י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב ברלנד במכתב מהכלא: "לא לעשות עצרות על יד בית המשפט"

לקראת הערעור מחר על הארכת מעצרו, מבקש הרב ברלנד במכתב מהכלא שלא להתגודד סמוך לבית המשפט "ולכבד את כל השוטרים כי הם עושים מלאכתם נאמנה וביושר"

חסידי הרב ברלנד.  צילום: אבי דישי, פלאש 90
חסידי הרב ברלנד. צילום: אבי דישי, פלאש 90

בעקבות הדיון הצפוי להתקיים מחר (ב') בעניינו של הרב אליעזר ברלנד בערעור שהגישה עורכת דינו לבית המשפט המחוזי, ובו היא דורשת לשחררו למעצר בית עם חברת אבטחה - כתב הרב מכתב מתוככי הכלא לחסידיו.

במכתבו כותב הרב ברלנד: "לכבוד אנשי שובו בנים נא לא לעשות עצרת תפלה בשייח ג'ראח על יד בית המשפט. את כל העצרות לעשות ברחוב החומה השלישית וללא שום אלימות ולכבד את כל השוטרים כי הם עושים מלאכתם נאמנה וביושר. בברכת התורה עבדכם הנאמן אליעזר ברלנד".

ממי שמסר לו הרב את המכתב, ביקש הרב גם למסור לחסידיו ש"הכל מאת ה' והדרך אצלנו זה לא אלימות ורק בתפילה ועבודת ה'".

הרב ברלנד ביום שישי בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

כפי שדווח עם צאת השבת ב'בחדרי חרדים', בתום הדיון בבית משפט השלום ביום שישי בו הוארך מעצר הרב עד להחלטה אחרת, הרב לא הוחזר למר"ש בכלא איילון, אלא לכלא אלה בבבאר שבע שם הוא שוהה בתא מעצר רגיל ולא במתחם רפואי.

לדברי עו"ד רחל תורן, הגיעה העת ליתן משקל גם לזכויות הפרט של הרב, שעומדת לו עדיין חזקת החפות, זכויות שנפגעו פעם אחר פעם. לדבריה, בהחלטת השלום לא ניתן משקל ראוי למצבו הרפואי. בערר מזכירה תורן, כי בשלוש החלטות שונות הורה השלום בראשל"צ לשחררו עוד לפני הגשת כתב האישום. עתה, משהוגש, יש לתת משקל ראוי למקומם של המעשים והחשדות המיוחסים לרב, ברף התחתון של העבירות.



הרב אליעזר ברלנד מכתב שובו בנים חומה השלישית שיח גראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד