י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב ברלנד הגיש ערר למחוזי: דורש את שחרורו למעצר בית

סאגה משפטית בלתי נגמרת: פרקליטתו של הרב ברלנד הגישה ערר על ההחלטה להשאירו במעצר עד להחלטה אחרת - ומבקשת "שחררו את הרב למעצר בית" • לדבריה, זכויותיו הבסיסיות של הרב ברלנד נפגעות פעם אחר פעם

הרב בבית המשפט ביום שישי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הרב בבית המשפט ביום שישי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עורכת הדין של הרב ברלנד, רחל תורן, הגישה ערר על החלטת בית המשפט שניתנה ביום שישי להאריך את מעצרו של הרב עד להחלטה אחרת.

לבית משפט המחוזי בירושלים הוגש לפני שעה קלה (א') ערר על החלטת בית משפט השלום בעיר מיום שישי לעצור את הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים - עד להחלטה אחרת. למרות שהשופטת חנה לומפ קבעה ביום שישי דיון ל-10 באוגוסט, בו יעסקו בתנאי חלופת מעצרו של הרב, כבר היום הוגש ערר, בין היתר בשל אירועים שהתרחשו בליל שבת, אחרי הדיון.

הדיון בערר - שהוגש לביהמ"ש המחוזי בי-ם, יתקיים מחר (ב') בשעה 12:00 בפני השופט ארנון דראל.

כפי שדווח עם צאת השבת ב"בחדרי חרדים", בתום הדיון בבית משפט השלום ביום שישי בו הוארך מעצר הרב עד להחלטה אחרת, הרב לא הוחזר למר"ש בכלא איילון, אלא לכלא אלה בבבאר שבע שם הוא שוהה בתא מעצר רגיל ולא במתחם רפואי.

לדברי עו"ד רחל תורן, הגיעה העת ליתן משקל גם לזכויות הפרט של הרב, שעומדת לו עדיין חזקת החפות, זכויות שנפגעו פעם אחר פעם. לדבריה, בהחלטת השלום לא ניתן משקל ראוי למצבו הרפואי. בערר מזכירה תורן, כי בשלוש החלטות שונות הורה השלום בראשל"צ לשחררו עוד לפני הגשת כתב האישום. עתה, משהוגש, יש לתת משקל ראוי למקומם של המעשים והחשדות המיוחסים לרב, ברף התחתון של העבירות.



בבית הסוהר "אלה" שם שוהה הרב, מאוכלסים בעיקר אסירים פליליים תושבי ישראל שיתרת מאסרם עד 7 שנים. בכלא ניתנים שירותים רפואיים כלליים ורופאים מומחים על פי הצורך. זאת, בניגוד לכלא איילון (ניצן) שם שירותי הרפואה במר"ש הם בדרגה גבוהה יותר.

בשב"ס (שירות בתי הכלא) אמרו במוצאי שבת ל'בחדרי חרדים' כי עם הסגרתו של הרב ברלנד לישראל מצבו הרפואי לא היה ברור, לכן הוא אושפז בתחילה במר"ש (שם שוהה גם הרב פינטו), ואף אושפז יומיים בבית החולים אסף הרופא. אלא שלאחר בחינה מחודשת והערכה רפואית של שב"ס, הוחלט שהרב אינו חייב לשהות שם וניתן להעבירו לכלא אלה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הרב אליעזר ברלנד הובא ביום שישי לבית משפט השלום בירושלים שם הוגש נגדו כתב אישום כשהוא ישוב על כיסא גלגלים. "לא ברור למה ומדוע הוא טולטל לפני כניסת השבת לכלא הדרומי - שם ישהה בתנאים קשים, ולא במתקן הרפואי במרכז הארץ", תוהים חסידיו בזעם וטוענים להתנכלות מכוונת.
הרב אליעזר ברלנד מעצר בית רחל תורן שובו בנים כלא איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד