כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תיעוד: הטיסה הראשונה של מטוס ה-F-35 הישראלי, ה"אדיר"

מטוס ה-F-35A לייטנינג II "אדיר" הישראלי הראשון, ביצע את טיסת המבחן הראשונה שלו במפעלי לוקהיד מרטין • צפו בתיעוד

צילום: לוקהיד מרטין
צילום: לוקהיד מרטין צילום: לוקהיד מרטין

מטוס ה-F-35A לייטנינג II "אדיר" הישראלי הראשון, ביצע את טיסת המבחן הראשונה שלו במפעלי לוקהיד מרטין.

הטיסה הראשונה של ה"אדיר" שבוצעה בשבוע שעבר ע"י אל נורמן, הטייס הראשי של לוקהיד מרטין. נורמן לקח עימו לקוקפיט את דגל ישראל, ובטיסה, שנערכה כ-20 דקות, כל המערכות פעלו כסדרן.

מתוכננות למטוס טיסות נוספות בהתאם לנוהלי הבדיקה של תהליך הייצור והבקרה עד לאספקה בדצמבר.


צילום: לוקהיד מרטין

המטוס, ברישום AS-1, נגלל בטקס חגיגי שנערך במפעלי החברה בפורט וורת', דאלאס, בחודש יוני, בהשתתפות שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש מטה חיל האוויר, תא"ל טל קלמן, שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו ומכובדים רבים נוספים מישראל ומארה"ב.



עד סוף החודש מטוסי ה35F- הקיימים (כ-120) של כל החילות של ארה"ב, אנגליה, הולנד ואיטליה טסו כ-65,000 שעות, 304 טייסים הוסמכו על המטוס ו-3,046 אנשי תחזוקה סיימו את הדרכתם.

צוותים תחזוקה ישראליים נמצאים בבסיס אגלין של חה"א האמריקאי, הממוקם בפלורידה, והטייסים נמצאים בהכשרה בבסיס חיל האוויר האמריקאי בליוק, אריזונה. שני המטוסים הראשונים של חה"א ינחתו בבסיס נבטים בסוף השנה האזרחית בתאריך 12.12.16.



מדינת ישראל רכשה 33 מטוסי F-35 מדגם A, להמראה ונחיתה שגרתיות, במסלולי המראה סטנדרטיים (CTOL) באמצעות עסקת מכירה צבאית (FMS) למדינה זרה של הממשל האמריקני. המטוס יהווה תוספת כוח משמעותית לשמירת היתרון האיכותי של ישראל במזרח התיכון, בזכות היכולות המתקדמות להתמודד עם איומים, כולל איומי טילים ואזורים אוויריים המוגנים בצפיפות רבה. המטוס משלב יכולת חמקנות מתקדמת עם חתימת מכ"ם נמוכה בשילוב עם יכולת טיסה מהירה, שרידות, היתוך מידע מלא ממגוון חיישנים, פעילויות מופעלות-רשת ותמיכה מתמשכת ומתקדמת.
לוקהיד מרטין F-35 מטוס קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד