כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ספיישל הלבשה: חלוק לליצמן וחליפה לברקת

עוד בלייבל'ה: הדיל הסודי של דרעי, גנב הקרדיטים מטעם גפני, קובי פרץ חוגג בהילולה, מאיר פרוש משתטח על קבר והרב מצגר בוחר הערינג • וגם: פינה מיוחדת למשפחת יוסף • השבת אבידה של עיתונאי לפוליטיקאי • ופינת מזל טוב מורחבת

ספיישל הלבשה: חלוק לליצמן וחליפה לברקת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

מזה זמן מה תוהה לייבל'ה על זעמו הבלתי נשלט לעתים עד מתפרץ בצורה סבירה לעתים זמינות יותר של סגן שר האוצר איציק כהן בכל הנוגע לגניבת קרדיטים, לטענתו, על ידי יו"ר ועדת הכספים מוישה גפני. מה למוישה ולקרדיט? ובכלל, ממתי גפני מייבין בתקשורת?

השבוע, בהיסח הדעת של ממש, נקלעה לידו התשובה, היה זה בעת ששוטט אנה ואנה בקניון רמות, שם ישבו לעין כל שלושת המוסקטרים, לאמור שמעון יאיר ברייטקופף ממשפחה, יעקב בצלאל איש ש"ס וירח טוקר 'הדובר' ואיש התקשורת של גפני. השיחה עסקה כמובן בעניינים העומדים ברומו של עולם, ובראשם יום ההולדת לפרח העיתונות בעריש פילמר, שנערך בהשתתפות הנציגות החרדית בכנסת כולה ומעט אורחים ואורחות.

כאילו כלאחר יד, זרק הטוקר משפט ממנו השתמע בעקיפין ובאופן שאינו מתפרש לשתי פנים כי הוא, ואך ורק הוא, יזם, הוביל ובישל וארגן את יום ההולדת שעוד ידובר בו. לשני שותפיו לשולחן לקח קמצוץ של הרף עין לזנק ולמחות. ככה זה כשירח אוסף קרדיטים.





ואפרופו אותו מאורע היסטורי, מיד לאחר יום ההולדת שנערך בחדרה של סיעת ש"ס בכנסת, התיישבו עיתונאים ומובילי דעת קהל יחד עם חבר הכנסת לענייני פורטונה והמסתעף, יגאל גואטה, שהוכיח שלב אחר שלב איך הוא מסייע לכל דכפין בוועדות ובקידום חוקים. במשתתפים: שמעון יאיר ברייטקופף דלעיל עם בן 'משפחתו' אריה ארליך, יעקב בצלאל הנ"ל ואיש 'הארץ' חיים לוינסון, שהחל השבוע בפועל לסקר את הפוליטיקה בכנסת. לייבל'ה ישב והתמוגג, ולא שכח לרשום לעצמו את הבקשה שהגיש ארליך לגואטה.





ואותו ארליך, שעל כתפיו הוטלה השבוע עריכת כל מגזין משפחה, נצפה מאמץ רבי חדש במעמד הכנסת ספר תורה לבית המדרש של חסידי לויצק בעירו ביתר עילית, שם תיעד אותו שליח לייבל'ה כשהוא מבקש את ברכת הרבי מלויצק.





האורחים המועטים שפוקדים בבוקר רביעי את מלון לאונרדו בירושלים, שפשפו את עיניהם בתדהמה, ללא התראה מוקדמת נחתו בלובי המלון ראש העיר ניר ברקת עם סגנו צביקה אביהן של בנות ירושלים כהן והבוס הארצי של אותו צביקה – שר הפנים אריה דרעי. ללייבל'ה נודע כי ראש העיר הגיע כשהוא בלתי מצויד בחליפה ראויה, ועל כן נתבקש עוזרו של כהן להשאיל את חליפתו לראש העיר, שהשאיר לו על דש הבגד שי סימלי – סמל האריה העירוני.





ואפרופו צביקה כהן, ראש לשכתו של סגן ראש עיריית ירושלים הפורש בצער ובכאב מנהלי המוסדות, הלא הוא אברהם בצלאל, שב לארץ בתחילת השבוע לאחר חופשה קצרה בפראג.

ובזמן ששאר הח"כים מתעסקים בזוטות, הוועדה לפניות הציבור של אייכלר התכנסה השבוע להפקת לקחים מאירועי מירון. יומיים קודם לכן, בצום שבעה עשר בתמוז, הגיע הצמוד של יו"ר הועדה, חיים רבינוביץ', לבדוק את הלקחים מקרוב כדי לספר לחברים ביום שלישי, ועל הדרך הוא התפלל גם על חוק הליבה שעבר למחרת בקריאה ראשונה.





ובעוד רבינוביץ' והבוס שלו עסוקים בתיקון העולם הבא של יהודים טובים, שר הבריאות יענקלה ליצמן מתמקד ב'עולם הזה', והוא הגיע השבוע לסיור במפעליה של יצרנית הממתקים 'כרמית' ושחרר הצהרות על בריאות, ביני לביני, התקשה ליצמן בלבישת החלוק הסטרילי וזכה לסיוע מידיו האמונות של מתניה שוורץ, מנכ"ל החברה.



פינת התקשורת
"יושבים שעות, מחכים שהמשיח יבוא", זמזם לייבל'ה את שירו של הזמר הישראלי עברי לידר, שהופיע לפני שבועיים במערת צדקיהו בירושלים וזכה להשתתפות חרדית מאסיבית, כשקיבל עדכון על אירוע חשוב אחר בבירה, שנערך בתחילת השבוע בבית המדרש קרלין בגבעת זאב - טקס הנחת תפילין לבנו של האסטרטג קובי איזק, דוברו המסור של שר הבריאות יעקב ליצמן ואיש אמונו של ראש העיר ניר ברקת. לייבל'ה מאחל מזל טוב ומצפה במתח להזמנה לבר מצווה.

ועוד איש תקשורת ירושלמי שעסק השבוע בקיום מצוות, הוא עיתונאי 'ידיעות' משה הלר שזכה לקיים 'השבת אבדה' בהידור: ומעשה שהיה כך היה, בערך, בעודו הולך ברחובות שכונת רחביה בירושלים, מצא הלר את כרטיס האשראי של לא פחות מאשר תמיר ניר, סגן ראש העיר עד לא מזמן. הלר, המכיר את ניר היטב מהסיקור הצפוף של כיכר ספרא, השיב לו את הכרטיס וזכה לתשבחות.

ומי שסיים בצהרי שישי את אחד השבועות העמוסים ביותר בקריירה שלו בירושלים, הוא כתב אתר הבית לענייני פלילים ומשפט, אלי שלזינגר, שלא הפסיק לנסוע בשבוע האחרון על ציר בני ברק לוד למחוזי ולחילופין על ציר בני ברק ראשון לציון לשלום, הכול בכדי לסקר מקרוב את פרשיית הרב ברלנד ועוד כמה פרשיות בעלות ניחוח חסידי תל אביבי. בהיותו הכתב החרדי היחיד בבתי המשפט, הצטלם הג'ינג'י עם עמיתו משה נוסבאום, אותו הוא נוהג לתקן לפעמים כשהוא צופה באי דיוקים בערוץ 2 במסך שבמשרדי 'בחדרי'.





ויש מי שמשקיעים בהכרת האויב: שלמה ריזל, הכתב לענייני ערבים וחוץ של קול חי, ושי קאהן הכוכב, לומדים יחד ערבית בבניין ההסתדרות בתל אביב. השניים נצפו מסתודדים במהלך הפסקה בשיעורים במרפסת שמשקיפה לנוף האורבני של העיר הגדולה. שו הדא?





מבין כלל אנשי הרדיו שהגיבו השבוע לסקר TGI, אין ספק שהאקזוטי ביותר היה עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, שהתבשר על צמיחת תכנית הבוקר של ימי שישי אותה הוא מגיש בצוותא עם בני רבינוביץ', על הדרך בין ישראל לקוסטה ריקה. לייבל'ה מאחל בהצלחה לכולם ומזכיר להם שאמנם TGI לא אומר כלום, אבל עוד מעט יש גם את סקר הפרינט והאקשן יחזור.

ואילו הרדיופון דודי שוומנפלד, שיחד עם שותפו להגשה יקי אדמקר חגגו נתונים נאים, נאלץ להמתין עם ה'לחיים' עד שובו מבלגיה, שם חיתן אחיו הבכור וההיסטוריון של חסידות בעלזא הרב מרדכי זאב שוומנפלד את בת זקוניו. לייבל'ה תיעד את דודי ברגע של בדיחותא עם הבדחן החסידי הנודע הרב ישראל שטרן מלונדון.





עוד כוכב נוטש את ספינת הפרינט הטובעת: אלי ג'אן, המצטיין מהדרום של 'ידיעות אחרונות', נפרד מסיקור אחרי יותר מ-6 שנים עמוסות סקופים, ועובר לכהן כיועץ תקשורת בחברת גל תקשורת. ב'ידיעות' נקלעו לברוך ונאלצו לגייס שתי כתבות שתחלפנה את ג'אן היעיל.

ועיתונאי אחר לשעבר שכבר 'עשה את זה' ועבר לאגף היח"צ והכסף הגדול, בני גרנובסקי (גרנות), אקס בולטון פוטנציאל ואורי מקלב, חגג השבוע השקה מוצלחת למשקאות הקלים בטעמים ברזילאיים של 'טריפ', במסגרת עבודתו במשרד הפרסום של משפחת פכטר. לייבל'ה עדיין ממתין לארגז ברזילאי כדי לבחון את המוצר האקזוטי.



פינת משפחת יוסף:
בצל בין הזמנים והחופש בבתי הספר, נאלץ לייבל'ה לקחת את ילד שעשועיו לבילוי של ערב במתקני גן סאקר. בעוד הוא יושב ומשגיח על הקרוסלה, סובבו אותו בני משפחתו של הגאון רבי משה יוסף, בנו של מרן זצ"ל, שיצא עם רוב משפחתו להליכה לילית בסביבה.





ואילו אחיו, חבר מועצת חכמי התורה, בעל ה'הלכה ברורה' ונשיא רשת מוסדות החינוך של ש"ס, הגאון רבי דוד יוסף, הגיע בסוף השבוע למסור שיעור לאברכי הכוללים במוסדות שעל שם הבבא סאלי. לאחר השיעור פנה חבר המועצת כשהוא מלווה במנכ"ל המוסדות הנמרץ גואל ועקנין להשתטח בתפילה על ציונו של הבבא סאלי זיע"א.





את האח הראשל"צ לא מצא לייבל'ה השבוע, במקומו, הסתפק לייבל'ה ברב ראשי אשכנזי דווקא, הרב יונה מצגר, פעם הרב הראשי לישראל והיום חשוד בפלילים ונאלץ לעמוד בתור כאחד האדם בליל שישי ב'מעדני זהבה' כדי להתבסם במעט הערינג איכותי.



מן הגורן ומן היקב
אי אפשר לפתוח את חופשת הקיץ בלייבל'ה בלי אדמו"רים עושים 'בנאות דשא' בחו"ל: במהלך טיש לחיים שערך הרבי מויז'ניץ בעיירה מלויה בשוויץ, לרגל היארצייט של הרבי מסערט ויז'ניץ זצ"ל, נצפה מאחור איש החסד ברוך הימל, מי שהיה לשעבר משב"ק של הרבי זצ"ל. החסידים סיפרו ללייבל'ה בחשאי על נס גלוי שבגללו זכה הימל להיות בטיש לחיים לזכר מורו ורבו.





ואותו הימל נצפה יחד עם משה ברקוביץ מהדר דימול מקיימים את מנהג 'בנאות דשא ירביצני' בהידור עם הרבי מספינקא, על רקע היערות בשוויץ.





ואם ביארצייט של סערט עסקינן, ביום שלישי עם דמדומי חמה נצפה סגן שר החינוך ומעביר חוק הליבה המתוקן מאיר פרוש, כשהוא מעתיר בתפילה סמוך לציון הרבי מסערט ויז'ניץ זצ"ל בעל ה'חכמת אליעזר' לרגל יום השנה הראשון לפטירתו. פרוש היה אמנם עסוק בנאום חייו במליאת הכנסת ולכן לא הספיק להגיע לסעודת היארצייט בחיפה, אך אין ספק שהוא השלים את החסר בעלייה לקבר ובסיום הש"ס בישיבה בבני ברק.





ובמקום פרוש האב, נצפו בחיפה בני המשפחה ישראל ראש העיר, משה המנכ"ל, חנוך זייברט מבני ברק, ממלא מקומו ומזכיר המועצת אברהם רובינשטיין ומיכי אלפר שהתייאש סופית מהסגנות ונשאר חבר מועצה יעיל.





ובעוד זייברט נוטש את בני ברק, מי שדווקא הגיעו לעיר הם רשף לוי והסטנדאפיסט האורח בתוכנית שלו בקשת - חנוך דאום, שהגיחו למסעדת מוטיס בעיר בשעת לילה מאוחרת של יום רביעי, התענגו על מיטב מעדני השבת ולא הפסיקו לחייך. לייבל'ה הוזמן לצפות בצילומי הפרק שישודר אי שם, מי יודע, אולי זו הדרך הנכונה להתקדם בקריירה הטלוויזיונית המיוחלת.





ועוד אחד שעשה 'בנאות דשא', הוא הזמר ובעל התפילה מאיר גפני, שיצא להנעים מקולו המרגש לאורחי הנופש של יוסי ורשנר בהרי האלפים, ולא שכח להצטלם במהלך ההכנות לשבת על רקע הנוף המרהיב של המון בלאן.





שמועות מלחששות באזני לייבל'ה כי מרדכי חסידים, המכונה רב הסלבס, מסתובב לאחרונה הרבה עם ינקי דרעי 'הבן של', והשבוע, חגגו השניים הילולה לכבוד רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל יחד עם הזמר קובי פרץ.



פינת המ"מים
לידי המאייר הדגול של המדור, יוסי חיים, נקלעה השבוע תמונת ה'שבת היום' שמצא מקצוע חדש בתלישת מודעות פרסום מאוטובוס. אם תהיתם מה הפריע כל כך לברנש, הפוטושופ סייע למצוא את התשובה. (נ.ב. כדי למנוע כאבי ראש מעורכי דין שונים ומשונים שמועסקים על ידי ברנשים שונים, לייבל'ה מצהיר בזאת כי התמונה עברה עריכה ממוחשבת ואין בינה ובין המציאות כלום, וכמו כן הטקסט סאטירי לחלוטין ואין בינו ובין המציאות כלום. טוב, אם אתם מתעקשים אז קצת קשר יש...)





ועוד מפרי עטו של המאייר, שנחשף השבוע לפרסומים על הקדיש שנאמר אחרי טומי לפיד, ומאידך צפה בבן יקיר ה'ממשיך' מתלהם נגד ביטול חוק הליבה ויוצא נגד החרדים, ממש כמו בימי שינוי ז"ל העליזים. שנאמר 'אבא מסתכל מלמעלה'.



פינת המזל טוב
העיר ביתר נחסמה ביום שני בערב לתנועה, כאשר רבים נהרו לשמחת הבר מצווה לבנו יחידו של יהודה דייטש, הרל"ש ועוזרו הבכיר של ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין. בין המשתתפים אלפי תושבי העיר שנעזרים ביהודה דבר יום ביומו ומשפחת דייטש המורחבת.





ברכת מזל טוב לאמן והצייר יואל וקסברגר לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לצלם החרדי נפתלי לרר שחרג ממנהגו ולקח את לייבל'ה טרמפ לרגל יום הולדתו ה–21. יהי רצון שבקרוב ממש יבשר לנו על אירוסיו.

והילד אלעזר מנחם מן שלזינגר, בנו של מוישה שלזינגר ממכבי שירותי בריאות, יתברמ"ץ מיד לאחר ט' באב באולם של מושב מתתיהו הסמוך לקרית ספר. שלזינגר לא התמהמה וכבר שיגר השבוע הזמנות במיילים לכל המי ומי.

מזל טוב למנהל ת"ת אחיעזר בירושלים ומראשי עסקני דגל, יוסי גרז, לרגל הולדת הנכד.

מזל טוב לחבר מועצת העיר ירושלים, איש דרשו ועוד, שלמה רוזנשטיין, לרגל הולדת הנכד. בעקבות השמחה נצפה רוזנשטיין בזול ובגדול רוכש את צרכי השבת בליל שישי,

גם בפלג הירושלמי חגגו את הולדת בנו של ישעיהו ויין סגן עורך הפלס וראש לשכת אפשטיין בספרא. לפחות ניתן לדעת כבר מעתה כי הזאטוט ילמד ב'תפארת יעקב' שנפתח בירושלים.

ועוד בלשכה של אפשטיין: יהושע פולק חגג בצום שבעה עשר בתמוז ברית לנכדו, בן לחתנו הרב מרדכי גרוס. הסבא כובד בברכות ובלילה נחגגה הסעודה באש התורה, יחד עם שמחת שבע ברכות לנכדתו של פולק, בהשתתפות הרב עמאר ובכירים בעיריית ירושלים.





ברכת מזל טוב לשמיל חיים פפנהיים, לשעבר מהעדה החרדית, לרגל הולדת נכדו השבוע, בת לחתנו יואלי אייזנברג. לייבל'ה יכול לספר שהלידה בביקור חולים עברה בשלום.

ברכת מזל טוב לברוך שטרן מקשרי הלקוחות של מכבי באלעד לרגל הולדת בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לחבר המערכת אלי ביתאן על חברותו באיגוד העיתונאים ובחירתו המוצלחת. לייבל'ה לא כל כך מבין מה הקטע, אבל שיהיה, ואפרופו, ברכות ליום ההולדת ה-26 של המטאור
בשמי הבוקר של 'בחדרי'.

ברכות גם לציקי פרנק שחגג השבוע את קבלת רישיון הנהיגה לאחר שעבר בטסט ראשון. מברוק.
יעקב ליצמן מאיר פרוש אריה דרעי ניר ברקת לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד