י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרשת החיידר בת"א: מעצר המלמדים הוארך

פרשת ההתעללות בחיידר בתל אביב: מעצרם של המלמדים הוארך והוגשו הצהרות תובע, לקראת הגשת כתב אישום נגד החשודים כבר ביום שלישי הקרוב

צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90

המשטרה הגישה הצהרות תובע נגד ארבעה ממלמדי תלמוד התורה בתל אביב החשודים בביצוע עבירות חמורות בתלמידים במשך מספר שנים.

לקראת הגשת כתבי אישום נגד החמישה, המשטרה הגישה הצהרות תובע, בהם נאמר כי בתוך חמישה ימים תגיש עורכת הדין הדס פורר מפרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד המלמדים. מעצרם של המלמדים הוארך עד ליום שלישי, אז ככל הנראה יוגשו כתבי האישום.

כפי שדווח לפני שבוע בבחדרי חרדים, שישה מלמדים בתלמוד תורה בתל אביב נעצרו על ידי חוקרי היחידה המרכזית של המחוז, בחשד להתעללות קשה בילדים במשך מספר שנים.

ביום רביעי האחרון בית המשפט קיצר את ימי המעצר של שלושה מבין חמשת החשודים עד להיום, זאת לאחר ערר שהגישו ארבעה מהם ובקשה דחופה לדיון שהגישו שלושה מהם כאמור, היום הוארך שוב מעצרם עד ליום שלישי. בהחלטה נוצר מצב חדש בתיק הפרשה המסעירה בחיידר התל-אביבי. בית המשפט הכיר בחלוקה בין החשודים ולא כרך עוד את כולם יחד עם עבירותיו לכאורה של החשוד המרכזי.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי': כנגד החשוד המרכזי בפרשה ישנן עדויות ותלונות על מעשים חמורים וסדרתיים. האחרים חשודים בעבירות אלימות כלפי התלמידים. בתחילת הפרשה היו שישה חשודים, אך אחד מהם שוחרר בתום היום הראשון לחקירות. כאמור, היום המשטרה הגישה הצהרות תובע נגד חמשת העצורים לקראת הגשת כתבי אישום נגדם בסוף השבוע.

סנגורם של חלק מהחשודים, עו"ד ציון אמיר, אמר כי אין הצדקה להחזיק את החשודים במעצר. "הם נחקרו בעבירות ישנות מאוד, מדובר בעבירות אלימות מהדרג הנמוך ביותר. כל החשודים הם חסרי עבר פלילי ואני מאמין שבית המשפט יורה על שחרורם", אמר. מי שמייצג את החשודים הנוספים הם עו"ד יהודה פריד ועו"ד גיל דחוח.

חלק מהילדים נהגו לכנות את התלמוד תורה "ברגן בלזן" בעקבות המעשים. על פי חשד המשטרה, המנהל והמלמדים נהגו לסטור ולהכות את התלמידים בני שלוש עד תשע, לעתים גם עם חגורות, קשרו את הילדים לכיסאות והכניסו אותם למקפיא. מסכת ההתעללות ע"פ החשד כללה גם צביטות עם ציפורניים ומכות עם מקלות. באחד המקרים, טענה המשטרה, הרג אחד החשודים חתול לעיני התלמידים על ידי השלכתו מקומה שלישית.
חיידר תל אביבי התעללות מלמדים כתב אישום הצהרות תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד