כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כפי שנחשף ב'בחדרי': סמכויות אכיפת חוק השבת יעברו לשר הפנים

חשיפת 'בחדרי חרדים' מגיעה לישיבת ראשי מפלגות הקואליציה: בישיבה שנערכה היום בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, סוכם על קידום הפתרון לחילולי השבת, כך שהסמכויות לאכיפת שמירת השבת יחזרו לידיו של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי

דרעי ונתניהו. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90
דרעי ונתניהו. צילום: מרים אלסטר - פלאש 90

פרסום ראשון: בהמשך לחשיפת בחדרי חרדים מלפני כשבועיים - סוכם הצהריים (א) בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי האחריות בנושא אכיפת השבת תעבר מהממשלה לידי שר הפנים אריה דרעי.

עם זאת, עדיין קיים הצורך לבחון את הנושא והפרוצדורות מבחינה משפטית.

כזכור, בפגישת ראשי המפלגות החרדיות לפני כשבועיים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, סוכם כי תיבחן האפשרות שהסמכות בנושא פתיחת עסקים בשבת תוחזר לפיקוחו והכרעתו של משרד הפנים.

בעבר היה הנושא כפוף להחלטתו של שר הפנים, וזכורה אף הכרעתו הדרמטית של השר לשעבר גדעון סער נגד פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב. לאחר מכן הגיע הנושא לשר הפנים סילבן שלום שדחה את הטיפול בנושא וכן השרה גילה גמליאל שסירבה לקבל את הטיפול בנושא. בעקבות כך, הממשלה החליטה להעביר את הסמכות מידיו של שר הפנים לידי הממשלה עצמה ולהקים ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"לי משרדי הממשלה הרלוונטיים שתגיש המלצותיה בנידון.

'בחדרי חרדים' חשף בעבר כי ועדת המנכ"לים צפויה להגיש את המלצותיה, אך הוועדה לא הגיעה להסכמה על מתווה מוסכם והיא צפויה להגיש לממשלה שלוש הצעות שונות, שספק אם יוכלו לצאת לפועל.

במקביל, נערך בשבוע שעבר כנס מיוחד בנושא חוק השבת, אותו מקדמים חברי הכנסת מנואל טרכטנברג, אלעזר שטרן, מיקי זוהר ורחל עזריה, ובו הפתיע ח"כ מיקי זוהר כאשר אמר שלא שמע מהמפלגות החרדיות כי הן מתכננות להטיל וטו על החוק. לדבריו, גם החרדים הבינו שהמושג סטטוס קוו עבר מן העולם. זוהר התריע כי במידה וסמכויות האכיפה יעברו לידי שר הפנים אריה דרעי - יתחיל קרע במדינה.

"התחיל דיון שסמכויות האכיפה של המסחר בשבת יעברו למשרד הפנים, למי ששכח בראש המשרד עומד אריה דרעי איש ש"ס, אם ש"ס יתחילו לאכוף את נושא סוגיית המסחר בשבת, הקרע במדינה יתחיל. שם תתחיל הבעיה, לכן ההסכמה שאנחנו מציגים כאן היום היא הפיתרון האידיאלי", אמר זוהר.

לאחר פרסום הכתבה, הבהיר ח"כ זוהר: "דבריי היום בכנס השבת לא כוונו חלילה נגד ידידי יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי. מדובר במאבק משותף וחוצה מפלגות על ציביון השבת במדינה היהודית. כוונתי היא שהטלת תחום אכיפת השבת במדינה על השר דרעי, תעמיד אותו בסיטואציה לא פשוטה בין המחויבות להלכה ובין המחויבות לדרישות כלל הציבור. החוק שאנחנו מקדמים בהסכמה הוא הפתרון היחיד למנוע את הדילמה הזו".
מיקי זוהר שבת אריה דרעי ישיבת ממשלה שר הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד