י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אז ההוא עשה ככה? תסתמו כבר את הפה

יום אחד אתם עשויים להיות הקרבן, גם אם לא עשיתם כלום ומדובר באדם עם שם זהה - השם שלכם ירוץ בקבוצות ויוכפש

אז ההוא עשה ככה? תסתמו כבר את הפה

בתקופה האחרונה מתפרסמות אינספור שמועות על דברים לא טובים שאנשים עושים. אינני נכנס לפרטים של אף מקרה, אני לא חושב שיש לי את הידע והיכולות לדון ולהתעסק באף אחד מן המקרים, במיוחד שכמו כולם אין לי את כל הידע - אלא רק את מה שמפורסם.

אבל אני רוצה לספר לכם על מטופל שהיה אצלי השבוע, אותו מטופל הגיע אלי עם חרדות בעקבות מקרה שהיה, לפני כמה חודשים פתאום יצרו איתו קשר אנשים בלי הפסקה, שיחות טלפון 'לא מאמינים שככה עשית', 'איך עשית כזה דבר?', 'איך אתה לא מתבייש?' האשמות אינסוף, כשאותו מטופל לא יודע בכלל על מה מדובר. מבחינתו לא קרה שום דבר חדש בשנה האחרונה ואין לו מושג מה אנשים רוצים ממנו.

לאחר כמה שעות התקשר אליו אחיו הבכור ואמר לו: תודה במעשים שעשית אני אעזור לך. אני אדאג לך לעו"ד טוב, רק אני חייב לדעת מה קרה. כשהוא ניסה להבין מאחיו מה בדיוק הבעיה, התברר שאדם ששמו זהה לשם של המטופל שלי - נתפס בעקבות מעשים מגונים.

אותו מטופל הרגיש שהשמים נפלו עליו. הוא עכשיו צריך לשכנע את כל המתקשרים שאין לו קשר לנושא בכלל. המידע היום עובר במהירות שלא תיאמן בקבוצות וואטסאפ ובאתרי חדשות, וכל אחד שאין לו טיפה של מושג או הבנה מה קרה ומי עשה - מעביר ישר בכל דרך אפשרית את המידע שקיבל. ככה נפגע שמו של אדם פשוט ורגיל שאין לו מושג בכלל מה קרה ואיך קרה, ופתאום הוא מתבייש ללכת ברחוב, מרגיש שכולם מסתכלים עליו בעין עקומה, דברים משתבשים לו לגמרי ולא רק זה - קשה גם למחוק את התגובות שמאשימות אותו באתרים ספציפיים.

הוא, שכל חייו שינו מסלול בגלל אדם אחר - שהוא אומנם מכיר אבל אין לו שום קשר אליו או למעשים שלו, מתחנן על נפשו - אל תעשו את זה!!! אל תמהרו לחרוץ את גורלם של אנשים לשום כיוון. אם אין לכם ידיעה ברורה ומוחלטת, ובתשעים ותשעה אחוז מהמקרים אין לאף אחד ידיעה ברורה ומוחלטת, אז אל תדברו, תנתחו, תעבירו מידע ותחרצו על הדרך את גורלם של אנשים.

כשאתם קוראים ידיעה באינטרנט על כל מיני דברים שקרו, שימו לב טוב טוב שאין לכם ברוב המקרים שום דרך לדעת פרטים מדויקים. בדיוק לכן יש חקירת משטרה ויש רבני קהילות שמטפלים בבעיות בתוך הקהילה, ויש הרבה דרכים לפתור בעיות חוץ מלהעביר את המידע ביניכם, כולל ניתוחים של מה שקרה לפי דעתכם האישית, כולם פתאום נהיים חכמים ונבונים ויודעים הכל כולל הכל... רק חבל שאנחנו לא חושבים על ההשפעה שיכולה להיות לכל מילה, מידע או הודעה שעוברת.

תחשבו שמישהו היה מפרסם כתבה על אדם שגנב לא מעט כסף. המאפיינים שלו, כולל מקצוע, עיר מגורים, מספר ילדים וכדומה די מזכירים אתכם. ולמטה מתחת לידיעה מישהו שהייתה לו חוויה לא טובה איתכם (כי זה משהו שקורה לכולם) מחליט לכתוב את התגובה הבאה: אני מכיר את הגנב הזה הוא גנב גם ממני, שמעתי ואני יודע בוודאות שזה - וכאן מופיע השם שלכם.

אז נכון אנשים שמכירים אתכם טוב יתקשרו ישאלו ויבינו שמדובר בטעות וזהו. אבל יהיו גם כאלה שימשיכו להאמין בסתר ליבם שאכן מדובר בכם! שאתם גנבים מקצועיים ואולי רק בזכות הקשרים שלכם או בזכות כסף אתם עוד מסתובבים חופשי...

נכון שרק המחשבה על כך מעבירה בכם צמרמורת? ותחשבו שעוד היו מעבירים את המידע הזה בקבוצות ווטסאפ, מנתחים אתכם מהילדות בכדי להבין למה אתם מתנהגים ככה וכו'. לא נעים בכלל.

תחשבו על זה פעם הבאה שאתם מגיבים, מנתחים וחורצים את גורלם של אחרים...

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך. 0527171294 [email protected]
מקרים פגיעות סיוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד