י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

נחשפו הוראות הרב שך בנושא חוק הליבה

מנהיג הציבור הליטאי בזמנו הרכיב צוות שגיבש תקנות למוסדות פטור, התואם במדויק לעקרונות החוק שמוביל סגן שר החינוך מאיר פרוש הערב

הרב שך. צילום ארכיון
הרב שך. צילום ארכיון צילום: ארכיון בחדרי

לקראת אישור חוק הליבה הערב (ב) במליאת הכנסת בקריאה שניה ושלישית, הגיע לידי בחדרי חרדים מסמך שמראה כי החוק החדש הוא המשך היסטורי - כפי שהורו וחפצו גדולי ישראל בעבר.

לאחרונה נשמעים קולות מקרב גורמים מסויימים, על ניסוח חוק הליבה, כאשר השאלה הנשאלת מדוע נותנים את הסמכות לשר החינוך, וכן מדוע צריך להתקין תקנות למוסדות הפטור. אך בעיון בהיסטוריה של מוסדות הפטור, ניתן לראות מפורש שהסמכות תמיד הייתה בידי שר החינוך ותמיד התקינו תקנות המסדירות את נושא זה.

במהלך גיבוש החוק והתקנות של הסדרת התשלום למוסדות הפטור, נקלעו לידיו של סגן שר החינוך מאיר פרוש מסמכים היסטוריים רבים, ביניהם מסמך עקרונות למתן פטור למוסדות החינוך, שגובש בתשל"ט, על ידי צוות שמינה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, (הרבנים גרוסברד, שלמה לורנץ ומנחם פרוש ז"ל) יחד עם משרד החינוך.

בין העקרונות שגובשו: בתי הספר ילמדו מקצועות בסיסיים, תהיה פעילות גופנית וחינוכית חברתית, המורים יהיו בעלי הכשרה מתאימה, בית הספר ייבדק על ידי נציגי המוסד לבטיחות, לפי הכללים המקובלים בחוק הפיקוח. תוגש חוות דעת של מפקח שמקיים אורח חיים דתי. המוסד ידווח למשרד החינוך על תנועת התלמידים לפי דרישתו, המוסד יאפשר לנציגי משרד החינוך והתרבות לפקח לצורך מעקב ובקרה.

כך גם, בחוק חינוך חובה משנת תש"ט, נכתב כי "השר ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי להתקין תקנות בכל ענין הנוגע לביצועו".





חוק חינוך חוק הליבה הרב שך מסמך מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד