ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

דרעי במתקפה על היעדרות חרדים בתקשורת, וזועם: "למה אין חרדים בתאגיד?"

לחצים שמפעילים בש"ס להכנסת נציגות עיתונאית חרדית לכלי התקשורת המרכזיים בישראל, הגיעו לשיא: השר דרעי במתקפה חריפה בישיבת הממשלה

דרעי. צילום: קובי הר צבי
דרעי. צילום: קובי הר צבי

דיון סוער נערך הבוקר (א) בישיבת הממשלה, בנושא דחיית תאריך פתיחתו של תאגיד השידור הציבורי החדש. השר אריה דרעי יצא בהתקפה חריפה בישיבת הממשלה בעת הדיון בנושא וטען כי אין ייצוג לחרדים ולספרדים בתאגיד.

לדברי דרעי, ״אני יו״ר מפלגה חרדית ספרדית, ומייצג אנשי פריפריה, וכל אותם אנשים מרגישים נטע זר בתקשורת הישראלית. אני מייצג אנשים שכל הזמן צריכים להתגונן ולהסביר את עצמם בפני התקשורת. אני מוכן לתת פרס למי שימצא בתקשורת הכללית עיתונאי חרדי עם כיפה שחורה. אין אף אחד", אמר, על אף שישנם כמה.

"רק שתדעו", המשיך דרעי, "בכלי התקשורת החרדיים יש עשרות עיתונאים חכמים, מוכשרים, כוכבים של ממש אבל לאף אחד מהם לא נמצא מקום בתאגיד השידור הציבורי, בערוץ 2 או בערוץ 10".

דרעי גם הסגיר את המצוקה האישית שלו, כשהוא חש שעיתונאיי ה"לענייני" עוינים אותו ואת ש"ס, "גם העיתונאים לענייני חרדים ולענייני דתות הם כולם עיתונאים עם כיפות סרוגות ורובם עוינים את הציבור החרדי ובעיקר את ש״ס. הציבור שאני מייצג לא נמצא בכלל בתקשורת הכללית, מודר משם לחלוטין״.

השרה מירי רגב תקפה גם היא בישיבת הממשלה בנושא התאגיד החדש ואמרה כי "לא נבחרנו להיות עבדים של פקידים". לדברי רגב, "זו טעות חמורה להעביר את החוק במתכונתו הנוכחית - אין אחריות בלי סמכות. לא יתכן שלשר התקשורת אין שליטה במינויים ובהתנהלות של התאגיד הציבורי שממומן מכספי הציבור. מקימים כאן עוד סניף של הברנז'ה שלא פועל על פי עקרונות מנחים המחוייבים בשידור ציבורי כמו ייצוג הולם ורב תרבותיות שיבטיחו ביטוי של מגוון הקולות בחברה הישראלית."
תאגיד השידור חרדים ספרדים עיתונאים אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד