כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

משרד השיכון ומועצת גבעת זאב במלחמה - 100 משפחות חרדיות סובלות

102 משפחות חרדיות מנסות לבנות את ביתן בגבעת זאב, אך המועצה לא מוכנה להעניק היתרי בניה. הסיבה: מלחמה עם משרד השיכון על מימון לפיתוח המועצה. מארגני הקבוצה ל"בחדרי": "מנהלים מאבקים על גב האברכים" • הסיפור המלא

יוסי אברהמי
יוסי אברהמי



מועצת גבעת זאב מנהלת מלחמה מול משרד השיכון על גבם של האברכים: לפני כ שלוש שנים התאגדו 102משפחות אברכים באמצעות קבוצת רכישה עבור בניית דירות בגבעת זאב. מנהלי הקבוצה קיימו פגישות ליווי במשרד השיכון בהן הציגו את התוכניות לבניה ולאחר מספר פגישות המשרד אישר את התוכניות.

לאחר שהתקבלו כל האישורים פנו מנהלי הקבוצה לקבל את היתרי הבניה מהמועצה, אלא שאז, להפתעתם הרבה, מחלקת הנדסה של מועצת גבעת זאב סירבה להעניק את ההיתרים. לטענת** הרוכשים, הדבר נעשה בשל מאבקים ודרישות פיתוח של המועצה מול משרד השיכון, כאמור, כל זאת על גבם של הרוכשים החרדים שהשקיעו כל אחד מאות אלפי שקלים בפרוייקט.

עו"ד אהרון פרובר, מארגן הקבוצה, מספר ל"בחדרי חרדים" על השתלשלות האירועים: "בתחילת 2014 התאגדו 102 משפחות אברכים באמצעות עמותת בנייה בשם "מגורי אהרן" לרכישת זכות בקרקע מרשות מקרקעי ישראל, קרקע המיועדת לבניית 102 דירות.

"מיום הזכייה ועד היום גורמי המקצוע של הקבוצה, האדריכלים וחברת הניהול, השקיעו רבות בתכנון הדירות והכנת התוכניות להגשה לבקשה להיתרי בניה. כחלק מהליך התכנון, נדרשים אנשי התכנון להציג את התכוניות בפגישות ליווי במשרד השיכון, בין המשתתפים בפגישות אלו נמצא גם מהנדס המועצה של גבעת זאב".

לדבריו, "לאחר 4 פגישות ליווי במשרד השיכון, אישר משרד השיכון את התוכניות וביניהם אישר גם מהנדס המועצה. לאחר מכן הגשנו בקשות להיתרי בניה למחלקת הנדסה של מועצת גבעת זאב ושם נאמר לנו שהתוכניות לא תואמות תב"ע. הדבר תמוה ביותר, מאחר ומהנדס המועצה, אריה פאר, בעצמו ראה את התוכניות הללו במשרד השיכון ואישר אותם. איך פתאום אפשר לעלות טענה שהתוכניות לא תואמות תב"ע?.

"בכל מקרה, בשביל לא לעכב את הקבוצה, הוחלט שבמקום להתווכח משפטית, הקבוצה תבוא לקראת דרישות המועצה בתכנון. לאחר הרבה בקשות תיקונים מצד מחלקת הנדסה, הוחלט בסופו של דבר מוקדם יותר החודש בישיבת הוועדה של המועצה שלא לאשר את התכניות".

לדברי עו"ד פרובר, המועצה לא אישרה התרי בנייה מאחר ומועצת גבעת זאב דורשת ממשרד השיכון עבודות פיתוח ותשתיות בשאלה של המועצה "דרישה זו היא דרישה לא עניינית כלל והיא נעשית ממש על גבם של 102 משפחות אברכים אשר השקיעו בתקופת הזכייה כחצי מיליון שקל כל אחת".

בנוסף, בשאילתה ששלח פרובר למהנדס המועצה, אמר עו"ד פרובר: "אנו עובדים מול חברי הכנסת הנוגעים בדבר לזירוז העניינים. הם מבקשים לדעת על איזה השלמת פיתוח, וכן איזה כבישים ותשתיות בדיוק מדובר ומהו הפיתוח של שצ"פ 500. אשמח אם אוכל לקבל פירוט מלא ומפורט".

פאר השיב: "משרד השיכון היה צריך לגמור את הרחוב הראשי עוד לפני 3 שנים!!! המדרכות הרוסות אין עצים לצל, פינות משחק וגנים פותחו חלקית. לכל האזור המערבי אין אף שטח ציבורי מפותח. שצ"פ 500 הוא שטח אשר רחוב האיילות מפריד בינו לבין המבנים של 102 יח"ד. אבל זה השטח היחיד שיוכל לתת מענה. והשאלה שלי היא למה את חריש בונים כולל מוסדות והאוכלוסייה שתבוא עוד שנה יהיה לה הכול ואצלנו לא משקיעים במבני ציבור?! מוכן להיפגש עם ח"כ מקלב וגפני ושר השיכון ולהסביר להם שלא ניתן יותר היתרי בניה והיתרי אכלוס בטרם יוסדר הפיתוח השכונתי. לא מאמין יותר למשרד השיכון".

עו"ד אהרון פרובר אומר ל"בחדרי" כי מדובר ב"עוד הוכחה שלא נתנו אישורי בנייה לא מטעמים עניינים אלא מסיבות פוליטיות ומאבקים של המועצה מול משרד השיכון וכל זה על גב האברכים".

גורם אחר המעורה בפרטים אמר ל"בחדרי חרדים" כי "מדובר במשפחות אברכים ברוכות ילדים שהבעלים יושבים ולומדים כל היום בכולל. אברכים שהשקיעו את כספם לקנות דירה, וכעת נראה שזה לא מתקדם בגלל מאבקים של מועצת גבעת זאב על גבם של האברכים, שנאלצים לסבול. יש משפחות שאין להם דירה משלהם והם נאלצים להתגורר בשכירות וגם לשלם את ההלוואות שלקחו לצורך קבוצת הרכישה".

יש לציין כי מנהלי הקבוצה ניסו ליצור קשר עם הנציגים החרדים במועצה, אך עד כה לא הצליחו לקבוע עמם פגישה.

במועצה סירבו להגיב לידיעה.
גבעת זאב קבוצת רכישה משרד השיכון יוסי אברהמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד