כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב גרוסמן: "הרב שכטר אמר לי שהוא מתפלל על הרב ברלנד שיצליח"

המחלוקת הקשה בברסלב שפרצה מתחת לפני הקרקע עם שובו של הרב ברלנד לארץ, מסרבת לגווע - בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע הרב יצחק דוד גרוסמן מבהיר את עמדתו של הרב שכטר, שחתום על מכתב נגד הרב ברלנד • האזינו להקלטה

הרב יצחק דוד גרוסמן
הרב יצחק דוד גרוסמן

לאחר שבתקופה האחרונה פורסמו מכתבים כנגד הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים' עליהם חתום בין השאר הרב יעקב מאיר שכטר, טוען הגרי"ד גרוסמן ראש מוסדות 'מגדל אור' במגדל העמק כי שוחח עם הרב שכטר שהבהיר כי הוא "לא מתעסק בזה" ואף מתפלל להצלחתו של הרב ברלנד.



בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים' נשמע הרב יצחק דוד גרוסמן אומר כך - "הרב יעקב מאיר שכטר הודיע לי חד משמעית להודיע לכולם שהוא לא מתעסק עם זה, ולהפך הוא מתפלל על הרב (הרב אליעזר ברלנד) שיצליח וכואב לו כל מה שקרה, ומעדיף לשכוח ממה שהיה. וביקש אף להעביר את המסר הזה. ואף להבהיר שהוא מתפלל על הרב שיצליח. ואין לו שום שייכות למחלוקת הזו".

כפי שסוקר ב'בחדרי חרדים', מאז הידיעות על שובו של הרב ברלנד לישראל פרצה בברסלב המחלוקת סביב דמותו של הרב ברלנד, מה שגרם לקרע בקרב חסידי קהילת 'שובו בנים'.

כחלק מהתעוררות המחלוקת הזו, פורסמו בין השאר הקלטות ישנות מהעבר בהם נשמעו בני משפחתו ותלמידיו הקרובים, וכן לא מעט מכתבים בגנותו של הרב ברלנד, עליהם חתום בין השאר הרב שכטר, בכיר רבני ברסלב.

כזכור, ביום שישי האחרון הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, בחשד לשורה של עבירות חמורות ותקיפת נשים.
הרב גרוסמן הרב אליעזר ברלנד הרב שכטר שובו בנים מחלוקת ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד