י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ארז ביטון: רוצה תפילה תימנית בחינוך הדתי

המשורר שעמד בראש הועדה להעמקת הזהות המזרחית מסביר ל'בחדרי חרדים' מה הדברים שהפריעו לו במערכת החינוך

ארז ביטון: רוצה תפילה תימנית בחינוך הדתי

יו"ר ועדת ביטון להעמקת הזהות של קהילות המזרח וספרד במערכת החינוך, ארז ביטון, קורא בראיון ל'בחדרי חרדים' לשר החינוך נפתלי בנט להכניס למערכת הלימודים במשרד החינוך את הליכותיו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ולשלב בחינוך הדתי נוסחי תפילה נוספים מלבד הנוסח האשכנזי.

בראיון מיוחד לבחדרי חרדים אומר הצהריים (ב) המשורר ארז ביטון כי "בתוך מערכת החינוך יש גם אפליה לרבנים מזרחיים חרדים. לדעתי צריך ללמוד יותר על הרב עובדיה יוסף זצ"ל בבתי הספר, הוא היה פוסק הדור, התיר עגונות, הוא הקל בגיור, הוא היה אהבת ישראל. אני קורא לשר החינוך להכניס יותר על הרב עובדיה יוסף זצ"ל למערכת החינוך".

ביטון התייחס למטרת הקמת הועדה ואמר כי "הקמתי ועדה מיוחדת על התנהגות יהודית מזרחית ואנו חושבים שיש לנו מה לתרום, יש את תקנות הקהל של יהודי מרוקו והרב משאש שהלך תמיד לכיון של מתינות, לגרסתו של בית הלל ולא בית שמאי. את המיוחדת שלנו אנחנו רוצים להכניס לתוך הממלכתי, שגם היהודי שלא מגדיר עצמו כדתי שידע על חגי ישראל וקידוש, שידע מה זו תפילה בימים הנוראים".

ביטון ממשיך וטוען: "יש הדרה של מזרחיים בתוך מערכת החינוך הדתי, הסידור בבתי הספר תמיד היה אשכנזי, אנחנו הכנסנו הצעה שהתפילה תהיה לפי החזן, אם החזן הוא אשכנזי אז הסידור יהיה אשכנזי, ואם תימני אז שיהיה תימני"...

כזכור, שר החינוך נפתלי בנט מינה לפני מספר חודשים ועדה להעמקת הזהות של קהילות המזרח וספרד במערכת החינוך, לראשות הועדה נבחר המשורר וחתן פרס ישראל לספרות ארז ביטון. מטרת הוועדה לחשוף את תלמידי ישראל לעושר התרבותי, ההגותי, החברתי וההיסטורי של קהילות יהדות המזרח וספרד. לשם כך תפעל הוועדה לשלב תוכני לימוד בנושא בכל קבוצות הגיל במערכת החינוך. בחודש האחרון הגישה הועדה את המלצותיה לשר החינוך.
חזן אשכנזי תימני בתי ספר הרב עובדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד