י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המדיניות של זייברט: "בני ברק תמשיך להיות מלוכלכת"

בראיון חריג שהעניק ראש העיר החרדית הצפופה ביותר, הוא פירט על מדיניות העיר, התכניות לעתיד וגם מה לדעתו צריך לעשות כדי לפתור את משבר הדיור

זייברט. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90
זייברט. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90



ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, שבדרך כלל אינו מכיר בכלי התקשורת, מעניק ראיון ל'גלובס' בו הוא פורש את משנתו בכל מה שנוגע לעיר החרדית הצפופה ביותר, אך עם אזור תעסוקה מבוקש, תוכנית מתאר גרנדיוזית, תקציב מאוזן וקופת ארנונה תופחת.

"מגדלים לא מתאימים לבני ברק. בגלל השבת, אנחנו מאפשרים בנייה למגורים רק עד גובה 6.5 קומות. חוץ מזה, המשפחות כאן גדולות, ואם מביאים בחשבון ממוצע שש נפשות בכל דירה, לא הגיוני לבנות כה גבוה. התשתיות לא יתמכו ויורגש מחסור בכל שירות עירוני - מביוב ועד גני ילדים ומדרכות" אומר זייברט.

מלבד זאת זייברט נותן עצות למדינה לגבי הדיור ואומר "אין פתרונות אחרים. לו הייתי שר האוצר או שר השיכון הייתי לוקח את קרית גת ומשווק בה 40 אלף יחידות דיור לחרדים".

"אנחנו העיר הצפופה בישראל, האוכלוסייה גדלה כל הזמן, ועומדת על 190 אלף תושבים, וברוך השם אנחנו עוד צפויים לגדול. אבל שטח השיפוט נשאר 7,300 דונם ואין לאן להתרחב, ההיצע קטן, הביקוש גדל ושניהם תורמים את תרומתם למחירי הדירות, שהם כיום מהגבוהים בארץ".

לגבי רחובות העיר המלוכלכים, מצטטים בג'לובס' מקורבים לראש העירייה שמסבירים שהמדיניות שמוביל זייברט היא שהעיר תמשיך להיות מלוכלכת, רק שלא לחרוג מתקציבים שיגרמו לה לצאת ממסלול האיזון הפיננסי. זו החלטה לא קלה מבחינה פוליטית, והיא טומנת בחובה הרבה יותר שיקול דעת מאשר רצון לאהדה. המטרה היא לא רק לצמצם בהוצאות אלא גם להגדיל הכנסות.
חנוך זייברט גלובס בני ברק מלוכלכת מדיניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד