ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הממשלה תאשר: כחלון יקבל את משרד הכלכלה

מפלגת כולנו תחזיר את תיק הגנת הסביבה לידי הליכוד תמורת משרד הכלכלה המצומצם, אך בליכוד עצמו מתנהל קרב מר

כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סוף לסאגה של חלוקת התיקים במפלגת כולנו: לאחר מתיחות ממושכת בין יו"ר מפלגת כולנו השר משה כחלון ובין חבר המפלגה שר השיכון יואב גלנט בנושא חלוקת התיקים במפלגה, עם פרישתו של השר לאיכות הסביבה אבי גבאי - נמצא הפתרון המוסכם.

הממשלה תאשר מחר (א) את העברת משרד הכלכלה (המצומצם ללא משרד העבודה) לידי שר האוצר משה כחלון, ואילו שר השיכון יואב גלנט ישאר בתפקידו, זאת לאחר שהביע את רצונו להמשיך בתפקיד למרות הנסיונות להזיזו למשרד אחר.

המשרד לאיכות הסביבה שהיה מוחזק בידי מפלגת כולנו יעבור לידי מפלגת הליכוד - אך טרם הוחלט מי יזכה בתיק.

חלוקת התיקים בליכוד נעצרה בינתיים בעקבות ברית האחים 2 - השרים זאב אלקין וחיים כץ, אשר צפויים לקבל שדרוג בתפקידם, דורשים לקבל לידיהם את התיקים שהם רוצים או שלא לקחת כלום עבור אף אחד.

השניים הודיעו לראש הממשלה כי לא יסכימו לקבל כל תפקיד, מבלי שבעל בריתם יקבל גם הוא את התפקיד הנחשק. השר אלקין דורש לקבל לידיו את התיק להגנת הסביבה נוסף על תיק ירושלים בו הוא מחזיק. זאת בעוד נתניהו הסכים להעביר לו את תיק הגנת הסביבה ובלבד שיוותר על תיק ירושלים.

אלקין מתעקש לשמור גם על תיק ירושלים, לדבריו, עד כניסת ישראל ביתנו לממשלה הוא החזיק בתיק הקליטה ובירושלים, ולכן אין בכוונתו לוותר על תיק ירושלים בשום מקרה. נתניהו לעומתו מעוניין למנות את השר צחי הנגבי לתפקיד השר לענייני ירושלים.

השר חיים כץ אמור לקבל את תיק העבודה בנוסף על תיק הרווחה שבו הוא מחזיק, אולם הוא יסרב לקבל את המינוי אם בעל בריתו אלקין לא יקבל את שני התיקים שהוא תובע.
כולנו משה כחלון תיקים יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד