י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חרדית שפוטרה מעבודתה בעת הריון - תפוצה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב פיצה עובדת שפוטרה בפיטורי צמצום בחודש רביעי להריונה, ב-17 אלף שקלים. סיבת הפיצוי - המעסיק לא הודיע מראש על כוונה להעסיקה בעבודה לתקופה זמנית

חרדית שפוטרה מעבודתה בעת הריון - תפוצה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דן בתביעת עובדת שפוטרה בעת שהייתה בחודש הרביעי להריונה. התובעת, בת 28 מבני ברק ואם לארבעה הועסקה במשרד תיירות בבני ברק.

העובדת טענה כי פוטרה בשל ההיריון, וכי גם אם זו לא הייתה הסיבה לפיטורים הרי שהמעביד היה חייב לשקול את הריונה ולתת לה הגנה מיוחדת במקרה של פיטורים בגלל צמצום. כמו כן, נדונה השאלה האם המעסיק היה חייב להודיע לעובדת בעת קבלתה, על כך שיש בכוונתו להעסיקה לתקופה זמנית בלבד.

כמו כן ציינה העובדת כי בראיון העבודה נשאלה שאלות בנוגע לאימהותה, לילדיה ולזהות הגורם שיטפל בהם בעת שהייתה בעבודה, וכי בעצם הצגת השאלות מקופלת אפליה. זאת, גם אם בסופו של יום המעסיק החליט לקבל אותה לעבודה.

השופטת נטע רות ונציגי הציבור, פסקו כי על המעסיק לשלם לעובדת פיצוי בגובה 17 אלף שקלים. הפיצוי לנוכח העובדה כי לא נמסר לעובדת כי העסקתה זמנית, לא נערך לה שימוע כדין ולא נשקלה האפשרות לתת הגנה מפיטורים בשל היותה בחודש הרביעי להריונה.

הרכב בית הדין פסק במישור העקרוני כי עצם הצגת שאלות הנוגעות לאיפיונים מושא חוק השוויון במהלך ראיון העבודה (במקרה זה בנושא האמהות) עשויה להחשב כאפליה גם אם העובדת התקבלה לעבודה; כי בנסיבות מסויימות יש חובה לשקול מתן הגנה מיוחדת לעובדת בהריון, במסגרת פיטורי צמצום. כי מעסיק חייב להודיע לעובדת על כוונה ידועה מראש להעסיקה לתקופה זמנית.
פיטורין בעת הריון חרדית בני ברק הריון חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד