כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המרצה החרדית מירושלים - ילדת פלא בריטית לשעבר

פרופסור רות לורנס נאימרק הפכה לסגל של אוקספורד בגיל 19 בלבד • מאז שינתה את דרכה ב-180 מעלות וההבטחה הבריטית ל'איינשטיין הבא' בדמות ילדת פלא צעירה, הפכה לאישה חרדית מירושלים, מרצה בכירה למתמטיקה • תלמידה חרדית מספרת עליה ל'לובי נשי': הפלא לא הלך

לימודים באוניברסיטה. צילום: הדס פרוש/פלאש90
לימודים באוניברסיטה. צילום: הדס פרוש/פלאש90

היא בת 44 בלבד, ומאחוריה עשרות שנים כפרופסורית למתמטיקה ולפיזיקה. רות לורנס נאימרק, הסטודנטית הצעירה ביותר של אוניברסיטת אוקספורד, היא אישה חרדית ואם לארבעה ילדים. בבריטניה, ארץ מוצאה, רואים בה אכזבה מכיוון שציפו ממנה להיות "איינשטיין הבא" אך היא בחרה לעלות לירושלים, להינשא ולהקים פה את חייה, כמרצה באוניברסיטה העברית. היא מתמטיקאית מבריקה בתחומים סבוכים, ואחת הפרופסורים הכי מוערצת על ידי תלמידים. בכתבה שפורסמה עליה ב'דיילי מיילי' היא נחשבת לאכזבה, אך אביה, שכל חייו דחף אותה להצלחה הזו גאה בה מאוד.

לורנס נאימרק, שלמדה גם בהרווארד ובאוניברסיטת מישיגן, וכן הפכה לחלק מהצוות באוקספורד בגיל 19 בלבד, החליטה יום אחד על השינוי בחייה. היא קיבלה הצעת עבודה בירושלים ונישאה לעמית למקצוע, ועד היום מסייעת לו בכתיבת חומרים עבור הסטודנטים שלו.




פרופסור רות לורנס נאימרק - צילום מסך מתוך הרצאה ביוטיוב

אחת התלמידות שלה, אשת תקשורת חרדית, מספרת ל'לובי נשי' על פרופסור רות לורנס נאימרק:
"למדתי באוניברסיטה אצל האישה הזו, רות לורנס נאימרק. היא אחד האנשים הכי גאונים על הכדור הזה, וזו לא מחמאה שלי, זו עובדה. היא הד"ר השני/ה הכי צעיר/ה שיצאו אי פעם מאוניברסיטת אוקספורד. בגיל 19 היתה חלק מהסגל באוקספורד. כל אלו לא מנעו ממנה להיות אדם מאוד מקורקע, רגיל ונורמלי, אמא לארבעה ילדים, אישה מסורה מאוד לבעלה, מסורה לתלמידים שלה באופן יוצא דופן, שספק אם תתקלו בו במקומות אחרים. היא אחד המרצים הכי מסורים באקדמיה. כל כך גאון שקשה לה להבין קשיים של אנשים רגילים ומכיוון שמודעת לכך, עושה מאמצים מיוחדים כדי לדאוג שיבינו אותה ואת החומר, הרבה יותר ממה שמרצה "רגיל" עושה. היא גם נותנת מזמנה מעל ומעבר רק כדי שסטודנטים יגיעו מוכנים לקורס שלה ויצליחו בו. היא, לדוגמה, נותנת קורס שלם כהקדמה לקורס שלה ולמעוניינים, על חשבון זמנה הפרטי בחופשת סמסטר טרם תחילת הלימודים".

כך מסבירה תלמידתה לשעבר: "כל פרופסור צריך לתת מספר שעות לסטודנטים וכל השאר מוקדשות למחקר. היא כתבה את כל חומרי הקורסים שלה לבד ושיתאמו לתלמידים ומקדישה את רוב השעות עבורם. היא גם עוזרת לבעלה, שמרצה אף הוא, כדי שיהיה לתלמידים שלו יותר קל. חלק מהחומרים היא כותבת באנגלית משום שקשה לה בעברית, ותלמידים עוזרים לה לתרגם. היא לא לוקחת שקל על חומרים שלה באינטרנט, מלבד הוצאות הדפסה".

אנקדוטה שמזכירה תלמידתה היא על לימודי הפיזיקה שלה: "פרופסור לורנס לימדה אותי פיזיקה, לאחר שלימדה את עצמה - ולפעמים עוד היתה מתנצלת שאינה פיזיקאית".

ילדת הפלא של בריטניה הפכה אולי לחרדית ירושלמית, אך הפלא בהחלט נותר.



פרופסור רות לורנס בשיעור פיזיקה. צילום באדיבות המצלמת
ילדת פלא מתמטיקה פיזיקה רות לורנס פרופסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד