י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'שובו בנים' מאשימים: בשב"ס מתנכלים לרב

לאחר הארכת מעצרו בערב שבת, הועבר הרב ברלנד לכל אלה בדרום, במקום כלא איילון בו שהה עד כה • חסידיו טוענים כי מדובר בהתנכלות שמסכנת את בריאותו

הרב ברלנד ביום שישי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב ברלנד ביום שישי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זמן קצר לפני כניסת השבת, התברר כי הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים, נכלא בבית סוהר אלה אשר נמצא בכלא באר שבע - ולא בכלא איילון בו שהה עד כה.

בבית הסוהר אלה, שוהים בעיקר אסירים פליליים תושבי ישראל שיתרת מאסרם עד 7 שנים. בכלא ניתנים שירותים רפואיים כלליים ורופאים מומחים על פי הצורך. זאת, בניגוד לכלא איילון (ניצן) שם שירותי הרפואה במר"ש הם בדרגה גבוהה יותר.

בשב"ס (שירות בתי הכלא) אומרים במוצאי שבת ל'בחדרי חרדים' כי עם הסגרתו של הרב ברלנד לישראל מצבו הרפואי לא היה ברור, לכן הוא אושפז בתחילה במר"ש (שם שוהה גם הרב פינטו), ואף אושפז יומיים בבית החולים אסף הרופא. אלא שלאחר בחינה מחודשת והערכה רפואית של שב"ס, הוחלט שהרב אינו חייב לשהות שם וניתן להעבירו לכלא אלה.


צילום: אלי שלזינגר

מנגד, מקורבי הרב ציינו ל'בחדרי חרדים' כי ההעברה היא "חרף הצורך להחזיקו במר"ש שבמתקן איילון בגלל מצב בריאותו. הרב חולה בן 80 והוא כבר היה מאושפז יומיים בתחילת מעצרו בבי"ח אסף הרופא, לשם פונה בניידת טיפול נמרץ. הוא סובל ממחלות שונות ואינו יכול לעמוד", הם טוענים בתוקף.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרב אליעזר ברלנד הובא ביום שישי לבית משפט השלום בירושלים שם הוגש נגדו כתב אישום כשהוא ישוב על כיסא גלגלים. "לא ברור למה ומדוע הוא טולטל לפני כניסת השבת לכלא הדרומי - שם ישהה בתנאים קשים, ולא במתקן הרפואי במרכז הארץ", תוהים חסידיו בזעם וטוענים להתנכלות מכוונת.

ביום שישי בצהרים, לאחר שהוגש כתב אישום ומעצרו של הרב הוארך עד להחלטה אחרת, הרב לא הוחזר לכלא איילון אלא לכלא אלה בבאר שבע. בערב שבת דיווחו חסידי הרב כי מפקד הכלא גונדר משנה חזי מרקוביץ' וכן רב הכלא קיבלו את פניו של הרב, נתנו לו חלות, יין ונרות, ובנוסף אוכל כשר בהשגחת הבד"ץ.
הרב אליעזר ברלנד כתב אישום כלא איילון כלא אלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד