י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תשעת הדיינים החדשים הושבעו בבית הנשיא

בטקס שנערך בהשתתפות הרבנים הראשיים, והשרים דרעי, שקד, שטייניץ ואזולאי, נכנסו תשעת דייני בית הדין הגדול לתפקידם

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (א) בטקס השבעת דיינים לבית הדין הגדול לערעורים שהתקיים בבית הנשיא. באירוע מונו תשעה דיינים, והשתתפו בו הראשון לציון הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל דוד לאו, שרת המשפטים איילת שקד, השר יובל שטייניץ, השר דוד אזולאי, שר הפנים אריה דרעי, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, דיין בית הדין הרבני הגדול הרב איגרא ומנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי.

"היום אינו רק יום שמחתכם, אתם שנבחרתם ליישב על כס הדין הרם והנישא בישראל". פתח הנשיא את דבריו והמשיך: "היום הוא גם יום שמחתם של בעלי הדין כולם, בהווה ובעתיד. אלו התברכו בכך שהיום מלאו שורותיו של בית הדין העליון בתשעה דיינים חדשים, לאחר תקופה ארוכה של השתהות ועיכוב. בדומה לגשמי ברכה שפוקדים את הארץ לאחר תקופה ארוכה של בצורת, תפילה ותענית, כניסתכם אל בית הדין הגבוה היא סימן ברכה ליהדות ישראל כולה ובמיוחד לבעלי הדין הממתינים בציפייה לכוחות חדשים שכמותכם".

"אל נא תקלו ראש בשליחותכם, ואל נא תדונו בה בירושלים בדין תורה בלבד, אלא מזגו בה גם מן החסד ולפנים משורת הדין", ביקש ריבלין, "בית הדין הגדול, בהרכבו הנוכחי, הוא הגדול ביותר מבחינת מספר הדיינים ועל כך ראויים לשבח הגורמים המקצועיים והממשלתיים. אני יודע שבבתי הדין האזוריים עדיין חסרים תקנים רבים, ואני תקווה שלטובת הציבור כולו יעשה מאמץ אמיתי להשלים את התקנים החסרים בהקדם. הציבור המתדפק על שערי בתי הדין זכאי להליכים יעילים ומהירים שיענו למצוקותיו וצרכיו."

הראשל"צ הגר"י יוסף אמר: "לחברי ועדת המינוי לדיינים הייתה אחריות כבדה אך זכות גדולה, נבחרו דיינים ראויים והגונים, תלמידי חכמים עצומים. בתקופתו של אבי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ישבו בבית הדין גדולי עולם כמו הרב אלישיב זצ"ל, ואנו מחזירים היום עטרה ליושנה. ראוי שחברי הוועדה ישמעו את הרבנים הראשיים ונציגי בית הדין הגדול בוועדה ויתחשבו מאוד בדעתם לפני שממנים דיינים. הם מכירים היטב את רמתם ויכולותיהם של המועמדים. גם על בחירת הדיינים נאמר "לא תכירו פנים במשפט" ולכן הבחירה צריכה להיות עניינית, לפי כישוריו של הדיין. אני מברך את יו"ר הוועדה השר שטייניץ שנהג אתנו ביושר והדיינים החדשים בבית הדין הרבני הגדול, שיזכו לקדש שם שמיים ברבים ולהאהיב את משפט התורה על עם ישראל".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ציין: "אנחנו מרגישים שלמים מאד שכל אלו שנבחרו, וכל אלו שהיום כבוד נשיא המדינה, מינה אותם לתפקידם, כולם אכן הוכיחו לאורך כל שנותיהם את היותם תלמידי חכמים, את יראת השמיים שלהם, יראה שקודמת לחכמה; אכפתיות ורצון לא משנה השעה, היום, המצב ונכונות מתמדת לקום לעזור. הדיינים הללו כפי שהזכיר עמיתי הראשון לציון, צעירים ומבוגרים, גם מבוגרים שמביאים את הידע והניסיון שלהם לבית הדין וגם צעירים שמוסיפים כוח ורעננות, יהיו כל אלו בבית הדין."

הרבנים שהתמנו הם:

הרב יצחק אלמליח
הרב רפאל אליהו הישריק
הרב יעקב זמיר
הרב אהרן כץ
הרב ציון לוז-אילוז
הרב מימון נהרי
הרב מיכאל עמוס
הרב אברהם שינדלר
הרב שלמה שפירא

צילום: יעקב כהן




















דיינים בית הנשיא השבעה בית הדין הגדול רבנים ראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד