתב אישום ומעצר עד להחלטה אחרת
אלי שלזינגר

בשעות הבוקר המאוחרות (ו) הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים' הגאון רבי אלעזר ברלנד, הכולל חמישה אישומים - אחד מהם בשל תקיפה חמורה והאחרים בשל פגיעה בנשים.

בשעות הצהריים הובא הרב כשהוא ישוב על כסא גלגלים ותחת אבטחה כבדה לבית משפט השלום בירושלים, שם הגישה הפרקליטות בקשה למעצרו של הרב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מדובר בדיון תשיעי במספר מאז הוסגר הרב מדרום אפריקה לישראל לפני כעשרה ימים, כאשר עד כה הוא שוהה כל העת במעצר בכלא איילון במתחם הרפואי, שם שוהה גם הרב יאשיהו פינטו.

במהלך הדיון, עורכת דינו של הרב, רחל תורן, העלתה טיעונים בבקשה לשחרר את הרב בתנאים מגבילים כולל אזיק אלקטרוני וחברת אבטחה שהרב ישכור ובנוסף ניידת משטרה שתשהה בסמוך, הפרקליטות התנגדה לבקשה והודיעה כי לא ניתן בשלב זה לדון על שחרור למעצר בית לפני תסקיר המבחן שייערך בימים הקרובים.

השופטת חני לומפ קיבלה את בקשת הפרקליטות והותירה את הרב ברלנד במעצר "עד להחלטה אחרת". במקביל, קבעה תאריך לדיון ב-10.8 בו ידון בית המשפט בהצעות לחלופת מעצר אם בכלל - לאחר תסקיר המבחן.

עורכת הדין רחל תורן אמרה ל'בחדרי חרדים' כי תסקיר המבחן בוודאות יאפשר לרב לצאת לחלופת מעצר.

במהלך הדיון התקהלו כאלף מחסידי הרב סמוך לבית המשפט, כאשר המשטרה מקפידה להותיר שטח סטרילי בין החסידים ובין הכניסה לבית המשפט, תוך שהיא נערכת בכוחות גדולים שהגיעו מצוידים במכת"זית ובפרשים. בשלב מסוים כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ביקש הרב מהחסידים להתפזר לבתיהם כדי לא להזיק לסיכוייו המשפטיים.

מיד עם סיום הדיון הושב הרב ברלנד על ידי אנשי יחידת נחשון של שב"ס לכלא איילון, שם ישהה בימים הקרובים. השיירה נסעה על פסי הרכבת הקלה כדי להתרחק מהאזור ומחסידיו במהירות האפשרית. עם זאת, חסידי הרב מצהירים כי גם בשבת הקרובה ישהו מאות מהם באוהל סמוך לגדרות הכלא.

הרב אליעזר ברלנד פסיקה שבת כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד